• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101912074
  • خبرنگار : 50552

یک مسئول مطرح کرد

سرعت بالای انتقال سویه جدید کرونا

سرعت بالای انتقال سویه جدید کرونا

ایسنا/قزوین مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هموطنان عزیز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، زیرا سرعت انتقال سویه جدید بسیار بالاست، ممکن است با توجه به ترددهایی که در سال نوی میلادی به کشورهای دیگر وجود داشته، این سویه با حجم بالایی وارد کشور شده و باعث درگیری جمعیت بالایی شود.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان در وضعیت رنگ‌بندی زرد و چهار شهرستان دیگر یعنی قزوین، البرز، آبیک و آوج در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی روزهای اخیر فوتی کرونایی در استان نداشته‌ایم، اما به‌دلیل ورود سویه جدید به کشور و سرعت انتقال بالای آن، انتظار داریم استان ما نیز به‌زودی درگیر این سویه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون تأییدی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ورود سویه جدید به استان قزوین نداشته‌ایم، تنها موارد اعلامی همان سه موردی بود که در سطح کشور اعلام شد که به سویه جدید مبتلا شده‌اند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: سویه جدید علاوه بر سردرد، گلودرد و بدن درد، تهوع و اسهال را نیز به همراه دارد، یعنی علائم گوارشی از جمله علائم مخصوص این سویه هستند.

نجف‌پور ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین وضعیت نگران‌کننده‌ای نداریم و موردهای جدید با شیب بسیار ملایم افزایشی هستند، اما نباید خیال ما از این بابت آسوده باشد، زیرا وضعیت کاملاً شکننده است.

وی تصریح کرد: ممکن است با توجه به ترددهایی که در سال نوی میلادی به کشورهای دیگر وجود داشته، این سویه با حجم بالایی وارد کشور شده و باعث درگیری جمعیت بالایی شود؛ امیدواریم با کمترین آسیب بتوانیم این شرایط را پشت‌سر بگذاریم.

این مسئول گفت: توصیه می‌کنیم هموطنان عزیز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، زیرا سرعت انتقال سویه جدید بسیار بالاست، همچنین استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تردد در اماکن شلوغ از دیگر توصیه‌های ما در شرایط فعلی است.

نجف‌پور اظهار کرد: هموطنان عزیز اگر هر گونه علائمی دارند در منزل بمانند تا بهبود یابند و دیگران را آلوده نکنند، در رابطه با واکسیناسیون نیز توصیه می‌شود افراد بالای ۱۸ سال که دز یادآور را تزریق نکرده‌اند، حتماً نسبت به تزریق آن اقدام کنند، همچنین افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند اگر از تزریق آخرین دز آن‌ها ۶ ماه گذشته است مجدداً دز یادآور را دریافت کنند.

وی در پایان بیان کرد: تمامی مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان دارای واکسن کرونا بوده و آمادگی تزریق آن را به متقاضیان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha