• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101509599
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک استاد دانشگاه:

از پرداختن به شخصیت عرفانی «سردار سلیمانی» غفلت کرده‌ایم

از پرداختن به شخصیت عرفانی «سردار سلیمانی» غفلت کرده‌ایم

ایسنا/قزوین یک استاد دانشگاه گفت: عرفان سردار سلیمانی ویژگی ارزشمندی است که در بررسی ابعاد شخصیتی‌اش کمتر به آن پرداخته شده است. در ارتباط با مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری خلوص‌نیت، صداقت و عمل به اعتقاداتش مشهود بود و همین امور سبب شد که مردم عاشقانه دوستش داشته باشند و در فراقش اشک حسرت بریزند.

دکتر مهدی زندیه در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: در سال‌های دفاع مقدس توفیق داشتم چند صباحی در مناطق جنگی باشم، وصف شجاعت و جسارت ایشان را شنیده بودم و بعدها با حضورش در میدان‌های جهاد داخل و خارج از کشور شناختم از این شخصیت بزرگ بیشتر شد، به‌ویژه اینکه مسائل مربوط به سوریه را کاملاً رصد می‌کردم و پیگیر بودم.

وی تأکید کرد: حاج قاسم دوستدار کودکان و فرزندان شهدای مدافع حرم بود، گوشی شنوا برای مردم مستضعف، رزمندگان و خانواده‌های شهدا محسوب می‌شد و رفتار او الگوی تربیتی و درسی جامع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) تصریح کرد: عرفان سردار سلیمانی ویژگی ارزشمندی است که در بررسی ابعاد شخصیتی‌اش کمتر به آن پرداخته شده است. در ارتباط با مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری خلوص‌نیت، صداقت و عمل به اعتقاداتش مشهود بود و همین امور سبب شد که مردم عاشقانه دوستش داشته باشند و در فراقش اشک حسرت بریزند.

وی گفت: مایه مسرت و غرور است که در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سراسر جامعه پر از ذکر و یاد و نام و تمثال این شهید است و خوشایندتر آن که اکثر این اقدامات و مراسمات؛ مردمی و خودجوش و غیردولتی است؛ همانطور که مردم عاشق میهن اسلامی؛ به تشییع پیکر مطهر این شهید والا مقام حال و هوای ویژه‌ای بخشیدند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: استفاده از تعبیر «مکتب سلیمانی» به شایستگی صورت گرفته است؛ حاج قاسم تنها یک سردار نظامی نبود و شخصیتی جامع‌ و شاخصه‌های منحصر به‌فردی داشت که اگر همه ما چنین شخصیتی را به عنوان الگو قرار دهیم و درس بگیریم قطعاً در مسیر حق هستیم.

وی تأکید کرد: بنده به‌عنوان یک چهره دانشگاهی، شهید سلیمانی را در تمام ابعاد شخصیتی «استاد تمام» می‌دانم چون در زندگی‌اش غور کردم و در بررسی فیلم‌ها و سخنرانی‌هایشان دریافتم که در نوع صداقتش در گفتار و راحتی او با مردم، مطالب بسیاری نهفته است، سردار سلیمانی در بیانات و سخنرانی‌هایش ظاهرسازی نداشت و کلمات را از عمق وجود و باور خود ادا کرده و برای خدا کار می‌کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: وظیفه کنونی ما معرفی و گسترش مکتب سلیمانی در ایران و جهان است. استکبار در حال حاضر از شهید سلیمانی بیش از سردار سلیمانی هراس دارد چون شهادت سبب تعمیم دادن اهداف و آرمان‌های سردار سلیمانی در دل جامعه و دیگر کشورها شده و شایسته است که مسئولین رابطه سردار سلیمانی با مردم را سیره خود قرار دهند.

زندیه خاطرنشان کرد: ترس دشمنان از شهید سلیمانی در فضای مجازی هم رخنه کرده و دشمنان با محدود کردن نام سردار اجازه نمی‌دهند صدا و پیام و تصویر سردار به دست جهانیان برسد اما زهی خیال باطل چون با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین ابزار ارتباطی باز هم در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام خواهند بود چرا که سردار سلیمانی در زمان حیات و نیز با شهادتش مرزها را درنوردیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha