• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101509746
  • خبرنگار : 50214

/اخبار پلیس یزد/

از کلاهبردی میلیاردی با شگردی متداول تا پلمب قهوه‌خانه‌های متخلف در یزد

از کلاهبردی میلیاردی با شگردی متداول تا پلمب قهوه‌خانه‌های متخلف در یزد

ایسنا/یزد رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف پرونده برداشت غیرمجاز حساب بانکی و عودت مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب شاکی با اقدام به موقع این پلیس تخصصی خبر داد.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر گفت: به دنبال وصول یک فقره پرونده با موضوع تماس تلفنی در بستر یکی از پیام رسان‌های خارجی و با شگرد برنده شدن در قرعه کشی، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان کرد کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی واتساپ با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو با وی تماس گرفته و پس از اغفال و اخذ رمز حساب کاربری اقدام به فعال سازی اینترنت بانک و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی می‌کند.

ابوطالبی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی حساب ثانوی بلافاصله مسدود و مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: شهروندان دقت داشته باشند که برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمزهای خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس های تلفنی و واتساپی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: در صورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir ویا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس و  با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

مصالحه ۷۸ درصدی در مراکز مشاوره پلیس یزد  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان در این باره اظهار کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری  ۹ هزار و ۳۷۶ نفر از شهروندان برای دریافت خدمات مشاوره به مرکز مشاوره و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان یزد مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۸۸۶ نفر به مرکز مشاوره آرامش، ۶ هزار و ۷۴۴ نفر به دوایر مشاوره در کلانتری های مراجعه و ۷۴۶ نفر از خدمات مشاوره تلفنی برخوردار شده اند.  

سردار بهدانی فرد ادامه داد: ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری ها، منجر به مصالحه و سازش گردیده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس یزد در سال های اخیر توانسته است با تعامل سازنده با سازمان ها به خوبی در حوزه روان شناسی و مشاوره،رشد و توسعه اثرگذاری داشته باشد، به گونه ای که امروزه مرکز مشاوره آرامش پلیس یزد نزد مراکز علمی و سازمان ها و عموم مردم شناخته شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد مرکز مشاوره پلیس در طول هفته آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان در زمینه های روانشناسی، خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی و ازدواج است و شهروندان می توانند به مرکز مشاوره آرامش پلیس یزد واقع در خیابان امام ، ابتدای خیابان حضرت مهدی(عج)مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۵۲۱۸۲۴۱۲۰  تماس و نسبت به اخذ نوبت برای مشاوره فردی اقدام کنند.

وی در پایان گفت: همچنین سامانه تلفنی صدای مشاور با شماره ۰۹۶۵۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره ای می باشد و شهروندان می توانند در ساعات اداری ضمن تماس با این شماره خدمات مشاوره فردی را به صورت تلفنی دریافت کنند.

پلمب ۲ قهوه خانه و کافی شاپ متخلف در یزد 

سرهنگ «رضا زارع ارنانی» رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان یزد  گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در شهرستان یزد، ۴ واحد قهوه خانه و کافی شاپ متخلف در این شهرستان شناسایی و پلمب شد. 

وی بیان کرد: به منظور اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع تخلفات صنفی، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، با هماهنگی مقام قضائی، از ۱۵ واحد قهوه خانه و کافی شاپ در شهرستان یزد بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، زارع ارنانی با اشاره به پلمب ۴ واحد قهوه خانه و کافی شاپ متخلف در طرح مذکور خاطرنشان کرد در پایان این طرح، متصدیان واحدهای صنفی متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha