• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101509748
  • خبرنگار : 50247

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

امکاناتی که روستاهای ما دارند، بسیاری از کشورهای برخوردار ندارند

امکاناتی که روستاهای ما دارند، بسیاری از کشورهای برخوردار ندارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در طول ۴۴ سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ارائه خدمت به روستاها اتفاق افتاده است که در بسیاری از کشورهای برخوردار حتی آمریکا هم چنین امکاناتی ندارند.

محمد صفائی امروز ۱۵ دیماه، در مراسم گردهمایی ۲۵۰۰ دهیار استان خراسان رضوی که با حضور وزیر کشور در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ‌ترین شبکه گازرسانی جهان را در ایران داریم که به اکثر روستاهای کشور لوله‌کشی گاز انجام شده است. در حوزه آب، برق، شبکه‌های اینترنت و مخابراتی، بهداشت و درمان، دانشگاه و... هم اقدامات قابل تقدیری انجام شده اما یک اقدام اساسی که اتفاقا منجر به انقلاب اسلامی هم شد، انجام نشده است.

صفائی ادامه داد: مساله مرکز-پیرامون یکی از موضوعاتی بود که به خوبی در سال‌های ابتدای انقلاب به آن پرداخته شد، اما متاسفانه باز درگیر ظرف منحط مرکز-پیرامون پهلوی شدیم و باعث شد که شکاف طبقاتی، نابرابری و افزایش فقر اتفاق بیفتد که امیدوارم در دولت سیزدهم نسبت به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ارائه خدمت به روستاها اتفاق افتاده است که در بسیاری از کشورهای برخوردار حتی آمریکا هم چنین امکاناتی ندارند، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷، ۷۲ درصد جمعیت ما روستایی بود اما امروز تنها ۲۸ درصد روستایی هستند. افراد در روستا، تولید کننده هستند اما در شهرها به مصرف کننده تبدیل می‌شوند.

صفائی خطاب به وزیر کشور گفت: تقاضا داریم برای پایداری و پیشرفت روستاها، مساله استخدامی دهیاران تعیین تکلیف شود. اگر واقعا پایداری پیشرفت و آبادانی روستاها را می‌خواهیم، یک فرد دهیار که سال‌ها در حال خدمت رسانی است و شایستگی‌های خود را نشان داده باید از بلاتکلیفی خارج شود. 

وی ادامه داد: همچنین باید دهیاری‌ها به‌عنوان دستگاه اجرایی شناخته شوند. ما الان به‌عنوان نماینده مجلس می‌خواهیم بودجه‌ای را در اختیار دهیاری قرار دهیم اما چون دستگاه اجرایی نیستند، امکان این کار را نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha