• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101912713
  • خبرنگار : 50444

تنها ۱۳ درصد مردم خراسان شمالی دز یادآور را تزریق کردند/ جلوگیری از عادی انگاری شرایط کرونایی

تنها ۱۳ درصد مردم خراسان شمالی دز یادآور را تزریق کردند/ جلوگیری از عادی انگاری شرایط کرونایی

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت آمادگی مسئولان و ایجاد حساسیت در مردم برای مقابله با پیک جدید کرونا تاکید کرد.

حسن ناهیدی ۱۹ دی ماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان در ابتدای شیوع بیماری کرونا مناسب نبود اما با همراهی همه بخش ها و مردم به پایداری رسید.

وی افزود: اما این شرایط، شرایطی شکننده است و باید تلاش کنیم تا آن را حفظ کنیم؛ چرا که هیچ اولویتی بالاتر از سلامتی مردم نیست.

وی با بیان اینکه عادی انگاری شرایط، سبب غافلگیری در بروز پیک می شود، گفت: باید برای پیک هشتم کرونا و شیوع سویه جدید آن در استان آماده باشیم و مردم را نیز آگاه کنیم.

ناهیدی اظهار کرد: کادر درمان در دوران کرونا از خود گذشتگی بسیاری داشت و مردم مدیون آن ها هستند. بسیج و هلال احمر نیز همکاری مناسبی در این مدت داشتند که ضرورت دارد آمادگی لازم برای روزهای اوج در پیک هشتم را احراز کنند.

وی تصریح کرد: براساس آمار، بستری‌های کرونایی در استان رو به افزایش است و باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه به میزان تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۹۶ درصد جامعه هدف در استان دز نخست را تزریق کرده اند.

دکتر اکبری با بیان اینکه درصد تزریق واکسن کرونا در دزهای بعدی براساس تعداد تزریق نخستین دز است، ادامه داد: براین اساس، ۸۸ درصد دز دوم و ۶۰ درصد مردم نیز دز سوم را تزریق کرده اند. اما مقدار تزریق دز یادآور (چهارم) بسیار پایین است و ۱۳ درصد است.

وی اظهار کرد: درخصوص افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ۹۲.۵ درصد آن‌ها تزریق ۲ دز واکسن کرونا را انجام داده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha