• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101711002
  • خبرنگار : 30188

علوفه خردکن‌های موجود در بازار برای دامداری

علوفه خردکن‌های موجود در بازار برای دامداری

امروزه دامپروری یکی از کسب‌وکارهای پردرآمد برای دامدارانی است که خصوصیات ژنتیکی و رفتاری حیوانات را با تکنولوژی‌های مدرن درمی‌آمیزند.  

به گزارش ایسنا به نقل از پارس صنعت، به‌طور قطع، دام از انواع محصولات غذایی مانند علوفه، سبزی‌ها، میوه و غلاتی که در اختیار آنها قرار داده می‌شود، می‌تواند استفاده کند؛ اما زمانی ارزش غذایی این مواد بالا می‌رود که انرژی زیادی برای هضمشان هدر ندهد.

چرا روش صحیح تغذیه دام مهم است؟

درست است که معده اکثر چهارپایان اهلی از چندین قسمت تشکیل شده است؛ اما دقت در تغذیه مناسب آنها به‌سرعت رشد، تکامل و تولید مثل شان کمک زیادی می‌کند.

به‌ عبارت‌ دیگر تعلیف درست دام بر میزان درآمد بالای دامداری تأثیر مستقیم دارد. برای سودآوری از حرفه دامپروری باید به عواملی مانند نژاد دام، مکان مناسب و تغذیه درست حیوانات، توجه ویژه‌ای داشت.

یکی از عواملی که در تغذیه صحیح دام دخیل است، شکل خوراک آنهاست.

ارتباط بین شکل خوراک با سلامتی دام چیست؟

کمبودهای مواد معدنی و سوءتغذیه به‌شدت بر رشد و تولیدمثل حیوانات نافذ است، به‌نحوی‌ که عدم توجه به آن می‌تواند منجر به بیماری یا حتی مرگ‌ومیر شود.

از آنجایی‌ که بسیاری از دامداران برای هضم بهتر حیوانات از کنسانتره استفاده می‌کنند، ممکن است این خوراک فاقد برخی مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری باشند.

به‌طور قطع، یکی از عللی که آنها را از دادن مواد غذایی مانند علوفه خشک، تر و یا هیدروپونیک بازمی‌دارد، خردکردن آنها متناسب با معده دام است.

بر اساس نظر دامپزشکان هر چه خوراک دام ریزتر باشد، انرژی کمتری را برای هضم تلف می‌کند و از طرفی دیگر از بیماری‌های گوارشی مانند التهاب روده در امان می‌ماند.

چاره کار چیست؟

اهمیت تغذیه مناسب در پرورش دام موضوع ساده‌ای نیست که بتوان نادیده گرفت، از طرفی با هزینه نیروی کار و صرف زمان زیاد برای خردکردن علوفه هم نمی‌توان کنار آمد.

پس چاره کار چیست؟ چاره کار دستگاه مفیدی است به نام علوفه خردکن.

علوفه خردکن، میان‌بری به‌جای چهار معده دام (علوفه خردکن چیست؟)

علوفه خردکن، نوعی ماشین کشاورزی است که برای خردکردن، ریز کردن و آسیاب‌کردن خوراک دام استفاده می‌شود.

به‌ طور کلی خرد کردن قابلیت هضم، طعم، خواص (به علت هضم بهتر) خوراک دام را بهبود می‌بخشد. از دستگاه علوفه خردکن برای خردکردن علوفه‌هایی که اندازه بزرگ دارند و معمولاً دام به‌راحتی نمی‌تواند آنها را هضم کند، استفاده می‌کنند.

با نگاهی به‌اندازه مناسب علوفه برای تعلیف گاو ۳ تا ۷ سانتی‌متر و همچنین بز و گوسفند ۳ تا ۵ سانتی‌متر، می‌توان دریافت که بسیاری از علوفه‌هایی که چه به‌صورت خشک و چه به‌صورت تازه می‌بینیم، نمی‌تواند برای آنها کارآمد باشد.

با دستگاه علوفه خردکن علاوه بر مصرف بهینه دام، از هدررفتن مقدار زیادی از علوفه نیز می‌توان جلوگیری کرد.

چه نوع علوفه خردکن‌هایی داریم؟

امروزه در بازار علوفه خردکن‌های متنوعی مانند مدل دوار و گیوتینی موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

 به طور مثال علوفه خردکن دوار با کمک تیغه‌هایی با سرعت ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در ساعت، توانایی خردکردن تمام قسمت‌های علوفه حتی ساقه‌های سفت را هم دارد.

در مدل گیوتینی نیز با حرکت یک‌جهته تیغه‌ها، ساقه‌ها برش طولی می‌خورند و کوتاه‌تر می‌شوند.

بهترین علوفه خردکن برای دامداری چیست؟

بی‌شک برای بهترین بودن باید از یک علوفه خردکن خوب انتظاراتی داشت. یک علوفه خردکن مناسب باید قادر به خردکردن انواع خوراک دام مانند کاه، کلش، برگ درختان، برگ نخل، انواع میوه و همچنین آسیاب‌کردن غلاتی چون گندم و جو باشد.

در کنار مزیت ذکر شده برای بهترین علوفه خردکن بودن برای دامداری، مصرف کم‌انرژی و همچنین اندازه مناسب نیز عواملی هستند که نباید از آنها غافل شد.

عوامل دیگری مانند طول عمر بالای دینام و عدم زنگ‌زدگی دستگاه نیز به‌شدت در انتخاب بهترین علوفه خردکن برای دامداری تأثیرگذار هستند.

رشد صنعت دامداری در گرو داشتن تجهیزات اساسی همانند علوفه خردکن است، در واقع با این وسیله سرعت تعلیف دام چند برابر و صرفه‌جویی در مخارج دامداری به کمینه می‌رسند. علوفه خردکن با همسان‌سازی خوراک دام با معده آنها، در سلامت این حیوانات پرمنفعت نقشی الزامی دارد.

پارس صنعت

و اما پیشنهاد ما یکی از بهترین گزینه‌ها ما برای خرید علوفه خردکن، مجموعه پارس صنعت است. از آنجایی‌ که این مجموعه یدی طولانی در طراحی این ماشین کشاورزی دارد، شما عزیزان می‌توانید بدون هیچ واسطه‌ای و با قیمت کمینه، آنها را در مقایسه با مدل‌های دیگر بازار خریداری کنید.

 علوفه خردکن‌های پارس صنعت به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند که هرکدام کارایی خاص خودش را دارد.

  1. معمولی
  2. همه‌کاره
  3. هیدروپونیک

علوفه خردکن‌های موجود در بازار برای دامداری

مزیت رقابتی علوفه خردکن‌های پارس صنعت چیست؟

شاید تا به‌ حال به علوفه خردکن تنها به چشم یک وسیله برای کات کردن علوفه فکر می‌کردید؛ اما خوب است که بدانید علوفه خردکن‌های دوکاره پارس صنعت قابلیت بلغورکردن دانه‌های ریز غلات را هم دارند.

علوفه خردکن هیدروپونیک این مجموعه نیز با خردکردن تمامی قسمت‌های علف هیدروپونیک، یکی دیگر از بهترین علوفه خردکن‌ها برای دامداری است.

موتورهای تمامی دستگاه‌ها به‌صورت تک‌فاز، ۳ فاز، بنزینی و اتصالات پشت تراکتوری تعبیه شده که با توجه‌ به مدل انتخابی‌تان می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

ظرفیت علوفه خردکن‌های پارس صنعت با ۳ سایز دهنه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سانتی‌متر به ترتیب ۱، ۱/۵ و ۲ تن علوفه را در ساعت هستند.  

در ساخت تمامی علوفه خردکن‌ها از ورق ۲ میل و قوطی ۴۰ در ۴۰ استفاده شده است و بنا به سلیقه کاربر می‌توان توری‌هایی با اندازه ۲، ۳ و ۶ سانتی‌متر قرارداد که با توجه‌ به میزان ریز کردن خوراک دام، می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

منبع: parsanat.com

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۰۹:۴۲

نهاده های دامی برای دامداران تهیه کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۱۱:۵۹

کاش قیمت هم مینوشتید و ادرس

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۲۰:۴۶

قیمت‌هاشون‌چنده