• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401101710655
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

طرح پایش کمی پیش بسته بندی در استان اردبیل اجرایی می شود

طرح پایش کمی پیش بسته بندی در استان اردبیل اجرایی می شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای بررسی کم فروشی و الزامات برچسب گذاری فرآورده های تولیدی، طرح پایش کمی پیش بسته بندی فرآورده ها در استان اردبیل اجرا می شود.

هاشم علایی ۱۷ دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق مصرف کننده و تصویب اجباری شدن استانداردهای ملی ایران به شماره های ۱۶۳۸۱ و ۲۱۷۵۹ با عناوین "کمیت فرآورده در بسته بندی ها" و "الزامات برچسب گذاری در پیش بسته بندی ها" طرح پایش کمی پیش بسته بندی فرآورده ها در استان انجام می شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: در این طرح که به صورت مرحله ای در حال انجام است، فرآورده های غذایی و بهداشتی از سطح واحدهای تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری می شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه گذاری (اعم از وزن، حجم و ...) مورد پایش قرار می گیرند.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به این که پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، به ویژه کالاهای اساسی، و رعایت حق الناس جزو اولویت های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از جمله نتایج اجرای این طرح، رعایت دقیق کمیت محصولات بسته بندی شده و همچنین حذف رواداری مزبور توسط واحدهای تولیدی خواهد بود.

وی یادآور شد: طیف فرآورده های منتخب مشمول اجرای طرح ویژه اوزان و مقیاس ها در امر کنترل و نظارت و بازرسی فرآورده های پیش بسته بندی شده در مواجهه با کم فروشی ها و الزامات برچسب گذاری، شامل انواع محصولات غله ای (بیسکویت، ویفر، کیک، کلوچه، ماکارونی و ...)، ماست در ظروف مختلف، محصولات چیپس و اسنک، پودرهای شوینده دستی و ماشینی، خمیر دندان، چای کیسه ای و بسته بندی کیلویی، مرغ و گوشت بسته بندی شده، قند و شکر بسته بندی شده، شکلات و تافی و آب نبات بسته بندی شده، بستنی، صابون، انواع کره، انواع سس های غذا، رب گوجه فرنگی، عسل، و غذاهای آماده و نیمه آماده که همگی تولید داخل هستند، می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha