• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401101710456
  • خبرنگار : 71610

راهپیمایی گسترده مردم یمن علیه اقدامات غیرانسانی ائتلاف سعودی

راهپیمایی گسترده مردم یمن علیه اقدامات غیرانسانی ائتلاف سعودی

شهروندان یمنی شامگاه جمعه راهپیمایی گسترده‌ای را در استان‌های مختلف این کشور علیه تداوم محاصره کشورشان توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و اقدامات غیر انسانی آن علیه یمنی‌ها برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، این راهپیمایی اعتراضی تحت عنوان «محاصره جنگ است» در استان‌های مختلف برگزار شد و شهروندان یمنی تاکید کردند که گرسنگی دادن به ملت یمن و محاصره آنها یکی از جنبه‌های جنگ جنایتکارانه آمریکایی علیه یمنی‌ها است.

شهروندان یمنی در پایان این راهپیمایی گسترده با صدور بیانیه‌ای تداوم محاصره ملت یمن توسط ائتلاف سعودی – آمریکایی را محکوم کردند.

راهپیمایی گسترده مردمی در یمن علیه اقدامات غیرانسانی ائتلاف سعودی

در این بیانیه آمده است: گرسنگی دادن و محاصره یکی از جنبه‌های جنگ جنایتکارانه ناعادلانه آمریکا علیه مردم یمن است و ائتلاف متجاوز آمریکا و عربستان سعودی از محاصره و قحطی جمعی به عنوان سلاح جنگی علیه همه ملت یمن استفاده کرده است.

یمنی‌ها همچنین تاکید کردند که محاصره در منشورها و قوانین سازمان ملل متحد؛ جرم نسل کشی طبقه بندی شده است. دوره‌های آتش‌بس و نتایج کشمکش‌ها و مذاکرات پس از آن ثابت کرد که ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا به هیچ اقدامی که درد و رنج یمنی‌ها را کاهش دهد پایبند نیست.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ائتلاف متجاوز از پرداخت حقوق کارمندان و کارکنان از ثروت ملی غارت شده یمن خودداری کرده و حتی محاصره ملت یمن را نیز تشدید می‌کند. ائتلاف خواسته‌های مشروع را غیرممکن و غیرقابل قبول می‌داند و تلاش می‌کند از درد و رنج‌های یمنی‌ها برای برچیدن و بی‌ثبات کردن جبهه داخلی به گونه‌ای استفاده کند که بتواند به اهداف خود دست یابد و همچنین اطمینان یابد که تأسیساتش در معرض حملات موشکی و هوایی قرار نمی‌گیرد. این یک معادله ناعادلانه و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha