• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1401102013283
  • منبع : جهاد دانشگاهی

نشست سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

نشست سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

در نشست مشترک سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح شد: جهاد دانشگاهی خود را فراتر از یک تشکل داخل دانشگاه دانسته و در خدمت سایر تشکل های دانشجویی باشد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار حجت الاسلام فاطمی پور بر اهمیت فعالیت جهادگران دانشگاهی در مسیر پیشرفت اهداف متعالی انقلاب اسلامی تاکید و دوری جستن جهادگران از اقدامات خارج از شأن انقلابی تأکید کرد.

معاون فرهنگی - سیاسی و قائم مقام رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنانش به عدم تصدی‌گری در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: همانطور که نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها متولی کار فرهنگی نیست و نقش راهبری و جایگاه پدری در دانشگاه دارد، جهاد دانشگاهی نیز باید خود را فراتر از یک تشکل داخل دانشگاه دانسته و در خدمت سایر تشکل های دانشجویی باشد.

وی اضافه کرد: طبق تصریح رهبر معظم انقلاب، متولی امور دینی در دانشگاه‌ها نهاد رهبری است اما نهاد وظیفه خودش را پایش، تقسیم کار، نظارت و در یک کلام راهبری می‌داند و جهاد دانشگاهی هم به عنوان نهادی حاکمیتی باید در مقامی بسیار بالاتر از یک تشکل در دانشگاه به دنبال رشد دانشگاه اسلامی و دانشجو و در خدمت تمام ارکان دانشگاه باشد.

در این دیدار دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با بیان اهمیت ارتباط میان جهاد و نهاد، بر لزوم همفکری، هم‌افزایی و هم‌گرایی میان این دو قطب فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید و آمادگی این معاونت را برای تعریف اقدامات مشترک با نهاد نمایندگی رهبری اعلام کرد.

گفتنی است، این نشست روز شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ در دفتر معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و به همراه علیرضا سامانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و دکتر حسین محمدی‌فام مدیرکل راهبری فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha