• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102013081
  • خبرنگار : 50035

به مناسبت بزرگداشت روز زن؛

«تور فناورانه» در همدان برگزار می‌شود

«تور فناورانه» در همدان برگزار می‌شود

ایسنا/همدان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینان و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان «تور فناورانه» از مهمترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن به شمار می‌رود.

فاطمه ستاری‌نوید در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: زنان قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام چون حضرت صدیقه طاهره(س) همواره در ‌عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

وی افزود: انتخاب روز و هفته‌ای به نام زن فرصتی برای معرفی نقش زنان ایرانی در صحنه مشارک اجتماعی و تقدیر از مقام شامخ آنها به ویژه مادران است و عنوان روزهای هفته زن از ۲۳ تا ۲۹ دی به ترتیب شامل زن، خانواده، الهام بخش و تأثیرگذار، زن، زیست عفیفانه، مقاوم در برابر مردسالاری غربی، زن، خودباوری، جهاد علمی و افتخارآفرینی، زن، هوای تنفس، زندگی بخش، نسل آفرین و مسئولیت پذیر، زن، کرامت انسانی، امنیت و عدالت اجتماعی و زن، نشاط اجتماعی، امیدآفرین و سرنوشت ساز می‌شود. 

‌مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان بیان کرد: برنامه‌های متنوع هفته بزرگداشت مقام زن، امسال با شعار «پرواز تا بی نهایت» و مشارکت دستگاه‌های اداری و فرمانداری‌ها در استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و کارآفرینان و نمایشگاه صنایع خلاق و نوآورانه با عنوان «تور فناورانه»، تقدیر از زنان برگزیده در عرصه‌های مختلف و برگزاری کارگروه با عنوان «نخبگی و پیشرانی در صنعت تحول» از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

ستاری‌نوید ادامه داد: برگزاری جشن‌های گرامیداشت سالروز میلاد سرور زنان جهانیان و روز زن در استانداری و شهرستان‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه همدان، تقدیر از کارمندان زن شاغل در دستگاه‌های اجرایی و برگزاری نشست‌های فرهنگی و آموزشی و مراسمی با عنوان «کرامت زن در جمهوری اسلامی و نگاه زندگی غربی» از دیگر برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام زن در همدان است.

وی مطرح کرد: برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن امسال با اهداف مهمی چون گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان حمایتگر و پیشران در گفتمان الگوی سوم زن مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب اسلامی به همراه تقدیر از مادران و زنان نمونه، ترویج نگاه گفتمانی و تمدنی به زن و افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha