• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401101710744
  • منبع : نمایندگی کردستان

کل ادارات بانه مجهز به کنتور هوشمند شدند

ایسنا/کردستان مدیر توزیع برق شهرستان بانه از تجهیز ۹۲ دستگاه اجرایی سطح این شهرستان به کنتورهای هوشمند خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱ دستگاه آن تا اوایل دی ماه امسال در ادارات بانه نصب و راه اندازی شده است.

صلاح الدین قادری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۹۲ دستگاه اجرایی موجود درسطح شهرستان بانه تا اوایل دی ماه امسال مجهز به کنتورهای هوشمند شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۴۱ دستگاه اجرایی در بانه کنتورهوشمند نصب شد، افزود: با تداوم اجرای این طرح در سال جاری  و نصب کنتور هوشمند برای ۵۱ دستگاه و نهاد دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیون تومان، اکنون کل ادارات این شهرستان مجهز به کنتورهای هوشمند هستند.

قادری گفت: در این طرح با هوشمند سازی کنتورهای برق، بار به‌صورت نقطه‌ای کنترل می‌شود و این کنتورهای هوشمند قابلیت تبادل اطلاعات و دستورات از راه دور را نیز دارند.

وی در ادامه به نصب بیش از هزار کنتور هوشمند در بخش های مختلف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این تعدا ۴۲۹ کنتور آن در بخش کشاورزی، ۱۷۴ کنتور در بخش خانگی، ۱۴۹ کنتور در بخش تجاری، ۱۴۲ کنتور در در بخش عمومی و ۱۰۶ کنتور هوشمند نیز در بخش های صنعتی سطح شهرستان بانه نصب و راه اندازی شده است.

قادری با اشاره به اینکه توسعه سامانه هوشمند شبکه برق با استقرار سیستم قرائت از راه دور با اولویت کنتورهای دیماندی و مستقیم برای مشترکان دردستور کارقرار دارد، گفت: امکان برقراری ارتباط دوسویه بین شرکت و مصرف‌کنندگان، جمع‌آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتورهای هوشمند است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در ادامه از اجرای طرح هوشمندسازی ۷۰۷ کنتور برق تعرفه ی کشاورزی به منظور آگاهی شرکت توزیع از مقدار انرژی مصرف‌شده در ساعات پرباری و کم باری و همچنین  آگاهی مصرف‌کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه خبر داد و گفت: در حال حاضر چاه آب بیش از ۵۰ درصد کشاورزان بانه ای مجهز به کنتورهای هوشمند است.

گفتنی است در مجموع هزارو ۷۶۶ مشترک بخش اداری در استان کردستان وجود دارد که برای هزارو ۲۸۳ مشترک معادل ۷۳ درصد مشترکان این بخش، کتتور هوشمند نصب و راه اندازی شده که مقرر است تا قبل از آغاز پیک تابستان  ۱۴۰۲ کل ادارات استان مجهز به این کنتورهای هوشمند شوند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha