• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101710876
  • خبرنگار : 50184

پیشکسوت ورزش پهلوانی:

مرام "تختی" بین ورزشکاران کمرنگ شده/ مربیان و رسانه‌ها مقصرند

مرام "تختی" بین ورزشکاران کمرنگ شده/ مربیان و رسانه‌ها مقصرند

ایسنا/کرمانشاه یک پیشکسوت ورزش پهلوانی، مردم‌داری، کمک به محرومان، جوانمردی و عشق به وطن و مردم را از از ویژگیهای اخلاقی تختی نام برد و گفت: متاسفانه مرام تختی بین ورزشکاران ما کمرنگ شده است.

احمد شاملو، امروز(17 دی) به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در گفت و گو با ایسنا، تختی را الگوی اخلاقی، منش پهلوانی و مردمداری برای ورزشکاران بویژه کشتی گیران خواند و اظهارکرد: جهان پهوان تختی در خانواده‌ای از طبقه پایین جامعه بدنیا آمد برای همین رنج طبقه زجر دیده جامعه را بخوبی می فهمید و در کنار آنها بود.

وی با بیان اینکه کمک به محرومین از سجایای اخلاقی مهم تختی بود، گفت: او به همه نیازمندان کمک می کرد و در زمان زلزله بوئین زهرا پیشگام برای جمع آوری کمک به زلزله زدگان بود.

این پیشکسوت ورزش پهلوانی که کلکسیونی از عکس‌های جهان پهلوان تختی را جمع آوری کرده، گفت: تختی از خانواده‌ای مذهبی بود، به هیات‌های مذهبی رفت و آمد می کرد و با علمای دینی آن زمان در ارتباط بود. پیش از هر مسابقه برون مرزی به زیارت امام رضا(ع)می رفت و از او کمک می گرفت.

وی با بیان اینکه تختی در میدان مبارزه هم جوانمردانه مبارزه می‌کرد، افزود: اگر حریفانش مصدوم بودند، به نقطه آسیب دیده بدن حریف نزدیک نمی‌شد.

شاملو تاکید کرد: پس از تختی کشتی گیران زیاد دیگری آمدند و مدال های زیادی گرفتند و رفتند، اما هیچکدام مثل تختی اسطوره نشدند، چرا که مرام و منش تختی با همه فرق می‌کرد و همین منش از او یک الگو برای ورزشکاران ما ساخت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه می‌بینیم که مرام تختی و منش پهلوانی او در بین ورزشکاران ما بویژه کشتی گیران بسیار کمرنگ شده و راه و رسم او را ادامه نمی‌دهند که به نظرم عامل اصلی این مسئله مربیان و رسانه‌ها هستند.

این پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: مربیان آنطور که باید روی مسائل اخلاقی با ورزشکاران و شاگردان خود کار نکرده‌اند و رسانه ها هم مرام و منش تختی را به عنوان یک الگوی ورزشی برای ورزشکاران تبیین و فرهنگ سازی  نکرده‌اند.

وی یادآور شد: تختی عاشق وطن و مردمش بود و برای آنها از عمق جان کشتی می‌گرفت، اما امروزه می‌بینم که اینگونه سجایای اخلاقی در بین ورزشکاران ما بسیار کمرنگ شده که باید برای آن کاری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha