• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101711059
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

اولویت در مناطق محروم باید عدالت‌محوری باشد

اولویت در مناطق محروم باید عدالت‌محوری باشد

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت ما در مناطق محروم باید عدالت‌محوری باشد، بر خلاف سال گذشته نباید بودجه در یک منطقه نزدیک و برخوردار متمرکز شود بلکه بایستی برآورد دقیق نیازها انجام شود تا شاهد عدالت محوری باشیم.

فاطمه محمدبیگی در شورای اداری شهرستان قزوین که امروز شنبه ۱۷ دی در فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مردم پای انقلاب ایستادند و مسئولین نیز باید از اخلاص و ولایتمداری سردار سلیمانی الگو بگیرند.

وی افزود: بودجه با تأخیر ۶ ماهه به استان‌ها ابلاغ شده و زمان مسئولان شهرستانی کم است؛ مسئولان نیز باید برای جذب حداکثری بودجه تلاش کنند؛ یکی از مشکلات آزاردهنده این است که یک برنامه به مدت ۱۰ سال ردیف بودجه می‌گیرد و هنوز کار به سرانجام نرسیده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید شفاف کردن مصارف بودجه‌ای به خوبی انجام و گزارشات به فرماندار و مجمع نمایندگان ارسال شود چون این امر لازمه تصمیم‌گیری برای سال آینده است.

وی اشاره کرد: طرح هوشمند کردن مصارف مردم در حوزه آرد و نان جزو مسائل حیاتی بود که استان قزوین مطلوب عمل کرد البته باید موارد استثنا نظیر مشاغل خانگی هم لحاظ کرد و ذائقه مردم شیرین شود.

محمدبیگی گفت: اولویت ما در مناطق محروم باید عدالت‌محوری باشد، بر خلاف سال گذشته نباید بودجه در یک منطقه نزدیک و برخوردار متمرکز شود بلکه بایستی برآورد دقیق نیازها انجام شود تا شاهد عدالت محوری باشیم.

وی تصریح کرد: اولویت ما در زیرساخت‌ها شامل آب، راه، تأمین برق، تأمین نهاده و تأمین معیشت مردم است. شاهد گرانی شدید اجناس در بازار و اقلام پروتئینی و مواد شوینده هستیم لذا بهتر است در ستاد تنظیم بازار نیازهای اساسی مردم به صورت جدی پیگیری شوند. در قرارگاه اقتصادی استان باید بررسی گرانی اقلام در اولویت قرار گیرد و به مانند آرد چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولین مصوبات سفرهای شهرستانی را عملیاتی کنند. هر طرح با مشارکت سه قوه به نتیجه می‌رسد و اگر پشتیبانی بودجه‌ای نباشد طرح‌هایی نظیر کاداستر قابل اجرا نخواهد بود. طرح کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی آرزوی ۹۰ ساله مردم بود و دوسوم دعاوی مراجعه‌کننده به قوه قضاییه بر سر مالکیت است. دولت سیزدهم با نهصت جهادی این طرح را شروع کرد و تا الان ۴ هزار سند تحویل صاحبان اراضی شده است.

وی بیان کرد: استان قزوین رتبه اول مسکن ملی و اشتغالزایی را در کشور داراست و این روند باید ادامه یابد چون صیانت از حقوق مردم وظیفه ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha