• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101509861
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تکریم همسران و مادران شهدا در خراسان جنوبی

تکریم همسران و مادران شهدا در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، از مادران و همسران شهدا با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در تقویم کشور به نام روز «تکریم مادران و همسران شهدا» نامگذاری شده است؛ مناسبتی که فرصت و بهانه‌ای برای تجلیل و قدردانی از اسوه های صبر و استقامت است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه ۱۵ دی در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین(س) با کلام و اشعار سوزناک و بیانات خود مردم را نسبت به واقعه عاشورا مطلع می‌کرد تا جایی که دوست و دشمن به گریه می‌افتاد، گفت: یکی دیگر از از نکات قابل توجه و برجسته حضرت ام‌البنین این است که علمای بزرگ برای گرفتن حوائج خود به ایشان متوسل می‌شدند.

وی به الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت ام‌البنین(س) و نقش ارزشمند آنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند و تا زمانی که نفس در جان داریم باید دین خود را به شهدا ادا کرده و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

نوفرستی با بیان اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است، گفت: مادران و همسران شهدا در دفاع از حریم ولایت و امامت در دفاع مقدس با لبیک به امام شهدا، همسران و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تکریم مادران و همسران شهدا را تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و اظهار کرد: دعای آنها تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است.

در این مراسم، استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به گفت‌وگو با مادران و همسران شهدا پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha