• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102013478
  • خبرنگار : 30188

آیا بیزنس‎ها هنوز هم از کارت ویزیت استفاده می‎کنند؟

آیا بیزنس‎ها هنوز هم از کارت ویزیت استفاده می‎کنند؟
نمونه بیزنس کارت طراحی شده

کارت ویزیت چیست و چرا هنوز هم بیزنس‎ها و کسب‌وکارهای گوناگون از آن استفاده می‎کنند؟ روز و روزگاری، کارت ویزیت در جیب صاحبان و مدیران کسب‎‌وکارها به دفعات دیده می‏‌شد تا بتوانند آن‎ها را در هر فرصتی در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، روش‎های دیجیتال برای تبلیغ یک کسب‌وکار جای بسیاری از روش‎های تبلیغاتی دیگر را گرفته‌اند، اما باز هم این روش سنتی اهمیت خود را حفظ کرده است. در این نوشته قصد داریم به این نکته بپردازیم که استفاده از بیزنس‎کارت‎ها هنوز هم رایج است یا نه؟

آیا بیزینس‎ها هنوز هم از کارت ویزیت استفاده می‎کنند؟

یک نظرسنجی در ایالات متحده‎ی آمریکا نشان داده است که روزانه 27 میلیون کارت ویزیت در این کشور چاپ می‏‌شود که عددی جالب در عصری است که همه یک تلفن همراه هوشمند در دست دارند و تقریباً هر چیزی به شکل دیجیتال درآمده است. همین گزارش نشان داده که به ازای هر 2000 بیزنس کارت فیزیکی که بین مردم توزیع شده، فروش تا 2.5 درصد افزایش یافته است.

این آمار به خوبی نشان می‎دهد که کسب‎وکارها هرگز به صورت کامل به فضای دیجیتال برای تبلیغات متکی نخواهند بود. در نتیجه تمامی بیزنس‎ها در ابعاد گوناگون نیاز به استفاده از کارت ویزیت فیزیکی خواهند داشت. در ادامه به دلایل استفاده از بیزنس‎ها از این نوع کارت‎ها اشاره خواهیم کرد.

راه آسان برای انتقال اطلاعات

در عصر دیجیتال، شبکه‎سازی از همه‎ چیز مهم‎تر است. با این حال هنوز هم ایمیل یا ابزارهایی مشابه با آن برای انتقال اطلاعات چندان هم مناسب نیست و شما می‎توانید شماره‎ی تماس، آدرس شرکت یا سایت را با استفاده از یک بیزنس کارت به مخاطب خود بدهید. مثلاً وقتی که در حاشیه‎ی یک رویداد، شخصی را ملاقات می‎کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کارت خود را به عنوان اولین قدم برای انتقال اطلاعات تماس به آن شخص تحویل دهید.

همواره در دسترس

همیشه می‎تواند شرایطی به وجود آید که وسایل دیجیتال مانند لپ‌تاپ و موبایل در دسترس شما نباشد. حتی قطعی اینترنت هم می‎تواند باعث ایجاد مشکل شود. اما کارت‌های ویزیت کاغذ کوچکی است که همواره می‎توانید تعدادی از آن را در جیب خود یا کشوی دفتر نگه دارید و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. برای مثال کارت ویزیت ایزوگام یا کارت ویزیت مهرسازی از جمله کارت‎هایی است که لازم است برای تبلیغ و گسترش کسب‌وکار، بین فروشنده و مشتری رد و بدل شود.

کارت ویزیت مهرسازی

ایجاد اعتماد

بزرگترین سد در مقابل صاحبان کسب‎وکارهای جدید این است که چگونه بین خود و مشتری اطمینان و اعتماد ایجاد کنند. همه‎ مردم ترجیح می‎دهند که از کسب‎وکارهای قابل اعتماد خرید کنند و این اعتماد هم به این راحتی‎ها ساخته نمی‏‎شود اما کارت‌های ویزیت به این دلیل که یک محصول فیزیکی است می‎تواند در ایجاد این زنجیره کمک‎کننده باشد. البته طراحی استفاده شده در آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ابزار تبلیغاتی

هنگامی که بیزنس کارت خود را به مشتری تحویل می‎دهید، راهی کم‎هزینه را برای تبلیغ کسب‎وکار خود در پیش گرفته‎اید که اتفاقا بسیار هم مؤثر است. انجام این کار به منزله‎ تشویق مشتری برای ایجاد تماس است. کسانی که کارت ویزیت چاپخانه یا کارت ویزیت نوشت‎افزار نیاز دارند نیز می‎توانند طرح‎های خلاقانه‎ی زیادی را روی این ابزار چاپ کرده تا توجه‎ افراد بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

تأثیرگذاری بیشتر و نمایش کیفیت

هنگامی که یک مشتری یا یک مخاطب بیزنس کارت شما را دریافت می‎کند، کیفیت کاغذ و طراحی موجود روی آن تأثیر بسیار زیادی روی طرز تلقی وی نسبت به شما خواهد داشت. اگر کارت ضخیم بوده و کیفیت عالی داشته باشد، کسب‎وکار شما مورد اعتمادتر جلوه خواهد کرد؛ در نتیجه شما در همان ارتباط اول توانسته‎اید توجه مخاطب را به سوی خود جلب کنید.

طراحی یک کارت ویزیت هم اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اگر از رنگ‎ها، عناصر و تایپوگرافی‎هایی که مختص شماست در آن استفاده گردد، هم متمایز خواهید شد و هم به فرایند برندینگ کسب وکارتان کمک شایانی می‎شود.

کارت ویزیت چاپخانه
کارت ویزیت چاپخانه

شبکه‌سازی چهره به‌ چهره

شبکه‌سازی به معنی گسترش جمعیت افرادی که با شما در ارتباط هستند و شما را می‎شناسند، اهمیت زیادی در دنیای تجارت دارد. بسیاری از مشاغل از جمله کسب وکارهای کوچک به لطف عصر دیجیتال به صورت مجازی در حال ایجاد شبکه هستند. شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک رسانه‎ ارتباطی بدون شک به کسب‌وکارها این امکان را می‎دهد تا دسترسی خود را به مخاطب افزایش دهند.

با این حال شبکه‎هایی که به صورت چهره به چهره صورت گرفته‎اند، به خاطر سبک حضوری خود بسیار قابل توجه بوده و تقریباً هیچ جایگزینی برای آن‎ها وجود ندارد؛ به این خاطر که در دیدارهای حضوری می‎توان به قلب و ذهن مخاطب پی برد و مطابق با آن رفتار کرد.

سریع‎ترین راه برای رشد

با استفاده از بیزنس کارت یک کسب‎وکار کوچک می‎تواند اطلاعات تماس مهم خود را به شکل فوری به اشتراک بگذارد. تنها کاری که انجام می‎دهید این است که کارت خود را در اختیار مخاطب قرار دهید تا شماره تلفن، آدرس سایت شرکت و ایمیل را داشته باشند. بعد از آن مشتریان بالقوه خود برای دریافت اطلاعات بیشتر جست‎وجوهایی را انجام خواهند داد.

کارت ویزیت نوشت افزار
بیزنس کارت نوشت افزار

سخن پایانی

با وجود گسترش فضای مجازی، اما هنوز هم کارت ویزیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، اگر شما هم به عنوان یک کسب‎وکار نوپا با محدودیت‎های مالی روبه‌رو هستید، می‎توانید استفاده از این کارت‎ها را به عنوان یک راه تبلیغاتی ارزان و سریع در دستور کار خود قرار دهید. خوشبختانه در حال حاضر مجموعه‎های حرفه‎ای زیادی وجود دارند که کار طراحی و چاپ بیزنس کارت را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. یکی از این مجموعه‌ها، ایران طرح است که می‌توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha