• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401101409178
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه تأکید کرد؛

سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده ارتباطات کنونی جامعه

سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده ارتباطات کنونی جامعه

ایسنا/اصفهان سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه سواد رسانه‌ای را در دنیای تبادل اطلاعات و ارتباطات حائز اهمیت برشمرد و گفت: سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده ارتباطات کنونی جامعه است.

حمیدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر رسالت حقیقی رسانه در انتشار و انعکاس واقعیت‌ها، اظهار کرد: حلقه مفقوده در ارتباطات و رسانه جامعه ما سواد رسانه‌ای است. در همین راستا انتشار واقعیات و  دستاوردها به دور از هر نوع غرض‌ورزی در کنار مسائل و چالش‌ها برای پیش‌بُرد مطالبات به حق در مسیر درست وظیفه خطیر رسانه‌ها است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر رسانه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی اجتماعی بوده و نقش مهم و مؤثری در زندگی مردم دارند، افزود: در عصر ارتباطات که مردم اطلاعات مورد نیاز روزانه خود در محتواهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... از رسانه‌ها کسب می‌کنند ضروری است آگاهی و دانش در حوزه رسانه برای مردم نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه، انتقال ارزش‌ها و هنجارهای جامعه توسط رسانه در دنیای تبادل اطلاعات و ارتباطات را غیرقابل انکار برشمرد و تصریح‌ کرد: رسانه مانند هر ابزار دست ساز بشر دارای معایب و مزایای بسیاری است. در همین راستا توجه دوسویه به تولیدات و محتواهای فضای رسانه‌ای برای راستی آزمایی حائز اهمیت است.

نجفی با اشاره به بروز جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی و فریب خوردگی بسیاری از مردم با نشر اکاذیب از رسانه‌های معاند، گفت: این رسانه‌ها همواره آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار داده و با ترسیم چهره‌ای مخدوش از نظام و بهره‌برداری از برخی مسائل سیاسی و اقتصادی بر انتشار یاس و ناامیدی در فضای رسانه‌ای کشور اهتمام داشته و آن را ملتهب می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفکر انتقادی محصول ارتقا و اعتلای سواد رسانه‌ای در جامعه است، خاطرنشان کرد: تفکر انتقادی از پذیرش موضوعات بدون تأمل و تفکر اجتناب می‌کند بر همین اساس وظیفه نهادهای اداری و اجرایی فرهنگی و آموزشی گسترش دانش سواد رسانه‌ای در جامعه با بهره‌مندی از اساتید مجرب حوزه رسانه با اجرای برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و ...  در این خصوص است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha