• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101711101
  • خبرنگار : 50176

/ یادداشت/

حاج قاسم، جلوه‌ی جهاد بدون مرز

حاج قاسم، جلوه‌ی جهاد بدون مرز

ایسنا/لرستان حاج قاسم الگوست، الگویی که الهام بخش مومن و تربیت شده انقلاب اسلامی است.

واکاوی شخصیت حاج قاسم و توجه به ابعاد شخصیتی ایشان برای امروز و چله دوم انقلاب درس‌آموز است.

در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، دستاورد چله اول به عنوان نمونه بارز پیش روی ماست و حاج قاسم سلیمانی نمونه بارزی از انقلاب اسلامی است.

حاج قاسم سلیمانی به عنوان انسان تربیت شده‌ای که نوجوانی‌اش در نهضت، جوانی‌اش ابتدای انقلاب و تمام عمرش در انقلاب بوده و خونش پای انقلاب ریخته شده، نمونه کم نظیری است که از ابتدا تا انتها می‌ماند و استوار می‌ماند.

حاج قاسم سلیمانی نمونه دینداری انقلابی است و معنویت‌گرائی و جامع‌گرایی را با هم جمع کرده و کسی که در مکتب امام پرورش یافته باشد در موقعیت‌های مختلف می‌تواند ظهور و بروز داشته باشد.

برای پیش بردن نسل جوان در چله دوم انقلاب، حاج قاسم الگوست، الگویی که الهام بخش مومن و تربیت شده انقلاب اسلامی است.

حاج قاسم یک مبارز بدون وطن است، ایشان برای جبهه مقاومت و تمام آزادی‌خواهان یک نماد بین المللی است؛ نماد خدمت به مردم و جلوه‌ای از جهاد بدون مرز است.

حاج قاسم، مرد خدمت به مردم بود و هر جا کسی در ظلم و سختی قرار می‌گرفت حاج قاسم را می‌دیدیم و همانطور در سیل، زلزله و ... و با اینکه سپاهی است اما به حوزه نظامی منحصر نمی‌شود.

حاج قاسم یک قهرمان است برای نسل امروز که تشنه قهرمان است، وقتی از مکتب ایشان حرف می‌زنیم یا از مکتب امام خمینی (ره)، سیاست، جهاد، مبارزه، عرفان، معنویت، امور اجتماعی و ... با هم است و به جرات می‌توان گفت ایشان یک الگوی خیلی خوب برای کودک و نوجوان امروز است.

حاج قاسم برای ایران است و برای یک ایرانی، چه فرقی دارد کجای این کشور باشد وقتی خلاء حضور سردار تا پوست و استخوان حس می‌شود؟

گر انگشت سلیمانی نباشد                                چه خاصیت دهد نقش نگینی

شهید سلیمانی تمام نشده زیرا او یک تفکر است برای خوبی‌ها. حاجی به ما غرور ملی داد، او نماد انسانی عبارت «ایرانی اسلامی» است. حاج قاسم هم ایرانی و وطن‌پرست بود و هم مومن و مرد خدا.

سردار دل‌ها به تنهایی نشان داد یک انسان می‌تواند با درک درست از زمان و مسئولیت خود در حلقه اتصال الهی قرار گیرد و انسان عظیمی ‌شود که همه جهان، هم مخالفان و هم موافقان به او نگاه کنند.

تاریخ برای شناخت کامل ابعاد شخصیتی سردار جان فدای ولایت، نظام اسلامی و امنیت کشور و مردم عاجز بوده و شناخت کامل از مکتب حاج قاسم سلیمانی نیازمند زمان است. مکتب سلیمانی از ظرفیت بالایی برای بصیرت افزایی و پاسخ به شبهات برخوردار است.

حاج قاسم ثابت کرد نمی‌شود مسلمان باشی و با آمریکا مبارزه نکنی، هرکجا ظلمی هست مسلمان و مسلم باید آنجا حضور داشته باشد. حاج قاسم سلیمانی سنبل شکست آمریکا است.

قطرات خون شهید سلیمانی به‌طور حتم، همه جهان هستی را فرا خواهد گرفت، زیرا شهید سلیمانی، همه وجودش را در راه خدا انفاق کرد و وعده حق این است که آنکه انفاق می‌کند روز به‌روز در جهان هستی، گسترده‌تر می‌شود.

شهید سلیمانی اگر پاسدار هم نبودند و در هر رشته‌ای دیگری ‌بودند قطعا الگویی برای همه بوده زیرا ایشان یک شخصیت خود ساخته در مکتب فرهنگی - اسلامی اسلام و انقلاب است.

مکتب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب منشوری و همه جانبه بوده که هر کدام از بخش‌های آن مستقلا می‌تواند الگویی باشد که بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

و این روزها بیشتر از هر زمانی جامعه ما به ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی نیازمند بوده و کسانی که به جبهه مقاومت عشق می‌ورزند و اعتقاد دارند این نقطه، نقطه کانونی برای مجاهدات‌های خود است باید به برکت روح پاک حاج قاسم و مکتب ایشان نیز پای کار بوده و راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند تا روز به روز شاهد ارتقاء و رشد معنوی و زندگی همه مردم باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha