• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101811590
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

نشستی برای رفع مشکلات محله "آقاجان" کرمانشاه

نشستی برای رفع مشکلات محله "آقاجان" کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در اولین ساعت بامداد امروز(یکشنبه، 18 دی) استاندار و جمعی از مسئولین کرمانشاه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) محله محروم "آقاجان" دور هم جمع شدند تا برای رفع مشکلات این محله و برون رفت آن از مشکلات بی شمارش چاره اندیشی کنند.

به گزارش ایسنا، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در ابتدای این نشست، گفت: کلانشهر کرمانشاه در کنار فرصت‌های بسیاری که دارد، با مسائل و مشکلاتی هم مواجه است که اگر به آنها رسیدگی نکنیم دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

وی با اشاره به وجود حدود 35 منطقه حاشیه نشین در کرمانشاه، عنوان کرد: ساکنین این مناطق دچار مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... هستند و نیاز است به صورت دقیق و با کار جهادی به این مشکلات رسیدگی شود.

صحرایی با تاکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه اقدام نمایشی در خدمت‌رسانی به مردم، بویژه مناطق حاشیه نشین، عنوان کرد: محله آقاجان از محلات نیازمند برنامه‌ریزی و نگاه ویژه است و اگرچه در گذشته کارهای خوبی در این محله شده، اما هنور مشکلات بسیاری دارد که باید برای رفع آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به این محلات تنها نگاه سخت افزاری و فیزیکی نباید داشت، گفت: در کنار این موارد باید به مباحث فرهنگی هم در این محلات توجه ویژه داشت.

استاندار کرمانشاه بر تشکیل کارگروهایی برای رفع مشکلات این محله با حضور دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: در این راه باید از ظرفیت‌های مردمی و خیرین هم بهره گرفت.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این نشست با بیان اینکه همه شهرهای بزرگ با مساله حاشیه نشینی مواجه اند و خاص کرمانشاه نیست، گفت: در شهر کرمانشاه حدود 350 هزار نفر که معادل 35 درصد جمعیت این شهر است در سکونتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند.

نوروزی با بیان اینکه مسائل این مناطق به چند دسته شامل مشکلات شهرسازی مانند نداشتن معابر مناسب و سازه‌های نایمن، مشکلات تاسیسات و زیرساخت‌ها همچون ضعف در زیرساختهای آب و فاضلاب و... و مسائل حقوق و مالکیتی نظیر فاقد سند بودن بسیار از واحدهای مسکونی قابل تقسیم است، گفت: برای رفع این مشکلات باید دستگاه‌های مختلف پای کار بیایند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: البته باید در نظر داشت که مشکلات این محلات تنها با کارهای فیزیکی و زیرساختی تمام نمی‌شود و باید در کنار آنها به مسائل فرهنگی هم در این مناطق مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه این نشست، مدیران دستگاه‌های حاضر به بیان دیدگاه‌ها و کارهایی که باید در حوزه کاریشان برای رفع مشکلات محله "آقاجان" صورت گیرد پرداختند و در ادامه هم قرار شد کارگروه‌هایی برای پیگیری کارها تشکل شود.

استاندار کرمانشاه هم با بیان اینکه ظرف چند هفته آینده مجددا با تشکیل چنین جلسه‌ای اقدامات انجام شده را رصد خواهم کرد، گفت: همچنین بصورت هفتگی گزارش کار را از فرماندار کرمانشاه خواهم گرفت.

نشستی برای رفع مشکلات محله "آقاجان" کرمانشاه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha