• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101710941
  • خبرنگار : 50046

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد:

فروش ۷۷۹ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی در خراسان شمالی

فروش ۷۷۹ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ضمن اشاره به فروش ۷۷۹ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی در استان، از جذب ۲۱ درصدی اعتبارات تملک دارایی سال ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد.

بهزادفر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اعتبار تملک دارایی مصوب شده سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۵۳ میلیارد تومان از آن که معادل ۲۱ درصد است، جذب شده است.

وی گفت: فروش اموال دولتی نیز طی امسال ۷۷۹ میلیارد تومان بوده که این رقم می تواند بیشتر از آن باشد.

بهزادفر به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار مصوب سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی ۵۰۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۲.۸ برابر این اعتبار تامین شده است.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز بر این حمایت ها به خصوص در ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی در این استان تاکید داریم.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع اعتبارات ذیل جدول (۴-۲۴) تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: بر اساس ابلاغ قانون قرار بر این بود تا این اعتبار در هر استان برای یک شهرستان محروم اختصاص یابد که بعد از آن مقرر شد تا این اعتبار در اختیار شورای برنامه ریزی قرار گیرد و در آنجا بر اساس شاخص های محرومیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار که دارای طرح هادی هستند، اجرایی شود.

بهزادفر همچنین افزود: خراسان شمالی از حیث سهم استان از بودجه کشور رتبه ۲۰ کشور را دارد که جایگاه نامناسبی نیست و نشان می دهد نگاه ها به سمت کاهش محرومیت استان است.

وی اظهار کرد: از کل اعتبارات کشور، ۷۹ درصد سهم وزارتخانه ها و ۲۱ درصد سهم اعتبارات استانی است که از این میزان، ۲.۶ درصد سهم خراسان شمالی است؛ این درحالی است که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را شامل هستیم اما بیش از ۲ برابر اعتبار در مقایسه با جمعیت را به خود اختصاص داده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha