• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401101912110
  • خبرنگار : 50448

مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی استان بوشهر:

اعضای بدن جوان دشتستانی اهدا شد

اعضای بدن جوان دشتستانی اهدا شد

ایسنا/بوشهر مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: جوان ۳۷ ساله سراج آبادی از توابع شبانکاره شهرستان دشتستان ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد.

علیرضا باقری دوشنبه ۱۹ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جوان که به دنبال خونریزی مغزی از ۶ روز قبل در بیمارستان شهید گنجی بستری بود، متأسفانه به دلیل وسعت آسیب به سر دچار مرگ مغزی شده و با تأیید تیم فراهم آوری اعضای پیوندی و پزشکان تأییدکننده دانشگاه اهدا عضو شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اعلام رضایت آن مرحوم در دوران حیات خود و رضایت خانواده مهربانش، اعضای پیکر محمد نیک‌خواه جوان ۳۷ ساله سراج آبادی از توابع شبانکاره شهرستان دشتستان برای پیوند به نیازمندان به دریافت عضو برداشت شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: کبد و هر دو کلیه این جوان جهت پیوند به بیماران نیازمند به عضو توسط دکتر خورشید جراح اعزامی از بیمارستان ابوعلی سینا شیراز برداشت شد.

باقری خاطرنشان کرد: این یکصد و دومین برداشت عضو در استان بوشهر است و همچنین هشتمین برداشت عضو سال جاری در استان بوده است.

وی تصریح کرد: کارت اهدای عضو نشان‌ دهنده آرزوی قلبی برای اهدای اعضای بدن است و همین امر می‌تواند با نشان دادن خواسته فرد به اولیای دم، تصمیم گیری را برای آنها در آن زمان حیاتی آسان‌تر کند و البته نقش اساسی‌تر این کارت کمک به فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه اهدای عضو است.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: هر فرد می‌تواند هشت  عضو بدن خود را اهدا کند البته به جزء تاندون، نسوج، پوست، قرنیه و... که اگر این موارد محاسبه شوند، تعداد آن بسیار فراتر می‌رود. به عنوان مثال با اهدای قرنیه می‌توان بینایی رابه فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند. تاندون و غضروف باعث بازسازی اعضای آسیب دیده مربوطه می‌شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha