• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401101710851

انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

ایسنا/قم رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از برگزاری انتخابات این مجمع در ۲۸ دی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، ۱۷ دی‌ماه، در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محل ساختمان جامع مدرسین برگزار شد، عنوان کرد: ولادت حضرت صدیقه کبری به معنای ولادت عظمت جایگاه زن در دنیایی جاهلیت ۵۰۰ سال بعد از ولادت حضرت مسیح و آغاز معرفی و پیدایش عظمت جایگاه زن در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در ابعاد این عظمت آگاهی جدی پیدا کند بیانات اخیری که رهبر معظم انقلاب در دیدار بانوان در ابعاد شخصیت زن بیان کردند گویای این عظمت و حساسیت این عنصر رکن و رکین در جامعه و زندگی است.

وی بیان کرد: سال گذشته ستاد نهمین انتخابات مجمع نمایندگان با حکم ریاست شورای جامع مدرسین آغاز به کار کرد و اگر مشکلاتی همچون کرونا وجود نداشت این انتخابات باید تا پایان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شد چون هر دور چهار سال است؛ اما برای اینکه مبلغین، طلاب و فضلا در ایام کرونا تحصیلات غیر حضوری داشتند و حضور در مباحث جهادی مجبور به مهاجرت شهرستان‌ها و کمک به مردم بودند مجبور شدیم انتخابات را به تاخیر بیندازیم.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در رابطه با جایگاه مجمع نمایندگان طلاب گفت: از افتخارات حوزه این است که با تاکیدات رهبری فقید انقلاب طلاب جوان در بدنه ساختاری حوزه تاثیرگذار باشند این مجمع شکل گرفت و این امر بیش از ۳۰۰ سال پیش با رهنمودهای رهبری شکل گرفت.

وی افزود: ایشان در مناسبت‌های مختلف با تاکید بر اهمیت جایگاه مجمع نمایندگان مطالباتی را این مجموعه داشته‌اند، لذا اهمیت این جایگاه بر کسی پوشیده نیست؛ به ویژه که در سال‌های اخیر با توطئه‌های استکبار در قالب فتنه‌های مختلف مواجه هستیم که به دنبال تضعیف انقلاب و روحانیت و نظام اسلامی هستند؛ لذا با توجه به ساختار حوزه می‌تواند در قبال انجام وظیفه و مقابله با توطئه‌ها، مردم را در این امر بسیج کند.

فرخ فال اظهار کرد: حرکت عظیمی که رهبر کبیر انقلاب برای احیای اسلام ناب کردند جز با ارتباط تنگاتنگ حوزه‌های علمیه و مردم مقدور نبود و باید این ارتباط در تمامی ابعاد هم در حوزه و در جامعه برقرار باشد تا دشمن در توطئه‌ها مایوس شود که این امر تا به امروز محقق شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبری از مجمع نمایندگان و حوزه این بود که حوزه انقلابی بماند تا جامعه انقلابی بماند، گفت: نکته بسیار مهم رهبری در رابطه با جهاد تبیین منوط به ارتباط روحانیت با مردم است و مجمع نمایندگان حلقه وصل جامعه روحانیت با مدیریت حوزه‌ها خواهد بود و این انسجام موجب تحکیم روابط و جهاد تبیین خواهد بود.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اضافه کرد: نهمین انتخابات مجمع نمایندگان در پایان دی ماه برگزار می‌شود و در ۲۸ دی ماه اولین روز انتخابات خواهد بود و چنانچه از نظر زمانی تنگنا خواهد بود روز ۲۹ پنج شنبه اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: در دور نهم ۱۴۸ حوزه انتخابیه داریم یعنی باید طلاب و محصل‌هایی که دارای پرونده تحصیلی در حوزه قم هستند برای این حوزه های انتخابیه از بین فظلای تاکید شده نمایندگانی انتخاب کنند و سقف نمایندگان برای حوزه های انتخابیه ۲۸۷ نماینده است که ۴۷۰ نفر کاندید شده است و در اولین لیست تا کنون ۳۸۸ نفر تایید شده است و تا روز چهارشنبه تعداد دیگری نیز اضافه خواهند شد و این تعداد کاندیدا ها نسبت به دور هشتم افزایش پیدا کرده اما حوزه های انتخابیه تغییری پیدا نکرده است.

فرخ فال در رابطه با ملاک تعداد نمایندگان برای حوزه‌های انتخابیه گفت: از ۱۰۰ طلبه تا ۲۰۰ طلبه یک نماینده، از ۲۰۰ تا ۴۰۰ طلبه در حوزه علمیه قم دو نماینده، از ۴۰۰ تا ۸۰۰ طلبه سه نماینده و ۸۰۰ با بالا ۴ نماینده نیاز است.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر برای حوزه‌ها نماینده‌ای انتخاب نشد باید حوزه‌های همجوار نسبت به طلاب آن حوزه ایفای نقش کنند و یا می‌توانند فردی را به عنوان رابط طلبه‌ها معرفی کنند.

وی یاد آور شد: یکی از بارزترین فعالیت های مجمع نمایندگان ایجاد مرکز خدمات حوزه های علمیه است که به پیشنهاد این نهاد در حوزه های علمیه اتفاق افتاده است و این خدمات نقش بسزایی حتی به صورت حداقلی در معیشت طلبه ها دارد.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جهاد تبیین کار رسانه است، تصریح کرد: امروزه دشمنان انقلاب حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و این امر کار اصحاب رسانه را دشوار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha