• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102013503
  • خبرنگار : 30188

7 دلیل که نشان می‎دهد کارت ویزیت هنوز هم مهم است

7 دلیل که نشان می‎دهد کارت ویزیت هنوز هم مهم است
کارت ویزیت برای دکوراسیون داخلی

چرا کارت ویزیت هنوز هم مهم است و کسب ‎وکارها باید از آن استفاده کنند؟ اهمیت کارت ویزیت در چیست؟ برای دریافت جواب این پرسش ها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، با وجود تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کارت ویزیت هنوز هم مؤلفه‌ای بدون جایگزین است. حداقل این طور به نظر می‎رسد که طی چند‎ دهه‎ی پیشرو، قرار نیست اتوماسیون و فناوری جای آن را بگیرید.

اکثر مدیران کسب‎وکارها تعدادی از همین کارت‎ها را در جیب خود نگه می‎دارند و هنگام دست‎دادن با مشتری احتمالی، پیشنهاد می‎کنند که آن‎ را دریافت کنند.

کارت‎های ویزیت را می‎توان بخشی از فرایند برندینگ دانست. به این خاطر که آن‎ها فقط شماره تلفن، آدرس یا سایت شما را در اختیار مشتری قرار نمی‎دهند، بلکه اگر به شکلی حرفه‎ای طراحی شوند، با نمایش درست لوگو، رنگ‎ها، فونت‎ها و... فضای کسب‎وکار، هدفی که در سر می‎پرورانید و مشخصه‎ی خاص شما را جلوه خواهد داد.

خوب است بدانید که 72 درصد از مردم براساس کیفیت بیزنس کارت یک شرکت نظر خود در مورد آن و خدماتش را شکل می‌دهند.

در این‌جا به 8 دلیل که نشان می‎دهد بیزنس کارت هنوز هم از اهمیت بسیاری برای کسب‎وکارها برخوردار است، خواهیم پرداخت.

سهولت در ارائه‌ی اطلاعات تماس

یکی از مهم‎ترین دلایلی که باعث می‏‌شود بیزنس کارت هنوز هم روی بورس باشد این است که اطلاعات تماس را به‌ راحتی در اختیار مخاطب قرار می‎دهند. واضح است که اطلاعات تماس شرکت برای مشتریان حیاتی است و این اطلاعات شامل شماره‎ی تلفن، آدرس ایمیل، سایت و آدرس پستی روی این کارت‎ها حک می‏‌شوند. مخاطب می‎تواند به‌راحتی هرچه تمام‎تر، آن را در کیف‌پول یا کشور خود قرار دهد و خیلی سریع به اطلاعات دست یابد. برای مثال کارت ویزیت مصالح‌فروشی و کارت ویزیت آهن‌فروشی از جمله مواردی است که در آن‎ها نیاز به سهولت ارائه‎ی اطلاعات تماس وجود دارد.

کارت ویزیت آهن آلات

تماس فیزیکی و ایجاد صمیمیت

هنگامی که فروشنده کارت ویزیت خود را به مشتری تحویل می‎دهد، صرفاً انتقال یک کارت صورت نمی‎گیرد، بلکه در کنار آن دست‌دادن، لبخند و تشکر هم صورت می‎گیرد. همچنین همین رد و بدل کارت باعث ایجاد یک گفت‌وگو می‏‌شود که می‎تواند در مشتری حس خوبی ایجاد کند.

از سوی دیگر مردم هنوز هم دوست دارند که نسخه‎ی فیزیکی هر چیزی را داشته باشند، نه نسخه‎ی دیجیتال آن را؛ بنابراین کیفیت و جنس کارت‎ها هم بسیار مهم است. در واقع، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت بیزنس کارت حرفه‎ای بودن مجموعه را می‏‌رساند. کارت ویزیت دکوراسیون داخلی و کارت ویزیت بتن آماده حتماً باید از کیفیت بالا برخوردار باشد.

ماندگار شدن در ذهن

هر کسب‌وکاری که تمایل دارد توسط مشتریان خود مورد توجه قرار بگیرد، باید بتواند این کار را با یک کارت ویزیت درست و اصولی به انجام برساند. این روزها عامل حواس‎پرتی بسیار زیاد است و مردم روزانه با هزاران پیام تبلیغاتی مواجه می‎شوند.

اگر طراحی بیزنس کارت را به افراد کاربلد بسپارید، می‎توانید کارتی جذاب داشته باشید که توجه مردم را به خود جلب کرده و در کوتاه‎ترین زمان ممکن در ذهن مخاطب می‎نشیند.

کارت ویزیت مصالح ساختمانی
نمونه بیزنس کارت

بیزنس کارت یک ابزار بازاریابی مستقیم

کارت ویزیت سفارشی و مدرن را می‎توان یک ابزار بازاریابی مستقیم تلقی کرد. با این که بالا آمدن سایت در موتورهای جست‎وجو، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات اینفلوئنسری و... همگی از جمله راه‎های بازاریابی هستند؛ اما همچنان بیزنس کارت راهکار مؤثرتری است؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت‎ها و کسب‎وکارها برنامه‎های ویژه‎ای برای طراحی آن دارند. بهتر است به عنوان مدیر یک کسب‎وکار همواره چندین بیزنس کارت به همراه داشته باشید و در کنفرانس‎ها و جلسات مختلف آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

نشان‌دادن مهارت‎ها و خدمات

کارت ویزیت تنها ابزاری برای نشان دادن آدرس شرکت و اطلاعات تماس نیست، بلکه وسیله‎ای است که به وسیله‎ی آن می‎توانید مهارت‎هایی که دارید، خدماتی که عرضه می‎کنید و به بیانی دیگر خاص بودن خود را نشان دهید. البته تمام این‎ها وابسته به این موضوع است که تا چه حد می‎توانید طراحی بیزنس کارت را به صورت حرفه‎ای انجام دهید؛ در نتیجه پیشنهاد می‎کنیم که حتماً از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید.

ایجاد اعتماد با استفاده از بیزنس کارت

به دلیل فضای رقابتی موجود در بازار، مشتریان بایستی به یک شرکت و محصولات آن اعتماد داشته باشند در غیر این صورت ممکن است فقط یک بار خرید کنند و تمام! اما بیزنس کارت می‎تواند این کمبود را تا حد زیادی برطرف کند. به این خاطر که حین رد و بدل آن اصولاً مکالمات صمیمانه‎ای شکل گرفته که در نهایت به ایجاد اعتماد در مشتری کمک خواهد کرد.

شبکه‌سازی

این روزها بیشتر مشاغل به شکل مجازی و در دنیای مجازی اتفاق میفتند؛ با این که این مسئله منجر به گسترش شبکه‎ی ارتباطی شرکت‎ها شده است به‌طوری که افراد می‎توانند به سرعت با صدها نفر از طریق ایمیل و... تماس بگیرند؛ اما همین مسئله شانس ملاقات رودر رو با مشتریان را نیز از میان برده است. در حال حاضر هیچ جایگزینی برای شبکه‎سازی چهره‎به‌چهره وجود ندارد اما کارت ویزیت نقش بسزایی در ایجاد این فرصت‎ها دارد و می‎تواند به یک برند هویت واقعی بدهد. از سوی دیگر می‎تواند کمک شایانی به ایجاد زنجیره‎ای از روابط کند.

کارت ویزیت بتن آماده
نمونه بیزنس کارت بتن آماده

سخن پایانی

کارت ویزیت یکی از معدود چیزهایی است که در دنیای مجازی امروز اهمیت خود را حفظ کرده است. این کارت‎ها می‎توانند یک رابطه‎ی شخصی بین کسب‎وکار و مشتری ایجاد کنند و اعتماد را برقرار سازد. البته تمامی این‎ها زمانی رخ می‎دهد که در طراحی کارت از استانداردهای گرافیکی و کیفیتی پیروی کرده باشید. به همین خاطر پیشنهاد می‎کنیم که حتماً از متخصصان کارکشته در این زمینه استفاده کنید. شما عزیزان می‌توانید برای طراحی کارت ویزیت تخصصی، به وب‌سایت مجموعه ایران طرح مراجعه کرده و از خدمات حرفه‌ای آن‌ها بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha