• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401101509663
  • منبع : نمایندگی کردستان

جاده‌های کردستان باز است/برفروبی بیش ۱۰ هزار کیلومتر باند در محورهای استان

جاده‌های کردستان باز است/برفروبی بیش ۱۰ هزار کیلومتر باند در محورهای استان

ایسنا/کردستان معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با برفروبی های انجام شده در استان در حال حاضر هیچ راه روستایی مسدودی نداریم و مشکلات جزیی در تردد برخی روستاها وجود داشت که با تلاش راهداران برطرف می‌شود.

وی از برفروبی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر برف در جاده‌های استان خبر داد و افزود: این میزان برفروبی توسط ۳۲۰ نیرو و با استفاده از ۱۹۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام و ۲ هزار و ۳۰۰ تن شن و ماسه نیز در جاده‌های استان استفاده شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به کمک به هزار و ۶۲ خودروی گرفتار در راه‌های استان در شبانه‌روز گذشته، گفت: در حال حاضر مشکل حادی در جاده‌های استان وجود ندارد اما با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده از رانندگان درخواست می‌شود در صورت تردد وسایل و تجهیزات گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها از رانندگان درخواست می‌شود جانب احتیاط را در سطح جاده‌ها رعایت کرده و درصورت امکان از ساعت ۹ صبح به بعد در جاده‌ها تردد کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

به گفته وی راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha