• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401101912435
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی

آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آماده‌سازی و ارتقاء ایمنی شناورها جهت استقبال از مسافران و گردشگران دریایی در دور نخست سفرها در ماه بهمن گفت: ۳۹ فروند شناور با ظرفیت ۴۲۰۰ صندلی آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در بنادر مرکز هرمزگان هستند.

حسین عباس‌نژاد، امروز(۱۹ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ درصد سفرهای دریایی در بنادر این استان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: ۳۹ فروند شناور با ظرفیت ۴۲۰۰ صندلی آماده جابه‌جایی مسافران و گردشگران از بنادر مرکز استان است.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در نیمه دوم سال پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است، ادامه داد: این تعداد شناور در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و بالعکس، بندرعباس به هرمز، قشم به هرمز و بالعکس، بندرعباس به ابوموسی، قشم و لارک و بالعکس در حال رفت و آمد هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه دو روز در هفته شناور در مسیر بندرعباس ابوموسی و بالعکس رفت و آمد می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۶ لندینگ‌کرافت نیز با ظرفیت ۷۲۰ دستگاه خودرو به صورت ۲۴ ساعته در مسیر بندر پل به لافت و بلعکس خدمات‌رسانی می‌کنند.

عباس‌نژاد در ادامه اضافه کرد: در غربی‌ترین مسیر استان (مسیرهای سه‌گانه چارک به کیش و بالعکس، آفتاب به کیش و بالعکس) نیز ۱۰ فروند لندینگ‌کرافت در مسیر چارک به کیش - آفتاب به کیش و بلعکس فعال هستند.

وی با اشاره به روزانه شش سفر دریایی در مسیر سه‌گانه آخرین زمان سوار شدن مسافران و گردشگران از مسیر چارک و آفتاب با لندینگ‌کرافت را هشت شب و خودروهای مسافری را تا غروب آفتاب اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تماس‌های اضطراری و مسیر و ساعت تردد شناورها نیز بیان کرد: گردشگران و مسافران در شرایط اضطرار می‌توانند با سامانه ۱۵۵۰ مرکز امداد و نجات دریایی و برای ساعت و تعیین مسیرها مرکز استان با شماره ۰۷۶۳۱۱۱ تماس بگیرند.

عباس‌نژاد با اشاره به آماده‌سازی و ارتقای ایمنی شناورها در طرح سفرهای دریایی و گردشگری ابراز کرد: در راستای خدمت‌رسانی و ایمن‌سازی سفرهای دریایی برای گردشگران و مسافران بازرسی از شناورهای مسافری و خودروبر به شکل مداوم در دستور کار بازرسان این استان قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازرسی از شناورها در بخش‌های موتورخانه و ماشین‌آلات، ایمنی دریانوردی، تجهیزات نجات جان و مبارزه با حریق و بررسی توانمندی‌های پرسنل از شناورهای مسافری و حمل خودرو در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha