• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401102013147
  • خبرنگار : 90062

تداوم بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور

تداوم بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور

ایسنا/تهران با تداوم بارندگی‌های اخیر در استان ‌های مختلف غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و نوار شرقی ایران، ساکنان بسیاری از مناطق کشور، امروز را با بارش برف و باران، وزش باد و کاهش نسبی دما آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حالی که مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم این شرایط در ساعات آینده امروز (سه‌شنبه) و فردا در اغلب استانها خبر می دهد، بارش برف در برخی استانها به تعطیلی مدارس و حتی ادارات منجر شده است.

بارش برف و باران همچنین بسیاری از محورهای مواصلاتی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، البرز ، اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، فارس ، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، همدان، یزد، کهگیلویه وبویراحمد، کرمان ، لرستان، مرکزی، خوزستان، خراسان جنوبی گیلان و بوشهر را تحت تاثیر قرار داده است.

در این راستا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز از تعطیلات ادارات برخی شهرستان ها به دلیل بارش شدید برف خبر داد.

علیرضا نیکروز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: شب گذشته تاکنون بارش سنگین برف در مناطق شهری و روستایی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون باعث انسداد جاده‌های درون شهری و معابر شده است که تردد بسیار سخت و همراه با خطر تصادف و راه بندان است.

نیکروز گفت: با وجود تلاش‌های بی وقفه نیروهای شهرداری و دیگر دستگاه ها، اما همچنان معابر سطح شهرها با انبوه برف پوشیده است.

وی افزود: با توجه به حجم سنگین بارش‌ها ادارات دولتی سه شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون به جز دستگاه‌های خدمات رسان امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش سنگین برف باعث شکسته شدن درختان و مسدود کردن بخش‌هایی از مسیرها شده است.
نیکروز ادامه داد: هر چند بارش سنگین برف موجب خوشحالی مردم استان شد، اما مشکلاتی هم برای تردد در سطح شهر و جاده‌های مواصلاتی مناطق سردسیری به وجود امده است .

نیکروز از مردم شهرهای سردسیری استان خصوصا شهر یاسوج خواست که حتی الامکان از تردد درون شهر تا زمانی که خیابان ها ، معابر و کوچه‌ها برف روبی نشده اند ، خودداری کنند.

وی ادامه داد: در خصوص بانکها و دانشگاهها تصمیم با روسای مجموعه هاست.

مدیرکل راهداری استان عنوان کرد: آخرین وضعیت راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف

عابد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: خوشبختانه از عصر روز دوشنبه ۱۹ دی ماه تاکنون شاهد بارش برف و باران در سراسر استان هستیم.

وی افزود: محورهای ارتباطی مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد به طور کامل تحت تاثیر بارش برف قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و سرما و برودت هوا و همراه با بارش برف، توصیه ما به هموطنان عزیز کسانی که از جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق سردسیری استان عبور می‌کند اینست که حتی الامکان سفر خود را به تعویق بیندازند.

محمدی تصریح کرد: در صورت ضرورت برای سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری از وضعیت راه های این استان اطلاع پیدا کنند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت سفر حتماً باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند، سیستم گرمایشی ماشین را چک کنند، در صورتی که زنجیر چرخ نداشته باشند باعث انسداد مسیر می شوند بعضی خودروهای سنگین به همین دلیل متاسفانه مشکلاتی را برای دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ان‌شاءالله طبق پیش بینی هواشناسی بارش ها تا صبح سه شنبه تداوم خواهد داشت و شاهد بارش برف خواهیم بود و پس از آن تا ساعت ۱۴ بعد از ظهر شاهد بارش باران هم خواهیم بود.

محمدی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت توصیه های ایمنی، رانندگی با سرعت مطمئنه و استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ شاهد هیچ گونه اتفاق ناخوشایندی در سطح راه‌های استان نباشیم.

وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر راهدار استان با بیش از ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری با استقرار در ۲۰ راهدارخانه در سطح محورهای ارتباطی استان آماده خدمت رسانی بودند که با شروع بارش‌ها هم اکنون در حال خدمت رسانی به مردم، برف‌روبی، نمک باشی جاده ها و تسهیل تردد هموطنان هستند.

گفتنی است که تا لحظه ارسال خبر بارش برف در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون و بخش‌های چاروسا و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خبر داد: ممنوعیت تردد خودروهای بدون زنجیر در برخی راه‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد

علیرضا نیکروز که از جاده یاسوج به شیراز بازدید می کرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: با همکاری پلیس راه استان خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند از ادامه مسیر منع و بازگردانده می شوند در در مسیر با مشکل و حادثه ای روبه رو نشوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق و راههای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش برف هستیم دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران آماده و در تلاش برای خدمات رسانی و امدادرسانی به نیازمندان هستند.

بارش ۷۰ سانتیمتری برف در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۸ سانتیمتر برف در یاسوج

ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طی سامانه بارشی اخیر بارشی اخیر در مناطق سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برف و در مناطق گرمسیری شاهد بارش باران بوده ایم.

وی با اشاره به میزان بارش برف در برخی مناطق استان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: در منطقه دمچنار شهرستان مارگون ۷۰ سانتیمتر برف بارید.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سطح شهر یاسوج حدود ۱۸ سانتیمتر، کاکان ۴۰سانتیمتر، شهر سی سخت ۳۰ سانتیمتر، مارگون ۳۳ سانتیمتر، شهر قلعه رئیسی ۵ سانتیمتر، شهر پاتاوه ۸.۵ سانتیمتر، وزگ ۳۰ سانتیمتر و در منطقه ستنگان۱۲  سانتیمتر برف بارید.

بهره مند بیان کرد: این سامانه تا بعد از ظهر امروز ادامه دارد و احتمال ناپایداری وجود دارد.

مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات استان خبر داد: قطعی و اختلال ۱۴۸ایستگاه موبایل در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش برف و قطع برق

سید داود موسوی منش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: باتوجه به قطع برق در شهر یاسوج، ایستگاههای موبایل این شهر درحال حاضر به وسیله ی ژنراتورهای اضطراری در مراکز ولیعصر، فجر وشهید سلیمانی اکبرآباد به صورت موقت نرمال هستند .

وی اظهارکرد :کلیه مدیران، روسای ادارات وهمکاران مدیریت های شبکه، ارتباطات سیار، تجاری وادارات شهرستانی ها در محل کار خود حضور دارند و به محض وصل برق مناطق، همکاران در کمترین زمان ممکن سایت های موبایل خاموش را وارد مدار خواهند کرد.

موسوی منش بیان کرد: خوشبختانه وضعیت ارتباطات در شهرستان های گچساران، کهگیلویه ، باشت، چرام، بهمئی ولنده نرمال هست و هیچ گونه قطعی ارتباط در این شهرستان ها نداریم.

بارش برف برق برخی مناطق یاسوج را قطع کرد

جمال معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در پی بارش شدید برف برق شهر یاسوج در حدود ساعت ۴ صبح کامل قطع شد که با تلاش نیروهای شرکت برق بخش اعظمی از این شهر هم اکنون برق دار است.

وی اظهار کرد: هم اکنون چهار خط برق استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد شهر لوداب و شهر مادوان و شهر چیتاب فاقد برق هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد نیروهای شرکت برق در تلاش هستند که تازه خطوط اصلی شبکه را برقدار کنند.

معتمدی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بارش سنگین برف و  پارگی شبکه، شکستگی درختان، شکستگی پایه های برق و از بین رفتن تجهیزات شبکه برق برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد قطع شده است.

وی ادامه داد: شرکت برق شهرستان بویراحمد و مرکز استان در تلاش برای وصل کردن شبکه برق هستند و همچنین اکیپ‌های برق شهرستانهای کهگیلویه و گچساران را نیز فراخواندن تا به کمک بیایند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برق برخی مناطق شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد از جمله بلوار ارم، محله شرف آباد، بلوار کاشانی، محله راهداری، خط نقاره خانه، خط دشتروم، بلهزار مادوان هم اکنون قطع است، همچنین برق بخش لوداب بدلیل سقوط پایه برق قطع است.

معتمدی تاکید کرد برخی مناطق به علت برف روبی نشدن راه دسترسی همچون برق آنها قطع است، برخی دیگر نیز بدلیل صعب‌العبور بودن و نداشتن جاده دسترسی خدمات دهی به آنها از سوی یکی پای شرکت برق امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: تا پایان امروز برق تمام مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد وصل شود.

مدیرکل راهداری گلستان خبر داد: احتمال بارش ۲۰ سانتیمتری برف در گلستان/ سفرها را به تعویق بیاندازید

عادل مصدقی صبح امروز ۲۰ دی ماه در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی که از شب گذشته به استان‌های شمالی از جمله گلستان وارد شده است، اظهار کرد: این سامانه در ارتفاعات به شکل برف و در پایین دست به شکل باران خود را بروز داده است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته استان گلستان شاهد بارش برف در ارتفاعات بوده است، افزود: مناطقی همچون درازنو، توسکستان، خوش‌ییلاق، جنگل گلستان، گلیداغ و سایر محورهای کوهستانی از عصر دیروز بارش برف را تجربه کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا بر این اخطار نارنجی هواشناسی احتمال بارش برف تا 20 سانتیمتر در استان‌گلستان وجود دارد.

مصدقی با تاکید بر اینکه بارش‌ها تا هفته آینده در استان ادامه داشته و به دلیل برودت هوا و شدت سرما؛ یخ‌زدگی جاده‌ها را در پی داریم، تصربح کرد: بر اساس هماهنگی و آماده باش صورت گرفته، نیروهای ستادی و شهرستانی اداره کل و استان‌های همجوار و فرماندهی پلیس راه و مدیریت بحران استان، هم آماده به خدمت هستند.

وی از حضور 30 اکیپ راهداری و ترابری و 22 دستگاه نمک‌پاش و تجهیزات برفروبی در طول راهها خبر داد و گفت: 10 هزارتن شن و نمک ذخیره سازی شده تا در شرایط برفی جاده ها در سطح راههای استان پاشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در نوار مرزی استان و پایانه مرزی اینچه‌برون نیز نیروها و امکانات راهداری آمادگی دارند که با بحرانی شدن شرایط وارد عمل شوند، ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت دهیاران، بخشداران، فرمانداران، صنوف حمل و نقل و پیمانکاران حوزه وزارت راه و شهرسازی در استان نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ضمن درخواست تعویق سفرها از مردم استان گلستان، اضافه کرد: در صورتی که مردم عزیز الزام به سفر دارند حتما از سلامت خودرو مطمئن و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند زیرا عبور بدون زنجیر چرخ از جاده‌های کوهستانی طبق هماهنگی با پلیس راه استان ممنوع شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد: مهمانی سرما در گلستان تا آخر هفته/ دما به منفی ۵ درجه می‌رسد

امان‌محمد کمالی در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان گلستان ابری است و دمای شهر گرگان یک درجه سانتی‌گراد است، امروز مراوه‌تپه با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر گلستان گزارش شده است.

وی با اشاره به تداوم سرما و بارش‌ها در استان گلستان، توضیح داد: بر اساس اطلاع‌رسانی که طی روزهای گذشته انجام شد شب گذشته در نیمه غربی استان گلستان شاهد بارش برف و باران بودیم همچنین در برخی از نقاط شهری استان گلستان نیز بارش ملایم برف گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا ظهر امروز(سه‌شنبه ۲۰ دی ماه) خبر داد و تصریح کرد:  انتظار است در اغلب مناطق بارش‌ها به صورت برف باشد و با خروج سامانه بارشی از استان به تدریج شاهد کاهش ابر و پدیده هستیم اما  هوای سرد تا پایان هفته در استان گلستان مهمان است.

کمالی با اشاره به اینکه صبح روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه کمینه دمای هوا به منفی پنج درجه سانتی‌گراد و حتی کمتر از آن می‌رسد، خاطرنشان کرد: مردم در مصرف حامل‌های انرژی مدیریت داشته باشند و با توجه به وقوع یخبندان هنگام ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش ایسنا، در پی ورود موج سرما و در راستای مدیریت مصرف گاز تمامی اداره‌ها و مراکز آموزشی سطح استان گلستان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی به مدت سه روز در فاصله روزهای 20 تا 22 دی ماه تعطیل شدند، بر این اساس تعطیلی مدارس مشمول دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند، نمی‌شود.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده، بانک‌ها صرفاً دو شعبه در مرکز استان گلستان و یک شعبه در شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان گلستان دایر هستند.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در اطلاعیه‌ای از مردم استان خواست؛ با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی استان مبنی بر افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه زیر را انجام دهند.

تعطیلی مدارس سه شهرستان استان مرکزی در نوبت عصر

به گزارش ایسنا، اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی و پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما در ساعات پایانی روز، کلیه مدارس و آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش استان مرکزی در دوره ابتدایی در شهرستان های اراک، خمین و شازند در نوبت عصر امروز سه شنبه بیستم دیماه به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر، به صورت غیرحضوری فعالیت آموزشی و پرورشی خود را پیگیری خواهند کرد.

همچنین دانشگاه اراک در اطلاعیه ای اعلام کرد، به دلیل بارش برف و لغزندگی معابر و مشکلات تردد دانشجویان غیر بومی، امتحانات روز سه شنبه مورخ ۲۰ دیماه در نوبت بعدازظهر برگزار نمی‌ شود.

بارش برف مدارس نوبت صبح خمین، شازند و سربند را نیز در روز جاری، غیرحضوری کرده است.

۸۵ دستگاه انواع ماشین آلات در اراک مشغول برفروبی هستند

سعید بیاتیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی ستاد زمستانی شهرداری اراک اظهار کرد: شهرداری از ساعت ۲۰ شب گذشته با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در آمادگی کامل قرار داشت و عملا با آغاز بارش ها در ساعت ۵ بامداد، عملیات برفروبی را آغاز کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه از ابتدای بارش، عملیات نمک پاشی مکانیزه در کمربندی ها، معابر اصلی و تقاطع های غیرهمسطح شهر انجام گرفت، گفت: با توجه به ادامه یافتن بارش همزمان برفروبی سطح شهر و برف تکانی به صورت کامل انجام شد و همچنان ادامه دارد.

بیاتیان تصریح کرد: عملیات برفروبی توسط شهرداری اراک تاکنون به کمک ۵ دستگاه گریدر، ۵ دستگاه لودر برفروب، ۵ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، ۱۰ دستگاه کامیون دارای تیغه برفروب و ۶۰ دستگاه خودروی نمک‌پاش ادامه داشته است و در کنار این تجهیزات و ماشین آلات، حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای سازمان مدیریت پسماند در امر نمکپاشی و پاکسازی پیاده راه و مسیرهای دسترسی به مراکز مهم مانند کلینیک ها، بیمارستان و مراکز درمانی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نیروهای سازمان فضای سبز شهرداری نیز مشغول برف تکانی از درختان هستند، افزود: ظاهراً طبق پیش بینی ها احتمال بارش از ساعت ۲۴ امشب وجود دارد که در این راستا برنامه ریزی و آمادگی های لازم نیز فراهم شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک اضافه کرد: ماشین آلات شهرداری برای برفروبی کافی است، اما در صورت نیاز برای برفروبی در مناطق سنجان و کرهرود یک دستگاه خودرو با همکاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، همچنین طبق توافق صورت گرفته گریدرهای بخش خصوصی نیز به کمک شهرداری خواهند آمد.

فرماندار شهرستان چناران مطرح کرد: تردد در محورهای چناران فقط با زنجیر چرخ/ کمبود و عمر بالای ماشین‌آلات مهم‌ترین مشکل راهداری

محسن مه آبادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح آخرین وضعیت محورهای ارتباطی این شهرستان خاطرنشان کرد: تردد در محورهای چناران به لحاظ بارش برف و شدت برودت هوا صرفاً با زنجیر چرخ ممکن است.

وی با بیان اینکه هرچند راه‌های اصلی شهرستان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد اما در سایر محورهای روستایی تردد صرفاً با زنجیر چرخ ممکن است، از آماده‌باش تمامی نیروهای خدمات رسان و امدادی و همچنین پلیس‌راه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمامی پیش بینی‌های لازم در شهرستان اندیشیده شده است.

فرماندار شهرستان چناران عنوان کرد: به رغم اینکه شن و نمک مورد نیاز برای بازکردن جاده در اختیار قرار دارد، اما در حال حاضر کمبود و عمر بالای ماشین‌آلات راهداری از مهمترین مشکلات است که باید برای خدمات‌رسانی بهتر به خصوص در مناطق کوهستانی تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی اندیشیده شود.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به تعطیلی کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مراکز آموزش عالی، نهادهای عمومی، مهدکودک‌ها و مدارس به استثنای مراکز امدادی، خدماتی، درمانی و شعب منتخب بانک‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از مردم درخواست می‌شود، تا در صورت نداشتن ضرورت از رفتن به سفر اجتناب کنند و انجام امور را به روزهای آتی موکول کنند.

مه آبادی با بیان اینکه تدابیر لازم برای اسکان اضطراری اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ گونه خسارتی به دلیل بارش برف و برودت هوا متوجه این شهرستان نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان: مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی سه شهرستان لرستان در نوبت عصر تعطیل می‌شوند

مهدی پازوکی امروز ۲۰ دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین برف مدارس در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود برای نوبت عصر امروز تعطیل و آموزش به صورت مجازی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در سه شهرستان لرستان،  مدارس مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در نوبت عصر امروز بیستم دی ماه تعطیل می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: امتحاناتی که در بخش‌های شهرستان الیگودرز به دلیل مسدود بودن راه‌ها برگزار نشده و پس از برگزاری آخرین امتحان مجددا برگزار می‌شود.

امدادرسانی هلال احمر خراسان شمالی به ۱۶۵ خودروی گرفتار در برف

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی؛ ابوالفضل محبان گفت: با ورود سامانه بارشی و وقوع برف و کولاک ۹۳ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب  ۱۲ تیم عملیاتی و پشتیبانی و ۱۴ خودروی عملیاتی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان و در راه ماندگان بکارگیری شدند.

 وی افزود: با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بیش از ۱۶۵ خودرو رهاسازی و ۸۰۰ نفر نیز امدادرسانی شدند.

محبان با اشاره به مساجد آماده برای اسکان اضطراری درراه ماندگان و مسافرین، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده اند و تعداد ۱۰۰ تغذیه اضطراری و کنسروجات و همچنین بیش از ۳۰۰ پتو بین آن‌ها توزیع شد. 

وی همچنین با اشاره به انتقال مادر باردار توسط تیم های امدادی جمعیت هلال احمر گفت: در محور اسفراین به بجنورد -گردنه اسدلی مادر باردار گرفتار در برف و کولاک توسط تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: تا پایان بارش برف و کولاک و ایجاد شرایط جوی مناسب تیم های امدادی جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش به سر می برند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس اعلام کرد: محورهای شریانی فارس باز و تردد برقرار است

حمید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین شرایط جوی و وضعیت محورهای فارس پرداخت.

او بیان کرد: تا ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ دیماه، براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای وگزارشات اعلام شده از همکاران راهداری مستقر در محور ها، بارش برف در محورهای منتهی به آباده، سپیدان، صفاشهر، اقلید و بوانات در جریان است.

مدیر مرکز مدیریت راههای فارسخاطرنشان کرد: همچنین شاهد بارش باران در محورهای منتهی به شیراز، کازرون، نورآباد، کوار، فیروزآباد، ارسنجان، پاسارگاد، مرودشت، جهرم، نی ریز، داراب، زرین دشت، سروستان، فراشبند، فسا، خرامه و استهبان هستیم.

احمدی اعلام کرد: سایر محورهای استان نیمه ابری تا تمام ابری گزارش شده است. 

مدیرکل راهداری فارس: جاده‌های فارس باز است

علیرضا راستیار سه‌شنبه ۲۰ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: راهداری و حمل و نقل فارس با استقرار ۷۰۰ راهدار در ۵۲ راهدار خانه و ۶ راهدار خانه سیار در محورهای مواصلاتی استان و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار در طرح راهداری زمستانه به خدمت رسانی می‌پردازد.

او با بیان این که ۴۳۰ دستگاه و ماشین آلات راهداری در طرح زمستانه به کارگیری می‌شود، افزود: علی‌رغم فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات اما راهداران با تمام توان به وظیفه ذاتی خودشان در راستای تردد روان و باز بودن محورهای جاده‌ای در کولاک، برف و باران اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین گفت: ۵۲ گردنه برف گیر و ۶۴۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که در شرایط بارش نیازمند عملیات راهداذی زمستانی است.

راستیار عنوان کرد: از تمام کاربران جاده‌ای تقاضا داریم ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حتما زنجیر چرخ در خودروهای خود داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل در سطح راه های استان با تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان: فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان از سر گرفته شد

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروز سه شنبه ۲۰ دی، تحت تاثیر سامانه بارشی، ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود، افزود: از صبح امروز تا فردا صبح تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی برای استان ابرناکی، در غالب نقاط رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود و مناطق غربی، شمالی و برخی نقاط شرقی استان و جزایر (بیشترکیش و لاوان) از مقادیر بارش بیشتری برخوردار خواهند بود و سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود، اضافه کرد: دریا نیز طی امروز و فردا با افزایش سرعت بادهای شمال غربی در محدوده خلیج فارس، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان نسبتاً مواج پیش بینی می‌شود.

سی سی پور با بیان اینکه بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید لذا توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت گیرد، عنوان کرد: از لحاظ دمایی طی امروز با توجه به افزایش ابرناکی آسمان، کاهش نسبی دما در طول روز و از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه سلسیوس) بویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است از ساعات بعد ازظهر و شب چهارشنبه ۲۱ دی تا اوایل هفته آینده نیز با نفوذ سامانه پرفشار سرد به استان برای مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی، در بعضی ساعات با احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و مواج شدن آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خبر داد: تداوم بارش برف در مشهد تا صبح پنج‌شنبه

آیدا فاروقی  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین ارتفاعات برف برای مناطق جنوبی استان به خصوص فریمان، تربت‌حیدریه و کاخک گناباد پیش‌بینی شده که باید ماکسیمم ارتفاع بارش برف را داشته باشند.

وی افزود: بارش برف از بعدازظهر امروز تا اوایل فردا صبح ادامه دارد. سپس به تدریج کاهش ناپایداری‌ها و میزان ابرناکی را خواهیم داشت. ضمن اینکه در این مدت وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود که کولاک برف را همراه دارد و در مناطق مستعد نیز تشکیل مه و کاهش دید اتفاق می‌افتد.

فاروقی بااشاره به اینکه دمای مشهد طی روزهای آینده کاهش محسوسی خواهد داشت، توضیح داد: امروز در گرمترین ساعات دمای هوای مشهد منفی ۳ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.

وی بیان کرد: نوسانات دمای شهر مشهد بین ۶-  و ۲ درجه سلسیوس بوده و پیش‌بینی شده اوایل روزهای پنجشنبه و جمعه دمای کلانشهر مشهد به کمتر از منفی ۱۴ درجه سلسیوس برسد.

فاروقی مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان کلات نادر با منفی ۸ درجه سلسیوس سردترین و مه‌ولات با ۱۶ درجه گرم‌ترین نواحی استان گزارش شده‌اند. در همین مدت بیشترین ارتفاعات برف در ۱۶ سانتی‌متر از شهرستان قوچان و ۴/۹ میلی متر از درگز گزارش شده است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها در ایستگاه فرودگاهی مشهد ۲/۱ میلی‌متر به صورت آب حاصل از برف گزارش شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد: احتمال مسدود شدن لوپ پل‌های صدمتری مشهد/ کاهش اثربخشی ترکیبات یخ‌زدا در دمای کمتر از منفی ۶

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات شهرداری در زمینه لغزندگی معابر شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط و برنامه‌ای که از شب گذشته داشتیم، وضعیت تردد در سطح شهر عادی است. ۲۵۵ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی در حوزه عملیات زمستانی به کارگیری و ۸۲۰۰ تُن نمک مهیا شده که تمام آن مصرف نشده است. ۷۵۴ باکس شن و نمک را نیز در رمپ‌ها، لوپ‌ها، زیرگذرها و روگذرها پیش‌بینی کردیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه از امشب دمای هوا از منفی ۶ به منفی ۱۴ درجه می‌رسد، عنوان کرد: ما برای یخ‌زدایی از ترکیبات نمکی استفاده می‌کنیم اما کارایی ترکیبات نمک از دمای منفی ۶ کاهش پیدا می‌کند، به نحوی که در دمای منفی ۱۲ دیگر کارایی ندارد و حتی ممکن است یخ بزند.

نجفی افزود: ما از امشب امکان نمک‌پاشی نخواهیم داشت، در نتیجه نمی‌توانیم یخ‌‎زدگی را از بین ببریم، تنها می‌توانیم با پاشش شن ضریب اصطکاک را افزایش دهیم. البته در این روش نیز نمی‌توانیم زیاده‌روی کنیم، زیرا استفاده زیاد از آن مخاطرات دارد و گرد سیلیکات آن سرطان‌زا است. ما شن را فقط به ضرورت به ویژه در زیرگذرها، روگذرها، رمپ‌ها و لوپ‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بخشی از کار برعهده مردم است که باید ملاحظه داشته باشند. حتی‌الامکان جز در موارد اضطراری از منازل خارج نشود، در صورت خروج از منزل خودرو آن‌ها حتما به زنجیر چرخ و لوازم ایمنی مجهز باشد.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته پل نمایشگاه از ساعت ۲ شب به بعد مسدود بود، تصریح کرد: پل‌هایی که به لحاظ ترافیکی ضرورت استفاده از آن‌ها احصا نشود و امکان بستن آن‌ها وجود داشته باشد را مسدود می‌کنیم. ایمنی مردم برای ما در اولویت قرار دارد. احتمال مسدود شدن لوپ‌ پل‌های صدمتری وجود دارد اما تا حد امکان تلاش می‌کنیم مسیرها را باز نگه داریم.

معاون راهداری استان همدان اعلام کرد: تمام راه‌های همدان باز است

جواد نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته بارش در محورهای مواصلاتی استان آغاز شده است، اظهار کرد: نیروهای راهداری ۲۳ ساعت درگیر برف و ۱۰ ساعت درگیر کولاک بودند که خوشبختانه تمام راه‌ها باز شده و راه بسته‌ای در استان نداریم.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ نیروی راهداری با  ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات راهداری عملیات برف‌روبی را برعهده داشتند، تصریح کرد: ۹۲۰ تن شن و نمک در عملیات برف‌روبی محورهای مواصلاتی استان مورد استفاده قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۹۶۰ کیلومتر جاده در استان همدان برف‌روبی شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در محورهای کبودراهنگ، رزن، بهار، اسدآباد، همدان- ملایر و محور کرمانشاه بوده است.

نگاهداری از کمک رسانی به ۲۴ دستگاه درگیر در برف خبر داد و یادآور شد: از روز گذشته تاکنون به ۲۴ دستگاه خودروی گرفتار در برف کمک رسانی شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان تأکید کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های روستایی استان همدان باز است.

تعطیلی شیفت بعدازظهر برخی مدارس استان همدان

مهدی جلیلی در توضیح این خبر اظهار کرد: به علت بارش برف و برودت هوا، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان امروز -سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه- در نوبت بعدازظهر تعطیل است و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، وی با اشاره به اینکه تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان نهاوند نیز تعطیل شد، تصریح کرد: مدیران مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سیستم های گرمایشی و موتورخانه های مدارس را داشته باشند.

صدور هشدار زرد به دنبال کاهش شدید دما در همدان

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل هواشناسی استان همدان، با استقرار هوای سرد در استان همدان و منطقه از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، دمای کمینه در برخی از نقاط استان تا منفی ۱۲ درجه خواهد رسید.

با توجه به کاهش میانگین دما در استان و منطقه، افزایش مصرف انرژی را خواهیم داشت.

همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، درگزین، رزن، شیرین‌سو، فامنین، قهاوند، کبودراهنگ، ملایر و نهاوند کاهش محسوس دما را از چهارشنبه تا ظهر شنبه در هفته آینده تجربه می‌کنند.

با توجه به کاهش دما توصیه می‌شود که گلخانه‌داران نسبت به تنظیم دمای گلخانه اقدامات لازم را انجام دهند همچنین ارگان‌های مربوطه آمادگی لازم برای افزایش مصرف انرژی را داشته باشند.

فرماندار خبر داد: سراب، سردترین شهر کشور

علی جهانی، سه‌شنبه، ۲۰ دیماه، در جلسه مدیریت بحران سراب افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش برف در آذربایجان شرقی  با ارتفاع ۳۵ سانتی متر و ۲۹ میلیمتر در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در ارتفاعات این شهرستان گفت: راه ارتباطی ۱۶۳ روستای این شهرستان مسدود شده بود که با تلاش نیروهای راهداری راه ۸۳ روستا بازگشایی شده و مابقی نیز در حال بازگشایی است.

فرماندار سراب افزود: هم اکنون ۱۸ اکیپ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۳۸ نفر نیرو  و ۲۳ دستگاه ماشین آلات در حال برف روبی ونمک پاشی محورهای فرعی شهرستان هستند .

وی با اشاره به کولاک و برودت هوا و کاهش ضریب ایمنی در جاده های منطقه گفت: محور مواصلاتی بستان آباد- سراب - نیر باز بوده اما در برخی نقاط جاده یخبندان و لغزنده است و رانندگان باید وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و از فعالیت سیستم روشنایی و حرارتی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

بیشترین بارش شب بارانی خوزستان در کدام شهرها بود؟

محمد سبزه‌زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع بارش این سامانه در ایستگاه‌های هواشناسی خوزستان تا صبح امروز (۲۰ دی‌ماه) بستان ۳۵ میلیمتر، آبادان ۳۱.۶ میلیمتر، دزفول ۲۴.۷ میلیمتر، ایستگاه کشاورزی اهواز ۲۳.۵ میلیمتر، شوش ۲۲ میلیمتر، لالی ۲۱.۹ میلیمتر، اهواز ۲۱.۸ میلیمتر، ایذه ۲۱.۶ میلیمتر، شوشتر ۲۱.۴ میلیمتر، شادگان ۲۰.۱ میلیمتر، رامهرمز ۱۹ میلیمتر، مسجد سلیمان ۱۸.۵ میلیمتر، ماهشهر ۱۷ میلیمتر، امیدیه ۱۶.۸ میلیمتر، آغاجاری و هندیجان ۱۶ میلیمتر، گتوند ۱۵ میلیمتر، حسینیه ۱۴.۸ میلیمتر، دهدز ۱۴.۵ میلیمتر  بوده است. در دهدز بارش ۲ سانتی متر برف نیز ثبت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت میزان در باران‌سنج‌های استان خوزستان اروندکنار ۵۰ میلیمتر، مینوحی ۴۷ میلیمتر، هفت تپه ۳۳.۸ میلیمتر، امامزاده عبدالله ۳۱ میلیمتر، چوئبده ۳۰ میلیمتر، شیوند ۲۸ میلیمتر، سراک ۲۵ میلیمتر، سالند دزفول ۲۵ میلیمتر، استانداری ۲۲.۹ میلیمتر، سوسنگرد ۲۲.۸ میلیمتر، سردشت زیدون ۲۲ میلیمتر، کرخه ۲۲ میلیمتر، فرودگاه اهواز ۲۱.۸ میلیمتر، شهرداری منطقه یک اهواز ۲۱.۲ میلیمتر، پیرموسی ۲۱ میلیمتر، شهرداری منطقه ۶ اهواز ۲۰.۸ میلیمتر ، باغملک و مال آقا ۲۰ میلیمتر بوده است.

وی افزود: میزان باران ثبت شده در این مدت در باران‌سنج دانشکده نفت کارون ۱۹.۵ میلیمتر، قلعه تل ۱۸.۵ میلیمتر، فرمانداری اندیمشک ۱۷.۴ میلیمتر، سوسن، سرخه و رامشیر ۱۶ میلیمتر، باوی ۱۵.۷ میلیمتر، صیدون و تاراز ۱۵ میلیمتر و بیدروبه اندیمشک ۱۳.۸ میلیمتر بوده است.

اولین برف زمستانی بسیاری از مناطق یزد را سفیدپوش کرد

بنا بر اعلام هواشناسی استان بارش باران و برف به همراه افت شدید دما از بامداد امروز سه شنبه آسمان استان را فرا گرفته است به طوری که طی شبانه روز گذشته ارتفاع نخستین برف زمستانی در مناطقی مانند دره‌شیر، ده بالا و بیداآخوید تا ۲۲ سانتی‌متر ثبت شده است. طی همین مدت ارتفاع برف در برخ روستاهای مهریز مانند بنادک سادات و تنگ چنار نیز ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

این سامانه بارش باران را نیز در بسیاری از مناطق زد رقم زده که بیشترین این بارشها تا صبح امروز مربوط به سخوید با ۲۱ میلمتر باران و در عین حال ۱۸ سانتی‌متر برف و سپس بختیاری در شهرستان خاتم به میزان  میلیمتر بوده است.

بیشترین بارش باران در شهرستان یزد نیز تا صبح امروز از زارچ به میزان ۱۰.۹ میلیمتر و در شهر یزد مربوط به ایستگاه راه آهن به میزان ۹.۵ میلیمتر بوده است. البته طی ساعات گذشته بارش ناچیز برف نیز در شهر یزد گزارش شده است.

این نعمت الهی موجب خوشحالی مردم استان یزد به ویژه کشاورزان و دامداران این دیار خشک و کم بارش شده است.

بنا بر اعلام هواشناسی این سامانه تا اوایل چهارشنبه، گاهی بارش برف و باران با احتمال رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و پدیده مه و متعاقب آن سرما و یخبندان شبانه را به همراه خواهد داشت. البته از چهارشنبه تا پیش از ظهر پنج‌شنبه نیز بارش پراکنده برف و باران دور از انتظار نخواهد بود.

کمینه دمای صبح امروز در استان از ده بالا به میزان ۵- درجه سانتیگراد گزارش شده است و دمای شهر یزد نیز در شبانه روز گذشته بین ۲ تا ۱۳ درجه در نوسان بوده است.

به دنبال بارش برف؛

مسیرهای مواصلاتی میانکوه و کنجکوه مهریز مسدود شد

«مسعود خلیلی» در این باره تصریح کرد: به دلیل بارش سنگین برف امروز سه شنبه امکان تردد در مسیرهای دهستان میانکوه و کنجکوه مقدور نیست.

 وی از مردم خواست از تردد در مناطق روستایی خودداری کنند چرا که امکان تردد حتی با زنجیرچرخ نیز در بعضی از راه‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بخش مرکزی مهریز، خلیلی از برنامه‌ریزی و هماهنگی به عمل آمده با عوامل اجرایی و دستگاه‌های مربوطه جهت بازگشایی راه‌های اصلی روستایی این بخش خبر داد.

باز باران، باز آبگرفتگی معابر یزد/ مدیریت شهری حلقه مفقود در بارش‌ها

از بامداد روز گذشته در سطح شهر یزد، بارش باران الهی آغاز شده؛ بارشی که در زیر سایه حلقه مفقود شده مدیریت شهری مانند سنوات گذشته آبگرفتگی معابر را به همراه داشته و باعت تداخل در عبور و مرور خودرو ها شده است.

هرچند اقداماتی مانند حفر چاه های جذبی برای هدایت این آب گرفتگی‌ها از سوی شهرداری یزد صورت گرفته اما هر ساله پس از اندک بارش باران و علی‌رغم هشدارهای متعدد هواشناسی مبنی بر آبگرفتی معابر، باز هم نقاطی همانند بلوار جوان، بلوار شهید صدوقی، میدان باهنر، میدان همافر و معابر دیگری از شهر غرق در آب می‌شوند.

شهروندان در این باره از مسئولان مدیریت شهری می‌خواهند که یک بار برای همیشه برای رهایی از این آبگرفتگی‌ها تدابیر و اقداماتی متناسب انجام دهند.

رئیس پلیس راه یزد در گفت‌وگو با ایسنا: کلیه محورهای روستایی یزد مسدود است/تردد به هیچ طریق ممکن نیست

سرهنگ «رحیم حاجی ده آبادی» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان، گفت: از بامداد امروز بارش برف در کلیه محورهای روستایی، گردنه ها و ارتفاعات استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه همه محورهای برون شهری استان تحت تاثیر سامانه بارش برف قرار دارند، افزود: کلیه محورهای روستایی ییلاقی به دلیل بارش برف مسدود بوده و امکان تردد حتی با زنجیر چرخ نیز وجود ندارد.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه از مردم خواستاریم برای تماشای برف امروز و فردا اصلا به سمت ییلاقات حرکت نکنند گفت: همه محورهای اصلی برون شهری به جز محور تفت_دهشیر که تردد در آن به کندی صورت می‌گیرد، باز بوده و انسدادی وجود ندارد.

حاجی ده آبادی با تاکید اینکه رانندگان از سرعت مطمئنه، فاصله طولی و توجه کامل به جلو غافل نشوند گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر تصادف در پی بارش برف اعلام نشده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردستان خبر داد: برف‌روبی ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های اردستان

ابوالفضل کوهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان از عصر روز گذشته تاکنون در جاده‌های شهرستان در حال انجام برف‌روبی و شن‌پاشی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۲ تُن شن و نمک در محورهای شهرستان شامل اردستان - اصفهان، اردستان - نائین، محورهای روستایی برزاوند و پخش شده است، افزود: همچنین از شب گذشته تاکنون حدود ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان برف‌روبی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: همچنین از شب گذشته تاکنون با تلاش نیروهای راهداری ۱۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف جاده‌های این شهرستان امدادرسانی شده است.

کوهی با بیان اینکه اکنون سه اکیپ از نیروهای راهداری در راه‌های مواصلاتی در حالت آماده‌باش هستند، گفت: اکنون تمام محورهای شهرستان برف‌روبی و یخ‌زدایی شده است و در حال حاضر کمبودی برای خدمت‌رسانی در حوزه شهرستان اردستان وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری فریدونشهر: برف، راه‌های ارتباطی ۶۰ روستای فریدونشهر را مسدود کرد

علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بارش برف در شهرستان فریدونشهر و وضعیت جاده‌ها، اظهار کرد: بارش برف از صبح امروز سه‌شنبه در فریدونشهر آغاز شد و اکنون جاده ۶۰ روستای بخش موگویی بسته است که اداره راهداری در این منطقه مشغول بازگشایی راه‌های مسدود شده، اما هنوز راه‌ها بازگشایی نشده است و بارش برف همچنان ادامه دارد. خوشبختانه وضعیت آب، برق، تلفن و اینترنت در این مناطق با مشکل مواجه نشده است.

وی افزود: گردنه‌های کلوسه، گلازون و گله نر به علت بارش شدید برف مسدود بوده و راه‌های روستاها بسته است. نزدیک به ۵۰ سانتیمتر در شهر، مناطق روستایی ۶۰ سانتیمتر و در ارتفاعات و گردنه کلوسه یک متر برف باریده است که این بارش‌ها ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر گفت: اگر کولاک برف رخ ندهد تا فردا صبح راه‌های روستایی بازگشایی می‌شود. البته باز کردن گردنه کلوسه زمان بیشتری می‌خواهد و تا زمانی که این گردنه بسته باشد راه‌های ارتباطی ۷ روستای پشت کوه دوم مسدود خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: به علت بارش برف امروز مدرسه‌های شهرستان فریدونشهر در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل بود و فردا باز بودن مدارس بستگی به وضعیت بارش‌ها دارد.

بارش برف جاده‌های استان اصفهان را لغزنده کرد

 سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به  بارش برفی که از شب گذشته در استان آغاز شده، کلیه محورهای استان لغزنده است و در محورهای جنوب و غرب استان و همچنین گردنه‌های شمال و شرق بارش برف و در قسمت شرق استان باش باران را شاهد هستیم.  

وی با توجه با بارش‌های اخیر، گفت: مأموران پلیس راهور در ابتدای جاده‌ها مستقر هستند و به رانندگانی که بدون زنجیر چرخ در حال تردد در جاده‌ها هستند، اجازه تردد داده نمی‌شود.

رئیس پلیس راه استان از رانندگان خواست حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و افزود: رانندگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را در طول مسافرت را رعایت کنند تا دچار سانحه و تصادف نشوند.

 سرهنگ زارع با تأکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری گفت: از رانندگان انتظار می‌رود اگر در طول سفر دچار محدودیت دید شدند در پارکینگ‌های مجاز توقف کرده و تا زمان کاهش محدودیت دید در آنجا بمانند.

بارش برف در اصفهان تا اواخر وقت امروز

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی شده بود فعالیت سامانه بارشی منجر به بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان شد.

وی در مورد میزان بارش برف در سطح استان تا ساعت ۹ صبح امروز(دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه)، گفت: در پادنا ۳۳ میلی‌متر، شهرضا ۲۹، مبارکه۱۹.۲، فریدون‌شهر ۱۸، چادگان ۱۷.۱، اسلام‌آباد موگویی ۱۴.۸، زرین‌شهر ۱۴.۶، سمیرم، نجف‌آباد ۱۲.۳، ورزنه ۱۲.۱ میلی‌متر بارش برف داشتند. در شهر اصفهان نیز بر اساس گزارش ایستگاه‌های باران سنجی هواشناسی ۱۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه بارش برف تا اواسط وقت امروز ادامه دارد، افزود: شاهد بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در سطح استان هستیم که شدت آن برای نیمه جنوبی استان بیشتر است و منجر به لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود.

وی همچنین از اختلال در سفرهای بین‌شهری، اختلال در محورهای مواصلاتی اصفهان با محورهای مواصلاتی چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.   

رفیعی خاطرنشان کرد: از اواسط وقت امروز از فعالیت سامانه کاسته می‌شود و به‌تدریج تا اواخر وقت امروز استان را ترک می‌کند.

 وی با تأکید بر ضرورت احتیاط در سفرهای برون‌شهری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله داشتن زنجیر چرخ، به شهروندان توصیه کرد که از انجام هرگونه فعالیت کوه‌نوردی و کوچ عشایر خودداری کنند و دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.  

رفیعی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه در اواخر وقت امروز و اواسط روز چهارشنبه، شاهد مه آلودگی در بیشتر مناطق استان هستیم و در روز پنج‌شنبه و طی روز جمعه نیز شاهد پدیده افت دما خواهیم بود.

آماده‌باش نیروهای هلال احمر اردستان

منصور خانی با بیان اینکه سه اکیپ در محورها اردستان - نائین، اردستان - مهاباد و شهر اردستان مستقر هستند، گفت: نیروهای هلال احمر شهرستان اردستان این آمادگی را دارند که در هر موردی از جمله حوادث جاده‌ای، برف و کولاک و بسته شدن راه‌ها، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی و ... در کنار سایر دستگاه‌ها امدادرسانی کنند.

وی با تأکید بر حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث، گفت: شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم در زمان حوادث خواهد بود.

تمام راه های اصلی و فرعی اردستان باز است

رئیس پلیس راه شهرستان اردستان درباره آخرین وضعیت راه‌های شهرستان، گفت: اکنون در محورهای اردستان - ظفرقند و اردستان - اصفهان، اردستان - مهاباد و محور بقم در جاده اصفهان شاهد بارش پراکنده و مه گرفتگی رقیق هستیم.

مهدی احمدی با بیان اینکه در اکثر مسیرهای شهرستان شاهد کاهش دید رانندگان هستیم، گفت: به مردم توصیه می‌شود از تردد غیرضروری پرهیز کنند و افرادی که سفر آنها ضرورت دارد حتماً تجهیزات زمستانه سفر همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکنون تمام راه‌های اصلی و فرعی اردستان باز است و ماشین‌های سبک و سنگین در تمامی محورهای شهرستان در حال تردد هستند و نیروهای پلیس‌راه در تمامی جاده‌های شهرستان حضور دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردستان خبر داد: برف‌روبی ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های اردستان

ابوالفضل کوهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام نیروهای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان از عصر روز گذشته تاکنون در جاده‌های شهرستان در حال انجام برف‌روبی و شن‌پاشی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۲ تُن شن و نمک در محورهای شهرستان شامل اردستان - اصفهان، اردستان - نائین، محورهای روستایی برزاوند و پخش شده است، افزود: همچنین از شب گذشته تاکنون حدود ۳۶۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان برف‌روبی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان گفت: همچنین از شب گذشته تاکنون با تلاش نیروهای راهداری ۱۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف جاده‌های این شهرستان امدادرسانی شده است.

کوهی با بیان اینکه اکنون سه اکیپ از نیروهای راهداری در راه‌های مواصلاتی در حالت آماده‌باش هستند، گفت: اکنون تمام محورهای شهرستان برف‌روبی و یخ‌زدایی شده است و در حال حاضر کمبودی برای خدمت‌رسانی در حوزه شهرستان اردستان وجود ندارد.

بارش برف در ییلاقات مهریز

بارش برف سنگین از بامداد امروز بسیاری از مناطق استان به ویژه کوهستانها و ییلاقات یزد مانند روستای بنادک سادات در دهستان میانکوه مهریز را سفیدپوش کرده است.

نخستین برف زمستانی در یزد ضمن سفیدپوش کردن اغلب شهرها و روستاهای استان یزد، برخی راه های روستایی را نیز مسدود کرده است.

در همین حال بارش باران نیز همراه با سامانه جدید جوی که در مناطق مختلف استان فعال شده، در برخی مناطق مانند روستای خوانسار شهرستان خاتم منجر به جاری شدن سیلاب شده است.

تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی اردبیل به کندی در جریان است

بارش شدید برف در استان اردبیل همچنین موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی این استان شده و به علت تاخیر در برفروبی، تردد در معابر داخل شهر اردبیل با اختلال جدی رو به رو شده و همین امر سب گلایه شهروندان شده است

همچنین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز اعلام کرد: راه ارتباطی ۳۰۰ روستای استان که مسدود شده بود، باز شده و هم اکنون تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی استان به کندی جریان دارد.

روابط عمومی آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای با تشریح نحوه فعالیت مدارس برای امروز اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی تمامی دوره‌های تحصیلی این استان در روز جاری به صورت غیرحضوری خواهد بود.

بنا به اعلام آموزش و پرورش استان اردبیل، به علت بارش برف و برودت هوا، فعالیت آموزشی در کلیه نواحی و مناطق استان در تمامی دوره‌های تحصیلی در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه آموزشی شاد انجام می‌شود و تمامی امتحانات داخلی به زمان دیگری موکول شده است.

مراکز دانشگاهی استان اردبیل نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که فعالیت آموزشی و برگزاری امتحان در روز سه شنبه لغو شده و زمان برگزاری آزمون‌های لغو شده اعلام خواهد شد.

بارش برف امتحانات دانشگاه محقق اردبیلی را لغو کرد

بارش سنگین برف، برودت هوا و مشکلات تردد، امتحانات دانشگاه محقق اردبیلی را به مدت 3 روز لغو کرد.

در پی بارش سنگین برف، برودت هوا، مشکلات تردد بین شهری در جاده‌ها و به منظور رفاه حال دانشجویان و به ویژه دانشجویان غیربومی، دانشگاه محقق اردبیلی امتحانات پایان ترم خود را به مدت 3 روز لغو کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی آمده است: به اطلاع دانشجویان ارجمند دانشگاه محقق اردبیلی می‌رساند با توجه به بارش سنگین برف و برودت هوا و درخواست‌های مکرر دانشجویان عزیز، امتحانات دانشگاه محقق اردبیلی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 20، 21 و 22 دی 1401 لغو و در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 8، 9 و 10 بهمن 1401 در همان ساعت برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است طبق اطلاعیه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز مدارس ابیشتر شهرهای استان طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تعطیل بوده و آموزش بر بستر برنامه شاد انجام می‌گیرد.

همچنین طبق اطلاعیه استانداری اردبیل نیز به منظور مدیریت مصرف گاز و صرفه‌جویی در این خصوص کلیه دستگاه‌های اجرایی استان امروز سه‌شنبه 20 دی از ساعت 10 صبح و بانک‌ها از ساعت 8 صبح آغازبکار کردند.

قمی ها تا فردا از برف لذت ببرند!

محمدرضا قاضی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت جوی امروز قم عنوان کرد: برای امروز آسمانی ابری همراه با بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم ادامه داد: برای فردا (چهارشنبه) آسمان نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آسمان قم در پنجشنبه کمی تا قسمتی ابر است، اضافه کرد: حداقل دمای امروز به سه درجه سانتی‌گراد و حداکثر به پنج درجه سانتی‌گراد می رسد.

قاضی با بیان اینکه حداقل دمای چهارشنبه منفی یک و حداکثر ۶ درجه سانتی‌گراد است، ادامه داد: کمینه دمای پنجشنبه به منفی سه درجه سانتی‌گراد و بیشینه آن به ۸ درجه سانتی‌گراد می رسد.

وی با بیان اینکه بارش ها تا فردا به صورت پراکنده ادامه دارد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برای روستای وشنوه و کهندان با ۵.۵ میلی متر بوده است.

امدادرسانی به ۳۰۰ حادثه‌دیده برف و کولاک در چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۶ تیم عملیاتی در قالب ۱۵۰ امدادگر در محورهای مواصلاتی استان با خودروهای آمبولانس و امدادی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون ۱۴ حادثه در محورهای استان گزارش شده که ۱۰ مورد از حوادث مربوط به گرفتار شدن خودرو در برف و کولاک و بخشی مربوط به حوادث جاده‌ای و حضوری و عمده حوادث در محور لردگان سمت پل قره، گردنه خلک و محور باباحیدر بوده است.

مثنوی گفت: در حال حاضر باتوجه به لغزندگی محورها نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر به ۳۰۰ حادثه‌دیده برف و کولاک امدادرسانی کرده و عملیات رهاسازی برای حادثه‌دیدگان انجام شده است، همچنین به چهار خانواده گرفتار در برف اسکان اضطراری داده شد.

به گفته وی، امدادرسانی‌ها به دلیل بارش برف همچنان ادامه دارد.

رانندگان از تردد غیرضرور در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری خودداری کنند

سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  تردد در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به دلیل لغزندگی، تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به تلاش راهداران برای برف روبی محورها و گردنه‌های برف‌گیر استان، گفت: هم‌اکنون بادروفه و بارش برف شدید در گردنه‌های چری و شاه‌منصوری گزارش شده که لازم است رانندگان از تردد غیرضرور در این محورها خودداری کنند، در صورت ضروری بودن حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ محور مواصلاتی در استان مسدود نشده است.

اعلام شرایط اضطراری خراسان جنوبی با ورود سامانه جوی

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با ورود این سامانه به خراسان جنوبی، بارش برف و باران را خواهیم داشت که از امروز در اغلب نقاط استان بارندگی‌ها گزارش شده است، افزود: این سامانه، کاهش دما و بارش برف و باران، یخ زدگی و لغزندگی جاده ها را به همراه خواهد داشت، لذا باید آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات احتمالی را داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احتمال بروز لغزندگی گردنه‌ها و طول مسیر در محورهای مواصلاتی استان، گفت: توصیه ما به همه هم استانی‌ها و مسافرانی که محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی را برای تردد انتخاب کرده‌اند، این است که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و برنامه سفر خود را به شرایط بهتری موکول کنند؛ چنانچه سفر ضروری است و بناچار باید انجام شود، رانندگان حتماً تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یادآور شد: برای عبور از این شرایط ، رعایت اصول فنی توصیه مؤکد ما به همه شهروندان است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید دما طی روزهای آینده، مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز باید اولویت اصلی همه ما باشد.

عباس زاده ادامه داد: با عنایت به این که بیشتر استان‌های کشور تحت تأثیر این سامانه، با کاهش دما مواجه خواهند شد و افزایش میزان مصرف گاز، قابل پیش بینی است به جهت این که در بحث تأمین گاز بخش خانگی دچار مشکل نشویم و با کاهش و افت فشار گاز مواجه نشویم، لذا باید در صرفه جویی در مصرف گاز دقت لازم را داشته باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، رعایت نکات ایمنی همچون عایق کشی و پوشش لوله‌های انتقال و کنتورهای آب به جهت جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی نیز توصیه می‌شود.

عباس زاده ادامه اد: با عنایت به پیش بینی این نکته که آثار این سامانه تا روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت، لذا توصیه این است که هم استانی‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با این شرایط داشته باشند.

معاون استاندار به مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه این جلسه کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، مراکز دولتی، بانک‌ها و واحدهای آموزشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل و انجام کارها به صورت دورکاری خواهد بود.

عباس زاده با بیان اینکه براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان نیز کلیه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در روز چهارشنبه به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد ارائه می‌شود، یادآور شد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم ویژه بزرگسالان در شهرستان‌ها ومناطق به قوت خود باقی است و رأس ساعت مقرر برگزار و سایر امتحانات داخلی در شهرستان‌ها و مناطق با تصمیم شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

آمادگی‌ ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی برای سرمای پیش رو

علیرضا عباس‌زاده، امروز سه شنبه ۲۰ دی در دوره آموزشی معاونان فرمانداران و بخشداران استان با اشاره به ورود موج سرما به خراسان جنوبی، اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی دمای هوا در طبس به هفت درجه زیر صفر و در بعضی نقاط استان تا ۱۸ درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: با اعتبارات سفر اول رئیس جمهور، گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان انجام شد و هفته دولت امسال گازرسانی به این روستاها را جشن گرفتیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های مربوط به گاز و برق کاری انجام نشد، گفت: این در حالی است که با توجه به متناسب نبودن تولید گاز با میزان مصرف، باید پاسخگوی نیازهای جدید هم باشیم.

وی افزود: در حالی که تولید گاز ۸۴۰ میلیون متر مکعب در روز است، مصرف روزانه گاز هزار و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که باید برای تامین آن حداقل هزار و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز تولید شود و بر این اساس یک سوم مصرف روزانه گاز را کمبود داریم.

عباس‌زاده گفت: دولت سیزدهم مصمم به اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و باید این موضوع به‌خوبی برای مردم تبیین شود؛ اقدامات قابل توجهی برای ایجاد زیرساخت‌های آب، راه، باند دوم جاده‌ها، احیای قنوات و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان طی ماه‌های گذشته انجام شده یا در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در یک سال گذشته بنیاد مسکن خدمات بسیاری برای اجرای طرح‌های هادی روستاها انجام داده که چند برابر خدمات ارائه شده در سال‌های گذشته است.

وی گفت: سال گذشته در کل کشور ۹۰ کیلومتر باند دوم افتتاح شد که ۳۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی بود و تا شب عید با اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۰ کیلومتر باند دوم افتتاح شد، در سفر دوم رئیس جمهور هم با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰ کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک رفت.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه بیش از سه هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده، افزود: ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶۲۸ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت در راه‌های استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ۳۰ شهر استان زمین برای احداث واحدهای مسکونی ویلایی واگذار می‌شود، تصریح کرد: فقط در بیرجند به دلیل کمبود زمین، قطعات زمین برای ساخت آپارتمان به متقاضیان واگذار می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت اول دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است گفت: براساس مصوبه‌ای که داشتیم متقاضیان احداث واحدهای ویلایی در بیرجند، در صورت تمایل می‌توانند زمین مورد نظر خود را برای ساخت واحد ویلایی در خوسف دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۸ سایت برای نهضت ملی مسکن در شهرهای استان مشخص شده و هر جا در شهرها و روستاها زمین برای واگذاری وجود داشته باشد، آماده واگذاری آنها در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه جزو استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن هستیم، افزود: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی ویلایی توسط افراد در آینده نزدیک ساخته خواهند شد، باید زیرساخت‌های مورد نظر با مدیریتی که در این خصوص صورت می‌گیرد، در شهرهای استان ایجاد شود.

وی خطاب به بخشداران خراسان جنوبی گفت: ۱۰ اولویت هر بخش را در حوزه عمرانی مشخص و آنها را برای ما ارسال کنید تا پیگیری‌های لازم را برای اجرای آنها انجام دهیم و تعدادی از آنها امسال تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان وجود دارد، افزود: خدمات دولت باید به‌خوبی برای مردم تبیین شود و با کمک هم خدمات لازم را به جامعه ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم، محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری است خطاب به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی، تصریح کرد: باید خود را با سیاست‌های دولت هماهنگ کنیم و بدانیم که اگر مردم خدمات دولت را ببینند، قدردان این خدمات خواهند بود.

عباس‌زاده با بیان اینکه باید با حفظ جایگاه حاکمیتی همه خدمات دولت را به‌خوبی مدیریت کنیم و از اظهار نظرهای بی جا در موضوع‌هایی که نسبت به آنها آگاهی کامل نداریم هرچند از روی دلسوزی باشد، خودداری کنیم، یادآور شد: اقتضای کار در وزارت کشور را باید به عنوان نماینده دولت در منطقه خود به‌خوبی درک کنید.

در این نشست تعدادی از بخشداران و معاونان فرمانداران نیز در زمینه تامین اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها در روستاها، تامین امکانات مورد نیاز در بحران برای بخشداری‌ها، لزوم برقراری ارتباط دوطرفه بخشداران با مدیران استانداری و فرمانداری‌ها مواردی را مطرح کردند.

غیرحضوری شدن آموزش و لغو امتحانات به دلیل سرما در خراسان جنوبی

سیدعلیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با تصمیم استاندار خراسان جنوبی و کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی، ارائه تمامی خدمات آموزشی و تربیتی مدارس خراسان جنوبی غیر حضوری شد، اظهار کرد: به دلیل سرما و کاهش دما آموزش در مدارس خراسان جنوبی در روز چهارشنبه؛ 21 دی ماه غیرحضوری شد.

وی افزود: طی فردا تمامی امتحانات داخلی مدارس لغو شده و این امتحانات با تصمیم شورای مدرسه به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی پایه نهم بزرگسالان به قوت خود باقیست و راس ساعت مقرر برگزار خواهد شد.

معاون راهداری استان کرمان اعلام کرد: ۳۶۰ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی در جاده‌های کرمان/ پرهیز از سفرهای غیرضرور

سیدحمزه روح الامینی امروز ۲۰ دی ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد ۴۰۰ نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت رسانی به کاربران جاده ای استان کرمان ساماندهی شده اند.

وی راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۲۵ گردنه  برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی به مترددین جاده ها اقدام کرده است.

روح الامینی با اشاره به این که  تاکنون ۸۰۰۰ تن شن و نمک برای یخ زدایی استفاده شده، افزود: عملیات راهداری زمستانی استان کرمان شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر، تیغ‌زنی و بازگشایی محورها، اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف و یخ، امداد و نجات خودروهای درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی است.

وی  همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها و همکاری و تعامل با مسئولین استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در این ایام خبر داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: تمام راه های مواصلاتی استان در حال حاضر باز هستند و تردد در جاده ها به سهولت انجام می شود اما طی ساعات آینده به ویژه شب هنگام برحسب میزان بارش های جوی و برودت هوا احتمال یخ زدگی بیش از حد معمول سطح محورها خصوصا در محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است برخی محورها با انسداد مواجه شوند.

وی به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی اشاره کرد و از هم استانی ها خواست تا حد امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم سفر، علاوه بر زنجیر چرخ و لباس گرم و سایر مایحتاج ضروری، قبل از حرکت از طریق سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت آب و هوایی مسیر مورد نظر خود اطلاع کسب کند.

کارشناسان هواشناسی: باران تا عصر امروز مهمان بوشهر است

هادی سالاری سه‌شنبه ۲۰ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا عصر امروز در برخی نقاط وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از ظهر امروز سرعت وزش بادهای شمالی افزاایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، ضمن ایجاد تلاطم دریا، دمای هوا نیز در سطح استان کاهش خواهد یافت. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان را نیمه ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط مه آلود اعلام و تصریح کرد: جهت وزش باد به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

سالاری ارتفاع موج دریا را ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر عنوان و بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۲، مد اول ساعت ۱۱:۰۳، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۱ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۹ خواهد بود.

رئیس پلیس راه گیلان عنوان کرد: نیمی از رانندگان در محورهای گیلان؛ فاقد زنجیر چرخ

سرهنگ جاور صفاری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ماموران پلیس راه در فصل زمستان در صورت ضرورت از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند، گفت: ورود این قبیل از خودروها به جاده‌های لغزنده موجب گرفتار شدن آنها و ایجاد راه بندان می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه بیش از نیمی از رانندگانی که در مسیرهای استان گیلان تردد می کنند، فاقد زنجیر چرخ هستند به لزوم داشتن زنجیر چرخ در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های پلیس راه هنگام بارش برف، همراه نداشتن زنجیر چرخ و تردد با سرعت غیر مطمئن رانندگان است.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در زمان لغزنده بودن جاده میزان اصطکاک لاستیک با سطح معابر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: شرایط رانندگی در زمان لغزنده بودن جاده با دیگر مواقع متفاوت است.

صفاری خاطرنشان کرد: میزان فاصله وسایل نقلیه با یکدیگر هنگام لغزنده بودن سطح جاده تا سه برابر افزایش می‌یابد تا در صورت استفاده از ترمز، شاهد تصادف زنجیره‌ای نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha