• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401102013172
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «لیگنین، بیوسنتز و تحول» منتشر شد

کتاب «لیگنین، بیوسنتز و تحول» منتشر شد

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب«لیگنین بیوسنتز و تحول برای کاربردهای صنعتی» در حوزه علوم پایه و به‌ویژه مهندسی شیمی و خصوصیات ساختاری و کاربردهای صنعتی مختلف لیگنین را منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر «اسواتی شارما» و دکتر «آشوک کومار» طی سال 2020 در دانشگاه چندیگر پنجاب کشور هندوستان تألیف گردیده و توسط دکتر «کیوان شایسته» عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر «قاسم محمدزاده» دانشجوی دکتری مهندسی شیمی ترجمه شده است.

کتاب« لیگنین: بیوسنتز و تحول برای کاربردهای صنعتی» به‌منظور ارائۀ اطلاعاتی مشخص در مورد خصوصیات ساختاری و کاربردهای صنعتی مختلف لیگنین تألیف شده و در مورد منابع، تکنیک‌های منشاء فرآوری لیگنین، ساختار، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و کاربردهای مختلف در صنایع کشاورزی، غذا، داروسازی و فناوری نانو اطلاعاتی مفصل ارائه می‌دهد از این رو، دلیل اساسی تدوین کتاب ارائه‌ اطلاعاتی مهم در مورد موضوعات مختلف در زمینۀ لیگنین در یک بستر است.

مقدمه‌ای بر لیگنین به‌مثابۀ بیوپلیمر قوی صنعتی، ساختار و خصوصیات لیگنین، سنتز و تجزیۀ لیگنین، تجزیه‌وتحلیل لیگنین با استفاده از روش‌های کمی و کیفی، اصلاح شیمیایی لیگنین توسط پلیمریزاسیون و دپلیمریزاسیون، لیگنین و ترکیبات آن، سنتز ریز و نانوذرات لیگنین، سنتز و کاربردهای هیدروژل‌های مشتق شده از لیگنین، کامپوزیت‌های لیگنین برای کاربردهای پزشکی، کاربردهای لیگنین در صنایع غذایی و زراعی قسمت‌های مهم این کتاب است که پدیدآوران آن را با دقت بالایی ترجمه نموده‌اند که برای طیف وسیعی از خوانندگان شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان دانشگاهی، محققان صنعتی و پزشکان در زمینه‌های مختلف علمی و فنی مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، شیمی، علوم مواد و جنگلداری قابل بهره‌برداری است.

کتاب «لیگنین: بیوسنتز و تحول برای کاربردهای صنعتی» در 10 فصل 384 صفحه‌ای و به قیمت 600.000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha