• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101710581
  • منبع : نمایندگی سمنان

تجلیل از مادران و همسران شهدا در سمنان

تجلیل از مادران و همسران شهدا در سمنان

ایسنا/سمنان همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، آیین تکریم مادران و همسران شهدا در مسجد الزهرا(س) سمنان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ۱۷دی‌ماه در حاشیه این مراسم که استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استان در آن حضور داشتند به تمجید از مقام والای شهدا و خانواده های معظم شهدا پرداخت و اظهار کرد: شهدا و مادران شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

وی با بیان اینکه ۱۳ جمادی‌الثانی مصادف با روز وفات حضرت ام‌البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است افزود: حضرت ام البنین هم همسر شهید و هم مادر شهید است.

وی با اشاره به سیره این بانوی بزرگوار گفت: حضرت ام‌البنین(س)  زمانی که وارد خانه حضرت علی(ع) شد، خودش را جانشین حضرت زهرا(س) ندید، بلکه خود را خادم فرزندان حضرت زهرا می‌دانست و این نشانه ادب این بانوی والامقام است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: بزرگترین کاری که حضرت ام البنین انجام داد، تبیین واقعه عاشورا بود؛ در عظمت این بانو همین بس که مادر چهار فرزند رشید و شجاع و فدایی حضرت سیدالشهدا(س) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم تکریم مادران شهدا تصریح کرد: هرچقدر مادران و همسران شهدا را تکریم کنیم بازهم کم است. مادرانی یک یا چند فرزند خود را به جبهه فرستادند و تقدیم انقلاب اسلامی کردند، آن دلاورمردان جان خود را فدا کردن اما مادران و همسران شهدا سختی ها و رنج های فراوانی را تحمل کردند.

مطیعی با اشاره به ایثار والدین و خصوصا مادران شهدا گفت: رنج‌ها و فراق‌های این مادران و همسران قابل وصف نیست؛ رهبر انقلاب فرمودند نقش همسران و مادران از نقش مجاهدان اگر سنگنی‌تر و دردناک‌تر نباشد کمتر نیست.

به گزارش ایسنا در این آیین از شماری از مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد. همچنین در این مراسم مادر شهید محمد عبدود شهید اقتدار دفاعی کشور که چندی پیش به شهادت رسید نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha