• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401101509558
  • خبرنگار : 50040

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد

اجرای روکش حفاظتی در ۸۲ کیلومتر از راه های گیلان

اجرای روکش حفاظتی در ۸۲ کیلومتر از راه های گیلان

ایسنا/گیلان سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از برنامه ریزی برای اجرای روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتری راه های اصلی، فرعی و شریانی استان تا پایان سال خبر داد و گفت: در ۸۲ کیلومتر از محورهای استان روکش حفاظتی انجام شده است.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، طول کل راه های بین شهری استان گیلان را ۱۱ هزار و ۲۰۵ کیلومتر دانست و اظهار کرد: این راه ها شامل ۶۸ کیلومتر آزادراه، ۴۸۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۲۹۳ کیلومتر راه روستایی می شود.

وی ۸۹۲ کیلومتر از راه های استان را شریانی و ۶۱۶ کیلومتر را ترانزیتی دانست و یادآور شد: در هشت ماهه امسال اقدام به روکش آسفالت گرم ۵۹ کیلومتری و ماسه آسفالت پنج کیلومتری کردیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ادامه داد: در ۸۲ کیلومتر از محورهای استان روکش حفاظتی انجام شده و برای ۵۳۵۰ کیلومتر از راه ها لکه گیری با آسفالت گرم ۴۲۹۲ تنی را داشتیم.

نیک فهم، از برنامه ریزی برای اجرای روکش آسفالت ۱۸۰ کیلومتری راه های اصلی، فرعی و شریانی استان تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: طی هشت ماهه امسال در ۱۸۱ کیلومتر از راه های روستایی استان نیز پروژه های روکش و آسفالت را اجرایی کردیم. همچنین تا پایان سال روکش و آسفالت ۲۵ کیلومتری راه های روستایی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اجرای ۶۶۰ کیلومتر خط کشی و نصب ۴۰۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی با اولویت نقاط پرحادثه با هدف ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان طی مدت مذکور، تاکید کرد: همچنین اقدام به جمع آوری ۵۰۰ مورد بنر و تابلوهای تبلیغاتی غیر مجاز نصب شده در حریم راه ها و نیز ۲۲۱ مورد تجاوز به حریم راه های استان کردیم.

سرپرست راهداری گیلان با بیان اینکه پنج دستگاه پل تخریب شده در اثر سیل های ۹۷ و ۹۸ در دست احداث است، اضافه کرد: پل کیازنیک پیشرفت ۷۵ درصدی، پل خسروآباد پیشرفت ۵۰ درصدی، پل سیدآباد پیشرفت ۹۸ درصدی، پل کلفت پیشرفت ۴۰ درصدی و پل قلعه رودخان پیشرفت ۳۲ درصدی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha