• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401101711003
  • خبرنگار : 71415

بلایی که بولسونارو بر سر کاخ ریاست‌جمهوری برزیل آورده است

بلایی که بولسونارو بر سر کاخ ریاست‌جمهوری برزیل آورده است

خبرنگار یک شبکه تلویزیونی برزیلی همراه بانوی اول جدید این کشور در بازدید از کاخ ریاست جمهوری برزیل گزارشی را از آسیبی که به این کاخ و اموالش در دوره ریاست جمهوری بولسونارو وارد شده، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین نوشت، ویران کردن آمازون توسط ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل هر چند او را به یک چهره مطرود جهانی تبدیل کرد اما اقدامات مخرب او به این جنگل‌های بارانی محدود نشده‌اند.

گزارش تهیه شده توسط ناتوزا نری، گزارشگر شبکه برزیلی گلوبونیوز نشان ‌داد که حتی اقامتگاه رسمی ریاست‌جمهوری این کشور – که یک شاهکار معماری ساخت دهه ۱۹۵۰ توسط اسکار نیمایر است – در چهار سال ریاست جمهوری این سیاستمدار راست افراطی از این تخریب‌ها مصون نبوده است.

ناتوزا نری روز پنجشنبه این تور بازدید را همراه با روزانجلا لولا داسیلوا، بانوی اول جدید برزیل، در محل کاخ آلوورادا (کاخ طلوع) انجام داد.

در این گزارش او فرش‌ها و مبل‌های پاره‌، سقف‌های نم برداشته، پنجره‌های شکسته و کفپوشها و آثار هنری آسیب‌دیده در اثر تابش آفتاب را به نمایش گذاشت.

او گفت: وضعیت کلی این ساختمان که شاخص‌ترین ساختمان برازیلیا است خوب نیست... و نیاز به تعمیرات زیادی دارد.

در عکس‌های منتشر شده از این تخریب‌ها، این کاخ بیشتر به تصاویری از خوابگاه‌های دانشجویی تخریب شده شباهت پیدا کرده تا ساختمانی که توسط یکی از مشهورترین معماران مدرنیست طراحی شده است.

نری خاطر نشان کرد که چندین اثر هنری به طور کلی از کاخ  که در سال ۱۹۵۸ تکمیل شد، ناپدید شده‌اند.

بانوی اول جدید برزیل در این گزارش گفت که از مشاهده وضعیت ناگوار خانه جدیدش احساس "نسبتا ناامیدی" و "تحیر" دارد. همچنین بر اساس این گزارش، یک کاکتوس برزیلی که توسط لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، همسر او، در دوران ریاست جمهوری سابقش در سالهای ۲۰۰۳-۲۰۱۰ کاشته شده بود، کنده شده است. بولسونارو یک خودکار معمولی - یکی از نمادهای دولت پوپولیستی خود - را روی یکی از میزهای کاخ گذاشته است.

بولسونارو یکشنبه گذشته برازیلیا را در آستانه برگزاری مراسم تحلیف لولا داسیلوا ترک کرد و بعید به نظر می رسد که به زودی به کشورش بازگردد.

اخیرا  مجله برزیلی Istoé در گزارشی ادعا کرد که این رئیس جمهور سابق برزیل، دولت ایتالیا را برای اعطای شهروندی به خانواده‌اش تحت فشار قرار داده و امیدوار است پس از مدتی اقامت در آمریکا برای فرار از مجازات زندان به آنجا برود. بر اساس گزارش‌ها، بولسونارو معتقد است که مقامات برزیلی نمی‌توانند او را از این کشور اروپایی، جایی که ویتوریو بولسونارو، پدر پدربزرگش در اواخر قرن نوزدهم از آنجا به برزیل مهاجرت کرد، مسترد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha