• جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401101610104
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان:

بارش باران در هرمزگان ادامه دارد

بارش باران در هرمزگان ادامه دارد

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: تا بامداد امروز در جزیره لاوان بیش از ۳۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده است که بیشترین مقدار بارش در غرب استان بوده است.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بارش باران که از دیروز در غرب هرمزگان آغاز شده، امروز نیز در سراسر استان ادامه دارد، تصریح کرد: در پارسیان نیز ۲۳ و در بستک ۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی امروز جمعه ۱۶ دی تا اوایل وقت یکشنبه ۱۸ دی فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان بویژه جزایر، مرکز و شرق استان پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مدت برای استان ابرناکی، به تناوب رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و در برخی نقاط سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد شد.

سی سی پور تصریح کرد: شرایط دریا نیز طی امروز با افزایش لحظه‌ای سرعت باد جهت ترددهای دریایی بویژه با شناورهای سبک ناپایدار خواهد بود و از روز شنبه تا دوشنبه ۱۹ دی با افزایش سرعت بادهای شمال غربی خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان متلاطم پیش بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک متر خواهد رسید.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی طی امروز و فردا با توجه به ابرناکی آسمان، کاهش دما در طول روز و از روز یکشنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش دمای کمینه در استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد و لازم است شهروندان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha