• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102013145
  • خبرنگار : 50594

توسعه زیرساختهای برق استان در سفر رئیس جمهور به یزد

توسعه زیرساختهای برق استان در سفر رئیس جمهور به یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد از افتتاح ۱۱ طرح زیرساختی در حوزه تامین پایدار برق استان در جریان سفر استانی هفته جاری رئیس جمهور و وزیر نیرو به یزد خبر داد.

«ابوالفضل اسدی» در گفت‌وگو با ایسنا طرحهای مذکور را شامل افتتاح سه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت در مزرعه کلانتر، رستاق، اشنیز و یزدمهر، پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بهاباد، فاز اول پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت ساغند و خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه این پست،  دو بی ۶۳ کیلوولت پست صدوق، توسعه دو بی ۶۳ کیلوولت پستهای مهریز و میبد، خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب و ساخت بی‌های سیار خط و پست، برشمرد.

وی سرمایه‌گذاری انجانم شده برای ایجاد و بهره برداری از این طرح‌ها را بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این طرحها در راستای تامین انرژی الکتریکی پایدار مناطق، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های فوق توزیع، کاهس تلفات شبکه . کاهش خاموشی‌ها اجرایی شده است.

وی با اشاره به تاثیر راه اندازی پست یزدمهر در تامین برق صنایع و کاهش افت ولتاژ در شهرستان مهریز،هدف از اجرای پست ۱۳۲/۲۰ کیلو ولت بهاباد را تقویت زیر ساخت تامین انرژی شهرستان بهاباد، کاهش تلفات شبکه توزیع، رفع افت ولتاژ شبکه و تبدیل ایستگاه سیار منطقه بهاباد به ایستگاه دائم و افزایش ظرفیت قوی توزیع منطقه ذکر کرد.

اسدی افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع و انتقال را از اهداف طرحهای دو بی ۶۳ کیلوولت پست صدوق و توسعه دو بی ۶۳ کیلوولت پست‌های مهریز و میبد بیان کرد و افزود: طرح خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب علاوه بر کاهش تلفات شبکه، باعث بهبود کیفیت توان خواهد شد.

این مسئول در پایان نیز از ساخت بی‌های سیار خط و پست نیز با هدف افزایش قدرت مانور در شرایط خاص و بحرانی خبر داد و اضافه کرد: خط ۲۳۰ کیلوولت و پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت ساغند نیز در راستای تامین انرژی الکتریکی صنایع و معادن منطقه، اماکن اتصال نیروگاه‌های فتوولتائیک و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه ساغند با بکارگیری ۱۳ نیروی کار عملیاتی و اماده بهره برداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha