• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101811217
  • خبرنگار : 50184

دبیر انجمن اسبداران کرمانشاه:

رشته "پرورش اسب" در دانشگاه رازی راه‌اندازی شود

رشته "پرورش اسب" در دانشگاه رازی راه‌اندازی شود

ایسنا/کرمانشاه دبیر انجمن اسبداران کرمانشاه و عضو هیات علمی دانشگاه رازی، خواستار راه‌اندازی رشته پرورش اسب در دانشگاه رازی شد.

دکتر علیرضا عبدالمحمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های بالای اسب کرد، اظهار کرد: حدود هفت سال پیش برای اولین بار اسب کرد را وارد پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کردیم تا روی آن کار کنیم.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشجویانی که در آن مقطع در این راه همراه ما بودند، اکنون از فعالین حوزه صنعت اسب هستند و درآمدزایی خوبی هم از این راه دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به علاقمندی که دانشجویان به این حوزه از خود نشان دادند، مکاتباتی را با رئیس وقت دانشگاه انجام دادیم و درخواست کردیم تا رشته پرورش اسب کرد را راه اندازی کنند، اما متاسفانه هیچ پاسخی به درخواست‌های ما داده نشد.

وی افزود: طی چندسالی که در پردیس کشاورزی دانشگاه روی اسب کرد کار می‌کردیم، اسب‌هایی را پرورش دادیم که مقام زیبایی اسب کشوری را آوردند و از استانهای دیگر درخواست‌هایی برای ازدیاد نسل  از آنها می‌شد.

عبدالمحمدی با بیان اینکه طی این مدت دانشجویان مهارت‌هایی را در رابطه با صنعت اسب کسب کردند، گفت: تمام هزینه‌های کارگری، خوراک، نگهداری و... این اسب‌ها با خود ما بود و هیچ حمایتی هم از طرف مسئولین دانشگاه صورت نگرفت و در نهایت اسب‌ها را از دانشگاه خارج کردیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ثبت ملی اسب کرد، افزود: از آنجایی که کرمانشاه خاستگاه نژادی این گونه است و از طرفی امروزه از صنعت اسب می‌توان اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی را کسب کرد، بنابراین این ظرفیت وجود دارد که در دانشگاه رازی رشته‌ای را تحت عنوان پرورش اسب راه اندازی کرد.

دبیر انجمن اسبداران استان کرمانشاه تاکید کرد: با ثبت ملی شدن اسب کرد، زمینه برای توجه بیشتر به آن بوجود می‌آید و می‌توان از این صنعت اشتغالزایی و درآمدزایی بالایی کسب کرد، البته لازمه این اقدام داشتن نیروهای متخصص در این حوزه است که با راه اندازی رشته پرورش اسب می‌توان این خلاء را جبران کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha