• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101509611
  • خبرنگار : 50039

نماینده ولی فقیه در گلستان:

جهاد تبیین محور اعتکاف باشد/ پیشرفت کشور عامل دشمنی‌هاست

جهاد تبیین محور اعتکاف باشد/ پیشرفت کشور عامل دشمنی‌هاست

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در عین توجه به مبانی دینی و آرمانهای نظام با صرفا سیاسی شدن اعتکاف مخالفم، گفت: فلسفه اعتکاف خلوت با خداست و جهاد تبیین باید محور آن باشد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ در اولین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف و مدیران‌کل سازمان تبلیغات اسلامی ۱۱ منطقه شرق و شمال شرق کشور که در سالن اجلاس سازمان همیاری شهرداری‌های استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: جدیت دست‌اندرکاران ستاد اعتکاف که تلاش می‌کنند این فریضه به بهترین شکل برگزار شود قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه رسیدن به وصول سخت است، ادامه داد: تقوا و ترک محرمات مسبب آیینه شدن دل و تابیدن نور به آن است و گناه باعث می‌شود دل انسان در حجاب قرار گیرد.

وی تفکر را از روش‌های رسیدن به حیرت و مقام وصل برشمرد و ادامه داد: حضور و توجه قلبی از دیگر راه‌های رسیدن به وصول قرب الهی است. 

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه جان و کالبد نماز حضور قلبی است و خیلی‌ها حضور بدنی و جسمی داشته ولی باید بدانند که اقبال قلبی سبب پذیرفته شدن نماز می‌شود، خاطرنشان کرد:  بالا رفتن ارتباط قلبی با خدا هنر انسان و ماهیت اعتکاف ورود به مسجد و میهمان خانه خدا شدن برای عبادت است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به برخی رویدادهای تاریخی پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی در شهر گرگان، تصریح کرد: ۶۵ سال پیش چند نفری از پیشکسوتان شهر گرگان در مسجد گلشن معتکف می‌شدند و با خدای خود خلوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در اعتکاف باید انس با خدا حفظ شود، اضافه کرد: با سیاسی کردن اعتکاف مخالف هستم زیرا فلسفه آن خلوت با خداست و باید شأن و جایگاه آن حفظ شود و بدانیم که تبیین مسأله‌ای دیگر است و روش های خود را دارد.

امام جمعه گرگان بر لزوم شناخت و درک مسلمانان از شرایط زمانه تأکید کرد و گفت: مسلمانان دنیا باید بدانند که ایران در پیش از انقلاب در کجا قرار داشت و هم‌اکنون به کجا رسیده و این پیشرفت عامل دشمنی‌هاست که نمی‌توانند آن را ببینند.

وی با اشاره به اینکه وقتی توحید درست باشد در اخلاق، اعمال و رفتار انسان هم تأثیر می‌گذارد، یادآور شد: باید آسیب‌ها شناسایی و فکری برای آنها شود تا جامعه از گزند تهدیدات در امان بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha