• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101912323
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی ۱۰۰ کارگاه آموزشی برای کاهش افت‌تحصیلی دانش‌آموزان و توسعۀ علمی معمان

برپایی ۱۰۰ کارگاه آموزشی برای کاهش افت‌تحصیلی دانش‌آموزان و توسعۀ علمی معمان

ایسنا/سمنان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان  از برپایی بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی برای توسعۀ علمی و حرفه‌ای معلمان متوسطه در این استان با هدف کاهش افت تحصیلی دانش آموزان خبر داد.

حسین رشیدی ۱۹ دی‌ماه در جمع مدیران آموزش و پرورش سمنان اظهار کرد: نظام آموزشی زمانی می‌تواند کارآمد و موفق باشد که عملکرد تحصیلی یادگیرندگان و دانش آموزان را مورد توجه و بررسی قرار دهد.

وی از برگزاری دو کارگاه آموزشی در هفته‌های اخیر از سوی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان « بازخورد و نقش اثربخش سنجش» خبر داد.

به گفته وی موضوع آزمون های عملکردی به عنوان یک رویکرد استاندارد در شیوه های سنجش ارزشیابی در دنیای امروز مطرح است که مورد توجه وزارت آموزش و پرورش نیز می باشد.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه اظهار کرد: شناسایی عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت عملکرد تحصیلی دانش آموزان بهترین رویکرد در اصلاح نظام آموزشی است.

وی افزود: در این راستا، دبیرخانه راهبری ملی سنجش و ارزشیابی تحصیلی (مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان) فعالیت‌ها و اقداماتی را در دست اجرا دارد که مهم‌ترین آن دوره تربیت مدرس با موضوع بازخورد و نقش اثربخش سنجش در سطح کشور است.

رشیدی، همچنین از اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان کارگاه آموزشی در راستای توسعه علمی و حرفه ای همکاران دوره متوسطه استان سمنان و استانداردسازی شیوه های تدریس به منظور کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد.

وی با بیان اینکه در تمامی گروه های درسی دوره متوسطه استان موضوع افت تحصیلی و راهکارهای برون رفت از آن، با اولویت پیگیری می شود، خاطر نشان کرد: در برنامه سالانه معلمان متوسطه نشست‌های تخصصی به جهت اصلاح و استانداردسازی روش های آموزشی گنجانده شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha