• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101912011
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خبر داد

افزایش ۲۰درصدی بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین بلند مدت

افزایش ۲۰درصدی بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین بلند مدت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۰ درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ ساله در این استان خبر داد.

آرش مصلح در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: میانگین بارش استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون ( سال آبی جاری) ۲۹۵.۶ میلی متر بوده که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ ساله ۲۰درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب حجم و ۵۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که هم اکنون ۴۳۳ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مجموعه آب ذخیره شده در سد کوثر ۱۳ میلیون متر مکعب ۲ سامانه بارشی اخیر ذخیره شده است.

مصلح تصریح کرد: دبی لحظه ای ورودی به سد کوثر تا ۷۶مترمکعب( ۷۶هزار لیتر در هر ثانیه) افزایش یافت.

وی در خصوص وضعیت ذخیره آب در سد شاه قاسم یاسوج نیز عنوان کرد: رژیم حوضه آبی این سد برف است و معمولا در بارشهای اسفند و فروردین ماه آبگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون زیر یک میلیون مترمکعب ذخیره آب سد شاه قاسم یاسوج که ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد، است.

مصلح بیان کرد: سد کوثر آب شرب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان تامین می کند و آب اراضی زیادی کشاورزی از این محل تامین می شود. همچنین آب دو پتروشیمی گچساران از ابتدای امسال از این سد تامین شد، سال آینده نیز آب شرب ۸۵هزار نفر از شهرستان بهمئی نیز از این سد تامین می شود و آب شرب شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که از این سد تامین خواهد شد، قرار است اواخر سال ۱۴۰۲ از فاز اول تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha