• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401101811784
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار کاشان:

حوزه ورزش در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد

حوزه ورزش در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: یکی از ضرورت‌های توسعه پایدار جامعه‌، نشاط و شادابی شهروندان است و همین جایگاه و اثرگذاری ورزش است که حوزه ورزش باید در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار بگیرد.

حسن بخشنده، امروز(یکشنبه، ۱۸ دی) در برنامه آیین مردانگی که به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار شد، اظهار کرد: شهروندان برای کالبد اجتماع، حکم روح و جان را دارند و تلاش‌های خالصانه ورزشکارانی که چراغ ورزش را در کاشان روشن نگه داشته‌اند، ستودنی دانست. 

وی افزود: سالروز درگذشت این قهرمان نامدار ایران و اسطوره ورزش را برای آیین تقدیر از خادمان و پیشکسوتان ورزش کاشان انتخاب شد، چرا که بنیان و عصاره فعالیت‌های ورزشی باید برخورداری از این روحیه والا باشد.

به گزارش ایسنا، شهردار کاشان تصریح کرد: گسترش و توسعه ورزش، نیازمند وجود زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی است و در این زمینه با وجود زحمت‌های مسئولان پیشین، اما همچنان مطالباتی در برخی مناطق به ویژه نواحی کم برخوردار وجود دارد و رویکرد این دوره مدیریت شهری توسعه متوازن فضاهای ورزشی برای عدالت در توزیع امکانات و خدمات است.

بخشنده تأکید کرد: توسعه فضاهای ورزشی برای بانوان و ایجاد سالن‌ و زیرساخت‌های ورزشی در نقاط مختلف شهر را دنبال می‌کنیم و اجرای بهتر و کارآمدتر برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی را پیگیری می‌کنیم که خوشبختانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و اقدامات متعددی را در دستور کار دارد.

شهردار کاشان گفت: حضور انسان‌های پرتلاش و خدوم نظیر مربیان دلسوز و متعهد که چهره‌های متعدد ورزشی حتی در سطح ملی را پرورش داده‌اند و روسای هیئت‌های ورزشی و یا پیشکسوتانی که زمینه رشد ورزشکاران جوان را فراهم کرده‌اند، از دستاوردهای کنونی ورزش منطقه و توسعه ورزش در کاشان بزرگ، بسیار ارزشمند است.

همچنین محمدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی ایران گفت: صفات و خصایل جهان‌پهلوان تختی از تواضع، فروتنی و ادب به‌عنوان نخستین ویژگی اصلی ورزشکاران است و برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد جهان‌پهلوان تختی و مفهوم فتوت و جوانمردی در جامعه باید چراغ زورخانه‌ها دو برابر شود تا جوانمردی در جامعه احیا شود.

وی افزود: حضرت علی(ع) والاترین پهلوان عالم است و مسلک پهلوانی و مردانگی را باید از ایشان آموخت و با ذکر یاعلی است که گره‌ها باز می‌شود و همه ما برای احیا و گسترش اخلاق جوانمردی باید تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha