• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102013413
  • خبرنگار : 30147

فرماندار شهرستان صالح‌آباد:

قول وزیر در اختصاص دو تانکرآبرسانی به صالح‌آباد هنوز محقق نشده/ نگران شبکه برق شهرستان هستیم

قول وزیر در اختصاص دو تانکرآبرسانی به صالح‌آباد هنوز محقق نشده/ نگران شبکه برق شهرستان هستیم
عکس اینترنتی است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان صالح‌آباد گفت: هرچند در سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان به عنوان نماینده ریاست جمهور و هماهنگی‌هایی که در همان سفر به صورت تلفنی با وزیر نیرو به عمل آوردند قول تأمین دو دستگاه تانکر آب‌رسانی برای منطقه داده شد اما هنوز تأمین نشده است.

محمد علیمردانی در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به برودت هوا و بارش برف شب گذشته جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور تمامی مدیران برگزار و آخرین وضعیت حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق، راه‌های مواصلاتی و ... مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارش‌ها توسط مسئولان مربوطه تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه به دلیل برودت هوا از سه روز قبل برای صرفه‌جویی در مصرف برق تمامی چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱ تا ۱۷ خاموش می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در تأمین برق و همچنین گاز مورد نیاز به دلیل برودت هوا در تمامی کشور وجود دارد از شهروندان درخواست می‌شود در مصارف خود صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند تا با مشکلی به خصوص در صالح‌آباد مواجه نشویم.

فرماندار شهرستان صالح‌آباد عنوان کرد: تمام نقاط حساس مانند چاه‌های آب آشامیدنی که حتماً باید برق آن‌ها وصل باشد مشخص و تدابیر لازم اتخاذ شد، اگرچه فعلاً افت فشار گاز را در صالح‌آباد نداریم اما چون امکان دارد به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف در این شهرستان هم با افت فشار مواجه شویم به همین دلیل مقرر شد در صورت یخبندان و برودت بیشتر هوا بازگشایی مسیر سه ایستگاه تقلیل فشار در اولویت باشد.

وی همچنین بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده از تمامی شهروندان خواسته شد برای جلوگیری از هرگونه خسارت از جمله یخ‌زدگی لوله‌ها نسبت به ایجاد پوششی مناسب برای شبکه‌های آب‌رسانی داخل منزل اقدام کنند، همچنین به دلیل احتمال یخ‌زدگی تمامی تانکرهای آب‌رسانی در آماده‌باش هستند.

                                                                  

قول وزیر در اختصاص دو تانکرآبرسانی به صالح‌آباد هنوز محقق نشده/ نگران شبکه برق شهرستان هستیم

                                        

احتمال می‌دهیم با این برودت هوا تمامی مخازن یا لوله‌های اصلی دچار مشکل شوند

علیمردانی گفت: چون احتمال می‌دهیم با این برودت هوا تمامی مخازن یا لوله‌های اصلی دچار مشکل شوند از شهروندان درخواست می‌شود؛ در استفاده از مصرف آب صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند تا در صورت نیاز به آب‌رسانی با تانکر با مشکلی مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که در سال ۱۳۸۶ داشتیم مقرر شد سریعاً اطلاعات لازم توسط متولیان مربوطه تهیه و آموزش و راهکارهای لازم در جلوگیری از یخ‌زدگی شبکه‌های آب‌رسانی به شهروندان ارائه شود.

فرماندار صالح‌آباد به وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: از دو روز قبل که هشدار نارنجی داده شد ظرفیت مخازن شن و نمک توسط اداره راهداری شهرستان تکمیل و تمامی کمپرسی‌ها برای بازگشایی مسیرها مجهز به تیغه برف روب شدند.

رئیس ستاد بحران شهرستان صالح‌آباد تصریح کرد: از عصر روز گذشته کار شن پاشی در مسیرهای اصلی به خصوص در گردنه بین تربت‌جام و شهرستان صالح‌آباد که بیشترین حوادث را در این منطقه داریم آغاز شده است، همچنین تمامی سوخت مورد نیاز خودروهای راهداری تهیه و در آماده‌باش هستند. در صورت نیاز از توان نیروها و خودروهای سنگین نظامی برای امدادرسانی و همچنین حوزه راه‌ها استفاده خواهد شد.

                                                                       

قول وزیر در اختصاص دو تانکرآبرسانی به صالح‌آباد هنوز محقق نشده/ نگران شبکه برق شهرستان هستیم

وی در همین خصوص از کمبود جدی گریدر در حوزه راهداری و کمبود تانکر برای آب‌رسانی به خصوص روستاها خبر داد و گفت: هرچند در سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان به عنوان نماینده ریاست جمهور و هماهنگی‌هایی که در همان سفر به صورت تلفنی با وزیر نیرو به عمل آوردند قول تأمین دو دستگاه تانکر آب‌رسانی داده شد و نامه مکتوب دستور ایشان را هم داریم اما متأسفانه هیچ‌کدام تاکنون عملی و تأمین نشده است.

بیش از ۵۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود

 علیمردانی افزود: اگر چه در حوزه آب‌رسانی با ورودی که سپاه داشته اولویت‌بندی‌ها مشخص شده اما هنوز بیش از ۵۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود، کمبود آبی که در شهرستان داریم و از سویی منابع آبی از جمله قنات‌ها و چشمه‌ها و تعدادی از چاه‌های آبی که طی دو دهه اخیر به دلیل خشکسالی از بین رفته‌اند موجب بروز دغدغه جدی در شهرستان شده است.

وی بیان کرد: هر چند بسیاری از روستاهای شهرستان پراکنده هستند اما از سویی منابع آبی‌شان از بین رفته است، به رغم اینکه روستاهای هدف برای آب‌رسانی مشخص شده اما چون این روند زمان می‌برد می‌طلبد خودروهای آب‌رسان که وزیر به صورت مکتوب قول داده‌اند هر چه زودتر تأمین شود.

 فرماندار شهرستان صالح‌آباد با اشاره به اینکه خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده تاکنون برای برق روستاها با مشکلی مواجه نشده‌ایم، اذعان کرد: در حال حاضر تنها نگرانی ما در خصوص شبکه برق شهرستان است، چون تأمین برق شهرستان صالح‌آباد فقط از مسیر تربت‌جام انجام می‌شود در صورت قطع برق با مشکل جدی مواجه خواهیم شد که این موضوع را به مسئولان استان هم منعکس کرده‌ایم.

وی افزود: از مسئولان استان درخواست داشته‌ایم که در مدار شبکه قرار بگیریم تا در صورت بروز مشکل این امکان باشد که به برق شهرستان سرخس هم بتوانیم متصل شویم.

شهرستان صالح‌آباد که ۲۴ آذرماه سال ۹۷ تأسیس شد، پیش از این یکی از بخش‌های تابعه شهرستان تربت‌جام بود و از نظر جغرافیایی با ترکمنستان و افغانستان مرز مشترک دارد.

شهر صالح‌آباد واقع در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تربت‌جام و ۱۷۴ کیلومتری جنوب غربی مشهد ۸۶۲۵ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha