• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401101912516
  • خبرنگار : 71654

نمایشگاه CES ۲۰۲۳

احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص

احساس حضور در بازی ویدیویی با پوشیدن یک لباس مخصوص

یک لباس با فناوری لمسی به کاربر این امکان را می‌دهد که احساس حضور واقعی در یک بازی ویدیویی را تجربه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چه حسی داشت اگر می‌توانستید تمام احساسات یک بازی ویدیویی مجازی را به طور واقعی تجربه کنید؟ این تجربه‌ای است که پیراهن مبتنی بر فناوری لمسی «OWO» که در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شده است برای شما فراهم می‌کند.

براساس صفحه‌ی CES این اختراع، برخلاف لباس‌های لمسی سایر شرکت‌ها که از ارتعاش برای بازتولید تنها یک حس استفاده می‌کنند، «OWO» تنها شرکتی است که می‌تواند بی‌نهایت احساسات فیزیکی واقعی را بازتولید کند و از آنجایی که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است، می‌توانید احساسات را کالیبره کنید تا تجربه منحصر به فرد خود را داشته باشید.

نتیجه آن تجربه سطح عمیقی از غوطه‌ور شدن در احساسات است که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود.

فناوری مبتنی بر ریزاحساسات

اساس این فناوری، ریزحس‌ها هستند که کوچک‌ترین واحدی است که می‌توانید کالیبره کنید. هر حس تولید شده از یک یا چند ریزحس تشکیل شده است.

در صفحه CES آمده است: احساس تیر خوردن از سه ریز حس تشکیل شده است: زخم ایجاد شده هنگام ورود گلوله، زخم خروج گلوله و خونریزی. ما با الگوریتم خود می‌توانیم بی‌نهایت حس مختلف ایجاد کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که یک حس را تصور کنیم و پارامترهای موج را اصلاح کنیم.

این پیراهن دارای یک اپلیکیشن است که اطلاعات کاربران را ذخیره می‌کند تا کالیبراسیون به طور خودکار هر بار که بازی می‌کنند به طور اختصاصی برای آنها تنظیم شود.

سیستم لمسی «OWO» به کاربر این امکان را می‌دهد تا در ۱۰ ناحیه مختلف بالاتنه از جمله بازوها احساسات را تجربه کند. علاوه بر این، این لباس بی‌سیم است، به این معنی که کاربران می‌توانند هنگام استفاده از آن آزادانه حرکت کنند.

این لباس از یک پارچه لایکرا منعطف ساخته شده که امکان سفارشی‌سازی آن برای انواع سایزها و فرم‌های بدن وجود دارد و دارای یک باتری بادوام است.

«OWO» توسط خوزه فرتس(Jose Fuertes) اختراع شد. او به دنبال ادغام لذت ساده‌ی بازی ویدیوئی با فناوری‌های مربوط به تناسب اندام بود.

در سال ۲۰۱۵، خوزه شرکت «Wiemspro» را تاسیس کرد که یک شرکت پیشرفته است و از تحریک الکتروعضلانی تمام بدن(EMS) برای تناسب اندام استفاده می‌کند.

اگرچه این فناوری در حال حاضر فقط برای بازی استفاده می‌شود، اما می‌توانیم شاهد به کار گیری آن در موارد کاربردی‌تر باشیم. در اوت ۲۰۲۰، دانشجویان دانشگاه هاروارد یک دستگاه پوشیدنی برای افراد کم بینا و نابینا ساختند تا راحت‌تر حرکت کنند.

این دستگاه پوشیدنی که مشابه فناوری «OWO» است از سطوح پیشرفته‌ای از فناوری بینایی رایانه‌ای و رباتیک نرم استفاده می‌کند که به دوربین گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود، دوربینی که زیر گردن او روی یک لباس جلیقه‌مانند قرار می‌گیرد. دوربین به کاربر می‌گوید که اشیاء کجا هستند و سپس این اطلاعات به جلیقه تحویل داده می‌شود که برای ارائه بازخورد لمسی باد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha