• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101509811
  • خبرنگار : 50593

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبرداد

عوامل انسانی و بادگرم علت آتش سوزی در جنگل‌های شرق وغرب مازندران

عوامل انسانی و بادگرم علت آتش سوزی در جنگل‌های شرق وغرب مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شرایط اقلیمی و محیطی اراضی مستعد با خزان شدن آتش تسری می‌یابد اما خطای انسانی در آتش دخالت مستقیم دارد. همانطور که در آتش سوزی روز گذشته غرب مازندران در نوشهر عوامل انسانی (توریست) و بادگرم آتش را تسری داد و خوشبختانه مهار شد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند اطفای حریق در جنگل‌های شرق مازندران، اظهار کرد: طبق گزارشاتی که داشتیم روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه ‌امسال در شرق مازندران از وقوع آتش در جنگل‌های نکا و گلوگاه خبردادند در همان ساعات اولیه حادثه حضور میدانی را داشتیم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵ هکتار از اراضی بالا دست توسکا چشمه نکا دچار حریق شد، افزود: تا لحظاتی پیش با تلاش امداد زمینی، هوایی،  محیط زیست، منابع طبیعی هلال احمر، بسیج و نیروهای مردمی عملیات مهار و کنترل اطفای حریق انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه امروز به صورت لکه‌ای آتش تنه‌ای را در درختان شاهد بودیم که آنهم خاموش شد، گفت: با استفاده از یک فروند بالگرد هلال احمر بخش دیگری از آتش با استفاده از آبگیری سد گلورد خاموش شد.

این مسئول تصریح کرد: آتش منطقه لایی نکا به صورت سطحی بود به دلیلی خشکی و خزان درختان، آتش با وزش باد گرم گسترش پیدا کرد که با همکاری ۲۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی امدادی مهار و کنترل شد. البته با توجه به جریانات شمالی و بارندگی، عملیات نهایی در اطفای حریق تکمیل شد.

محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل اصلی این آتش سوزی را در چه عواملی می‌دانید، اظهار کرد: شرایط اقلیمی و محیطی اراضی مستعد است؛ با خزان شدن آتش تسری می‌یابد اما خطای انسانی در آتش دخالت مستقیم دارد. همانطور که در آتش سوزی روز گذشته غرب مازندران در نوشهر عوامل انسانی (توریست) و بادگرم آتش را تسری داد و خوشبختانه مهار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha