• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101811854
  • خبرنگار : 50034

کارخانه «کیوان» به دولت بازمی‌گردد؟

 کارخانه «کیوان» به دولت بازمی‌گردد؟

ایسنا/همدان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مالک کارخانه «کیوان» امانت دار خوبی نبوده‌است، گفت: اسناد و مدارک بازنگری واگذاری کارخانه کیوان در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران در حال رسیدگی است و اگر رأی صادر شود، کیوان از چرخه بخش خصوصی خارج و به دولت بازمی‌گردد.

احمد شانیان یکشنبه ۱۸ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیوان یکی از بزرگترین بدهکاران به تامین اجتماعی استان بوده و اموالی از این شرکت شناسایی شده که به عنوان طلب دولت تملک شود.

وی ادامه داد: در نشست هایی که در استانداری با سرمایه دار کارخانه کیوان داشتیم تمام امکانات مورد نیاز در اختیار این شرکت قرار گرفت اما با وجود اینکه استان به تعهدات خود پایبند بود متاسفانه مالک خلف وعده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۱ واحد صنعتی استان،  تصریح کرد:  ۲۱ واحد صنعتی در تملک بانک‌هاست که در حال رایزنی برای بازگشت این واحدها هستیم که البته پنج واحد از این واحدها فعال است.

شانیان با تأکید بر اینکه منطقه اقتصادی جهان آباد حائز اهمیت است، گفت: پتروشیمی ابن سینا مهمترین پروژه این منطقه است که با افتتاح و راه اندازی پتروشیمی ابن سینا منطقه اقتصادی هم رونق می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان از افتتاح و راه اندازی پتروشیمی ابن سینا در چندماه آینده خبر داد و افزود: زیرساخت های این پروژه تقریبا نهایی شده و طی مذاکراتی که شده پتروشیمی ابن سینا نیز در سال آینده کار های اجرایی را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ در استان همدان ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی احیاء شده است، تأکید کرد: امیدوارم تا پایان سال به ۱۱۰ واحد برسانیم.

شانیان با تأکید بر اینکه اولویت سرمایه گذاری داخلی است، بیان کرد: شش میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده و یک پروژه ۱۵۰ میلیون یورویی نیز در حال مذاکره است و کارهای زیرساختی آن انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۲۱:۳۵

شرکت‌های بسیار زیادی نظیر همین شرکت " کیوان " در پروسه خصوصی سازی به عناصر " نااهل" واگذار شدند که این موضوع همان موقع به حاکمیت اعلام شد متاسفانه گوش شنوایی برای استماع حقیقت نبود.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۸ ۲۳:۰۳

خیانت بزرگی به مردم وحقوق انهاست،کارخانه روواگذارکردند،حالادوباره آویزون دولت کنند،حتما با انبوهی از بدهی وتخریب واموال فروخته شده و....اگر صلاحیت نداشت چرا دادند؟مگردولت کارخانه داره ویا اگربودچراواگذارکردند؟این سیکل معیوب کی میخواهداصلاح بشه؟چرابه تعاونی‌ها داده نمیشه؟کارگران وکارمندان نیزسهامدار همان کارخانه میشدندویا بشوند،دولتی شدن چیزی روحل نمیکنه

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۹ ۲۲:۴۰

شرکت کیوان با چندصد نفر نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی استان داشت،اما متاسفانه به دست سرمایه داری افتاد که باعث تعطیلی کامل این شرکت شد.واقعا جای تامل و تاسف بسیاری داره.