• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401102013276
  • منبع : نمایندگی سمنان

در یک شرکت دانش بنیان سمنان صورت گرفت:

"زئوآمینو"؛ اختراعی که راندمان تولید و سلامت دام را افزایش می‌دهد

"زئوآمینو"؛ اختراعی که راندمان تولید و سلامت دام را افزایش می‌دهد

ایسنا/سمنان محصول شرکت معدنی افرازند با عنوان «زئولیت اصلاح شده حاوی مواد افزودنی خوراکی بر پایه دام و طیور» ثبت اختراع شد.

مهندس رجبی مدیر عامل شرکت معدنی افرازند ۲۰ دی ماه در آیین معرفی این محصول اظهار کرد: زئولیت پس از اصلاح ساختاری، حرارتی و شیمیایی حاوی مواد افزودنی خوراکی بر پایه دام و طیور می شود.

مدیرعامل شرکت معدنی افرازند با بیان اینکه این محصول با نام تجاری زئوآمینو، شامل انواع ترکیبات ویژه از ال آمینو اسید به همراه چند افزودنی ابداعی دیگر، به طریق جذب و تبادل کاتیونی در زئولیت بارگذاری و غنی سازی می‌شود افزود: این محصول ضمن تأمین بهتر و بیشتر پروتئین و عناصر ریزمغذی در خوراک دام و طیور، سموم و فلزات سنگین را جذب و از محیط متابولیسم دام دفع می کند و در نتیجه راندمان تغذیه و تولید افزایش می یابد و موجب بهداشت و سلامت دام و محصولات بدست آمده می شود.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز در همین ارتباط گفت: شرکت معدنی افرازند به مدیرعاملی مهندس مهران رجبی فولادکلائی از سال ۱۳۹۶ در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت و در زمینه توسعه کاربردهای زئولیت فعالیت می کند.

دکتر حمید رضا محمدیان سمنانی ادامه داد: این اختراع، دومین اختراع ثبت شده این شرکت در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است و حقوق ناشی از ثبت اختراع، از جمله حق انحصاری نسبت به ساخت، صادرات، واردات، فروش و استفاده از فرآورده را به دست می آورد.

دکتر محمدیان در خصوص حمایت ها و خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه برای ثبت اختراع گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بعنوان نماینده کانون پتنت ایران، ضمن ارائه مشاوره های لازم به واحدهای فناور برای انجام فرآیند ثبت اختراع و تکمیل اظهارنامه مربوطه، تکمیل اظهارنامه علامت تجاری و طرح صنعتی، حمایت های تشویقی برای ثبت مالکیت فکری فناوران، در نظر گرفته است.

معاون دانشگاه سمنان یادآوری کرد: شرکت معدنی افرازند خرداد امسال نیز توانست «کود زئولیت حاوی پتاس سوز آور و امینو اسید با فعال سازی شیمیایی» را ثبت اختراع نماید.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت این محصول جدید اظهار کرد: این ماده حاوی ماده معدنی ارزشمند زئولیت است که برای همه گونه مزارع و باغات کاربرد دارد.افزایش عملکرد و اصلاح خاک، زودباردهی، کاهش آفات، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی، افزایش کیفیت محصول در شکل و مزه و ماندگاری و کاهش مصرف آب از مزایای استفاده از این کود است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha