• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401101911986
  • خبرنگار : 50145

فرماندار ماکو:

دستگاههای متولی در ماکو برای مقابله با سویه جدید کرونا آماده باشند

دستگاههای متولی در ماکو برای مقابله با سویه جدید کرونا آماده باشند

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول از آمادگی حداکثری جهت مقابله با سویه جدید کرونا برخوردار باشند.

نادر کاظمی شامگاه یکشنبه ۱۸ دی ماه در شصت و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و مبارزه با کرونا ویروس ماکو که در محل فرمانداری ترتیب یافت، با اشاره به آغاز پیک هشتم شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: نیاز است تمامی دستگاه‌های مسئول از آمادگی حداکثری جهت مقابله با سویه جدید کرونا برخوردار باشند و رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی نیز در دستور کار آحاد مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو موفق‌ترین کشورها در کنترل بیماری کرونا است، افزود: این موفقیت را مدیون جانفشانی کادر سلامت و همکاری و حمایت مردم در خصوص واکسیناسیون گسترده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس ماکو بر کنترل مرز بازرگان تاکید کرد و گفت: مرز بازرگان رصد شده و از مسافرین ورودی به کشورمان تست‌های لازم پی سی آر گرفته شود و اگر فرد آلوده‌ای پیدا شد حتما قرنطینه شود.

وی بیان کرد: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است و بیمارستان و همه درمانگاه ها و کادر درمان در شهرستان در آماده باش باشند.

فرماندار ماکو افزود: استفاده از ماسک در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به شناسایی سویه‌های جدید در کشور و تاکید به واکسیناسیون بویژه در افراد پرخطر گفت : نیاز است برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنان می‌گذرد نسبت به تزریق دُز یادآور این ویروس اقدام کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش حساسیت سطح افکار عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان نیاز است اطلاع رسانی برای پیشگیری از شیوع این ویروس در دستور کار شورای اطلاع رسانی شهرستان قرار گیرد.

دکتر صمدی افشار، مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز در این جلسه از آمادگی مراکز درمانی برای شرایط احتمالی گسترش بیماری و تامین داروهای مورد نیاز خبر داد و گفت : به همه مراکز درمانی و بهداشتی اعلام شده است تا آمادگی لازم برای پذیرش بیمار و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان به ویروس کرونا را داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو با اعلام اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: ماسک به‌عنوان مهم‌ترین راه پیشگیری در مقابل کرونا بوده و از مردم می خواهیم تا ماسک بزنند.

دکتر صمدی افشار با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای ۱۸ سال که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته باشد، توصیه می‌شود، گفت: در تزریق واکسن کرونا هرگونه تعلل و کوتاهی باعث پشیمانی است و بهترین واکسن همچنان در دسترس‌ترین واکسن است.

وی افزود: ۲۰ هزار و ۱۲۸ نفر از بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده شده و ۱۸ هزار و ۱۹۶ مورد از این تعداد مثبت بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن بسته و پر ازدحام به‌ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها، بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود روند مبتلا به ویروس کرونا در دو تا سه هفته آینده افزایشی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha