• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101509976
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» در یاسوج برگزار شد

نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» در یاسوج برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» ویژه بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در یاسوج به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد و سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مسئولان اقشار مختلف مردم برگزار شد.

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این مراسم گفت: وقتی کسی به رهبری یک رهبر الهی به میدان می‌آید و می‌جنگد، مقام بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت، معنویت، اخلاق و احترام به انسان‌ها ارزش است، افزود: در سایه حکومت الهی، این ارزش‌ها حاکم می‌شوند.

حسینی اظهارکرد: برخی راه رسیدن به بهشت خدا را گم کردند و گاهی اوقات، جاهلانه نقطه مقابل خدا ایستادند و گاهی اوقات هم برخی عامدانه مقابل خدا می‌ایستند. آن کسی که در نقطه مقابل ارزش‌های الهی ایستاد خسارت می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آن‌کس که به فرمان ولی خدا به مبارزه می‌رود، اگر کشته شود، شهید است. اما برخی تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند.

نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» در یاسوج برگزار شد

حسینی با بیان اینکه رهبری جریان‌ها مهم است، تصریح کرد: اگر رهبری این جبهه ولی فقیه شد، اگر کشته شود شهید است. اما اگر رهبری آن جبهه ترامپ، بی بی سی و صدای آمریکا شد، شهید محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره جبهه غرب ادامه داد: از حلقوم اینها هیچ‌وقت صدای حق را نشنیده‌ایم؛ آنچه از این‌ها شنیده‌ایم همه خیانت و خسارت است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه شهادت مقامی بود که خداوند برای حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد، عنوان کرد: جبهه مقابل سردار سلیمانی جبهه باطل است.

حسینی تاکید کرد: کسی که سردار سلیمانی را مورد هتک حرمت قرار دهد نه ایرانی است و نه اسلامی و از جهت ملی هر کسی  ذره‌ای عرق ملی داشته باشد، باید به این شخصیت الهی ادای احترام کند.

نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» در یاسوج برگزار شد

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز دیگری هم داشت که مکتب حاج قاسم بود و این نقطه آغازین پایانی نخواهد داشت.

وی افزود: حاج قاسم به عنوان سردار مقاومت و کسی است که در جنگ با فرماندهی و رشادت‌ طلبی آغاز کرد و این برگ از زندگی‌اش را با شهادت پایان داد و اما یک آغاز دیگری هم داشت و آن هم شکل گیری مکتب حاج قاسم بود.

احمدزاده اظهارکرد: اکنون آغاز دیگری با نام سردار دل‌ها شروع شده است، شروعی که پایان نخواهد داشت؛ آغازی که تا زمانی که شرافت، مردانگی و مروت و تا وقتی که دفاع از مظلوم یک ارزش است، باقی خواهد ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اسم حاج قاسم سلیمانی در تارک و پیشانی این مکتب تا ابد می درخشد.

احمدزاده با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال درباره حاج قاسم جمله جدیدی داشت و فرمودند: حاج قاسم دست یافتنی است.

وی ادامه داد: یعنی حاج قاسم با شهادتش تمام نشده است به این معنا که پدران و مادران آماده باشید مثل حاج قاسم تربیت کنید و هنوز هم حاج قاسم‌ها باید تربیت شوند.

نخستین کنگره فرهنگی و هنری «اسطوره مقاومت» در یاسوج برگزار شد

همچنین امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این کنگره گفت: ۲۰۰ نفر از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی اثرهای مختلف و پرمحتوایی تولید کرده اند و در این کنگره، از آثار و تولیدات متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که مرتبط با مکتب شهید سلیمانی و با محوریت ایران قوی تولید شده، رونمایی شد.

وی افزود: فیلم کوتاه مردمی، شعر آئینی، موسیقی، سرود و نماهنگ، استاپ‌موشن و تولیدات دیجیتال و همچنین آثار هنرهای تجسمی در رشته‌های طراحی، نقاشی، پوستر، خوشنویسی، تولید شده است.

درخشان اظهارکرد: از آنجایی که در سیره و مکتب شهید سلیمانی، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای تولید و نشر آثار و محصولات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف وجود دارد، این کنگره فرصتی ایجاد کرد تا هنرمندان توانمند، خلاق و دغدغه‌مند کهگیلویه و بویراحمد بتوانند در همه عرصه‌ها و رشته‌ها به تولید اثر مرتبط با رشته هنری خود، اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین از طرفی بتوانیم یک جریان فرهنگی و هنریِ مؤثری در جهت اهداف انقلاب اسلامی با محوریت ایران قوی و نقش مؤثر شهید سلیمانی در محور مقاومت، در منطقه ایجاد کنیم.

درخشان تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و افزون بر ۹ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی از حضور نمادین عشایر سلحشور استان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: عشایر نشان داده‌اند در راه اعتلای این سرزمین همیشه در صحنه هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لغو سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان عنوان کرد: قرار بود وزیر در این برنامه مهمان باشد، اما به دلیل شرایط جوی امکان سفر وزیر فراهم نشد.

گفتنی است که در پایان این کنگره از کتاب «نماز در سه دین» و قرآنی که به سه زبان کتابت شده بود، با حضور مسئولان رونمایی شد. همچنین از خانواده سرادر شهید ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha