• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401101912408
  • خبرنگار : 50532

ایسنا گزارش می دهد؛

خودنمایی زمستان در آستارا/از تعطیلی مدارس تا برفروبی معابر شهر

خودنمایی زمستان در آستارا/از تعطیلی مدارس تا برفروبی معابر شهر

ایسنا/گیلان بارش برف همراه با سرمای شدید که از صبح امروز آستارا در شمال غربی استان گیلان را در بر گرفته، موجب لغزنده شدن جاده ها و آماده باش کامل نیروهای شهرداری آستارا شده است.

بر اثر ورود سامانه پرفشار و بارش زا به استان گیلان و بارش برف از صبح امروز و کاهش شدید دما، در حال حاضر در کلیه محورهای ورودی و خروجی شهرستان مرزی آستارا تردد به جهت لغزنده بودن جاده ها به آرامی انجام می گیرد و بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای آستارا همچنان ادامه دارد و موجب تداوم سرمای کم سابقه در منطقه شده است.

با وجود بارش برف به خصوص در مناطق مرتفع آستارا، تردد در گردنه کوهستانی حیران در مسیر آستارا به اردبیل با کندی جریان دارد و راهدارخانه‌های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمک پاشی جاده‌های کوهستانی منطقه هستند.

خودنمایی زمستان در آستارا / از تعطیلی مدارس تا برفروبی و نمک پاشی معابر شهر

عنایت رضایی پور، فرماندار آستارا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مدیریت این رویداد جوی، گفت: ماموران راهداری و شهرداری آستارا برای بازگشایی مسیرهای جاده‌ای و شهری در حال تلاش هستند.

وی افزود: هم اکنون اکیپ‌های تخصصی راهداری و شهرداری آستارا با لودر، گریدر، برفروب کامیونی و نمک پاش در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان آستارا هستند.

خودنمایی زمستان در آستارا / از تعطیلی مدارس تا برفروبی و نمک پاشی معابر شهر

فرماندار آستارا با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان از نخستین ساعات بارش برف و فعالیت مستمر اعضای این ستاد، گفت: براساس مصوبات این ستاد، برفروبی معابر شهری و جاده‌های بین شهری به صورت مستمر انجام می‌شود.

رضایی پور با اشاره به ادامه بارش برف و مه آلود بودن مسیرهای کوهستانی شهرستان به خصوص گردنه حیران، به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی آستارا را دارند، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات ایمنی مجهز کنند و یادآور شد: امروز مقطع پیش دبستانی و همچنین مدارس ابتدایی شهرستان آستارا به علت بارش برف تعطیل شد.

آماده باش ۱۱۰ نیروی خدماتی شهرداری آستارا

میثم الوان پور، شهردار آستارا نیز در گفت گو با ایسنا با اشاره به فعالیت ۱۱۰ نیروی خدمات رسان و ۱۵ نیروی فنی و اداری برای برفروبی و بازگشایی معابر این شهر مرزی و دپوی ۱۸ تن نمک، اظهار کرد: خودروهای سنگین شهرداری آستارا از جمله لودر، کمپرسی و بیل بکو با مشارکت بخش خصوصی در آماده باش کامل هستند و برفروبی را در سطح شهر آستارا آغاز کرده اند.

خودنمایی زمستان در آستارا / از تعطیلی مدارس تا برفروبی و نمک پاشی معابر شهر

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خدمات رسانی به شهروندان، مشکلی وجود ندارد، افزود: با توجه به واقع شدن شهر مرزی آستارا در منطقه سردسیر کشور، شهرداری آستارا همواره از آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی برخوردار است.

شهردار آستارا از آماده باش کامل کلیه نیروهای اداری و خدماتی شهرداری آستارا خبر داد و تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری آستارا تمامی جریانات مربوط به شرایط جوی، بارش برف و حوادث ناشی از آن را به صورت ویژه پیگیری می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha