• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101711125
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

۶۱۰۰ "دانشجو" داریم/ ۲ بیمارستان اسلام‌آبادغرب و سنقر و کلیایی "آموزشی" می‌شوند

۶۱۰۰ "دانشجو" داریم/ ۲ بیمارستان اسلام‌آبادغرب و سنقر و کلیایی "آموزشی" می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحصیل بیش از ۶۱۵۰ دانشجو دراین دانشگاه خبر داد.

دکتر کامبیز ورمیرا در نشست خبری امروز (۱۷ دی) با اشاره به وجود ۱۰ دانشکده و مجتمع آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون دانشکده‌های پرستاری و مامایی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم توانبخشی، تغذیه و صنایع غذایی، بهداشت، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است.

وی افزود: همچنین امسال یک مجتمع آموزش عالی در شهرستان اسلام آبادغرب فعال کرده‌ایم که پذیرش دانشجو داشته و از ترم دوم دانشجویان در آن مشغول تحصیل می شوند.

ورمیرا به فعالیت هفت بیمارستان آموزشی هم در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این بیمارستان‌ها همگی در مرکز استان هستند و پیگیر هستیم دو بیمارستان اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی را نیز به جمع بیمارستانهای آموزشی اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: هر بیمارستانی قابلیت دریافت گرید "آموزشی" را ندارد و زیرساخت هایی لازم است که این دو بیمارستان در اسلام آبادغرب و سنقر و کلیایی از آن برخوردار هستند.

ورمیرا در ادامه تعداد دانشجویان حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را حدود ۶۱۵۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۲۹۳ دانشجو مهمان هستند.

وی افزود: از مجموع دانشجویان دانشگاه، ۳۲۵۱ نفر زن و ۲۹۰۲ نفر مرد هستند.

ورمیرا به توزیع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف هم اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۹۲۸ دانشجو در مقطع دکترای عمومی، ۱۹۴۹ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته، ۱۷۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۵۱۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۴ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: همچنین ۴۳۲ دانشجو هم به عنوان دانشجوی تخصصی بالینی یا اصطلاحا دستیاری مشغول تحصیل هستند.

ورمیرا خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴ نفر در دوره کارشناسی پزشکی مشغول تحصیل هستند که این دوره مخصوص برخی دانشجویان بین الملل است و دوره آن چهارساله بوده و این افراد پس از اتمام تحصیل امکان طبابت در ایران را ندارند.

مدیرکل آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تحصیل ۶۴۶ دانشجوی خارجی در این دانشگاه گفت: این دانشجویان از پنج کشور خارجی هستند که عمده آنها از کشورهای عراق و پاکستان است.

ورمیرا خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱۸ دانشجو داریم که ایرانی بوده و در دانشگاه های خارجی تحصیل کرده اند و هم اکنون ادامه تحصیل خود را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گذرانند.

وی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که افراد در هر دانشگاهی در خارج از کشور تحصیل کرده آنها را در دانشگاه بپذیریم، بلکه دانشگاه های معتبر که لیست آنها توسط وزارت بهداشت اعلام شده مد نظر است و این افراد به دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی می شوند و هر دانشگاه بسته به شرایط دانشجو و وضعیت تحصیلی و آزمونی که خود برگزار می کند این دانشجویان را پذیرش می کند.

ورمیرا تاکید کرد: در مجموع دانشجویانی از این طریق پذیرش می شوند که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده و صلاحیت علمی لازم را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته باشند.

این مسئول در ادامه در تشریح رشته های موجود در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه گفت: هم اکنون در ۲۰ رشته کارشناسی پیوسته، شش رشته کارشناسی ناپیوسته، ۲۹ رشته کارشناسی ارشد، ۱۴ رشته PHD، پنج رشته PHD پژوهشی، ۲۱ رشته فوق تخصص، دو رشته فوق تخصص و یک فلوشیپ و سه رشته دکترای عمومی پذیرش دانشجو داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha