• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101509623
  • خبرنگار : 50088

هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است/ ایستگاه سجاد در وضعیت قرمز 

هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است/ ایستگاه سجاد در وضعیت قرمز 

ایسنا/خراسان رضوی در حال حاضر هوای مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و ایستگاه سجاد با شاخص ۱۵۱ در وضعیت قرمز است.

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، درحال حاضر وضعیت کنونی کیفیت هوای مشهد با شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

از ۱۷ ایستگاه سطح شهر ۹ ایستگاه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یک ایستگاه وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها را گزارش کرده‌اند.کیفیت هوای مناطق ایستگاه‌های نخریسی، رسالت، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی و پایانه امام رضا(ع) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.۷ ایستگاه دیگر نیز در وضعیت سالم هستند. همچنین بیشترین غلظت آلودگی هوا از ایستگاه‌ سجاد با شاخص ۱۵۱ در وضعیت هشدار گزارش شده است.

تغییرات ساعتی شاخص کیفیت هوای مشهد از ساعت ۶ صبح امروز با شاخص ۱۰۷ روند افزایشی داشته و اکنون این شاخص عدد ۱۰۸ را نشان می‌دهد. همچنین تغییرات ساعتی آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون(PM) که مسئول غالب موارد آلاینده در آلودگی هوای مشهد است از ساعت ۸ صبح امروز تاکنون روند افزایشی داشته و با رنگ نارنجی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در شرایطی که کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد و بهتر است افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای.کیو.آی و در وضعیت سالم بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی قرار بگیرد وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد. 

از ابتدای امسال تا امروز ۱۵ دی ماه، مشهد ۳۰ روز هوای پاک، ۱۹۵ روز قابل قبول، ۶۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها داشته است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha