• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101912429
  • خبرنگار : 50163

امام‌جمعه سلطانیه:

نگاه اسلام به زن کریمانه و نگاه غرب ابزاری است

نگاه اسلام به زن کریمانه و نگاه غرب ابزاری است

ایسنا/زنجان امام‌جمعه سلطانیه گفت: نگاه اسلام به زن کریمانه ولی نگاه غرب ابزاری است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب‌ ظهر امروز (۱۹ دی‌ماه) در جلسه ستاد جشن کوثر سلطانیه با گرامی‌داشت سالروز میلاد کوثر قرآن حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: تولد این بانوی بزرگ اسلام یکی از مسائل مهم و حیاتی است؛ به‌طوری‌که خداوند توسط جبرئیل تولد حضرت زهرا (س) را بشارت داده بود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی بی‌مانند زنان است، اضافه کرد: خلقت نوری حضرت زهرا (س) هزاران سال قبل از خلقت آسمان و زمین و آفرینش حضرت آدم بوده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (ع) در نظام اسلامی به عنوان روز زن و بزرگداشت مقام مادر نام‌گذاری شده و این نشان‌گر نگاه ویژه و کریمانه انقلاب اسلامی به جایگاه زن است، افزود: زن در نگاه شرق عنصری در حاشیه و بی‌نقش و در نگاه غرب در خدمت سرمایه‌داری و ابزاری برای مردان است.

امام‌جمعه سلطانیه با بیان اینکه در فرهنگ اروپایی وقتی زن ازدواج کرده و به خانه شوهر می‌رفت، اموال و املاک زن مال شوهر می‌شد و حتی نام‌خانوادگی خود را به نام‌خانوادگی شوهر تغییر می‌داد و هر کاری که غرب به نام زن و هر چند در ظاهر در حمایت زن انجام داده، جز خیانت و جنایت و ظلم نبوده، گفت: ادعای حقوق زن از طرف عرب بی‌شرمانه و دروغی بیش نیست.

وی با بیان اینکه در جشن کوثر باید به کیفیت برنامه اهمیت داده شود و از لحاظ محتوایی پربارتر باشد خصوصا در برهه کنونی که هجمه بر علیه زن و حجاب زیاد است، گفت: اسلام و انقلاب اسلامی به تأسی از اسلام به همه حقوق زن پایبند و عامل است.

حسینی‌نسب با تاکید بر تبیین جایگاه زن و ضرورت حجاب و با بیان اینکه سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) مقارن با روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله است، ادامه داد: اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری خصوصا بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی باید تبیین شود.

امام‌جمعه با تاکید بر نقش مادری و همسری و با بیان اینکه مادر شدن از منظر اسلام ارزشمند است و ملائکه مدال مادری را به مادر اعطا می‌کنند، خاطرنشان کرد: تنها راه جوانی جمعیت، فرزندآوری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha