• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401102113855
  • خبرنگار : 71496

هشدار سازمان همکاری اسلامی نسبت به تداوم تعرض به مسجد الاقصی/ فلسطین استقبال کرد

هشدار سازمان همکاری اسلامی نسبت به تداوم تعرض به مسجد الاقصی/ فلسطین استقبال کرد

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی تعرض‌های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، نسبت به تداوم تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست فوق‌العاده‌ای که کمیته اجرایی سازمان برای بررسی تعرض‌های اسرائیل به مسجد الاقصی برگزار کرد، نسبت به تداوم تعرض اسرائیل به مسجد الاقصی هشدار داد.

همکاری اسلامی به شدت یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

این سازمان، این یورش را تحریکی خطرناک دانست که احساسات همه مسلمانان در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقض قانون بین‌المللی و مصوبات سازمان ملل به شمار می‌رود.

همکاری اسلامی از شورای امنیت بازدارندگی، محکوم کردن و توقف تنش توسط اسرائیل را خواستار شد و اسرائیل را مسؤول هر آنچه رخ می‌دهد، دانست.

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار تحریم وزیر اسرائیلی شد.

وزارت خارجه فلسطین ضمن استقبال از بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده در محکومیت تعرض‌های مقامات اسرائیلی به مسجد الاقصی، در بیانیه‌ای اعلام کرد، این موضعگیری بیانگر موضعگیری جهان اسلام در برابر نقض‌های مقامات رژیم اشغالگر و استعمارگر اسرائیلی است که آخرین مورد آن یورش یکی از مسؤولان افراطی آن به مسجد الاقصی بود که با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس انجام شد.

این وزارتخانه تاکید کرد که همراه با مسؤولان اردنی و تمامی دوستان و هم‌پیمانان و در راس آنها سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به تلاش‌های خود برای مقابله با اقدامات مسؤولان اسرائیلی برای تغییر وضعیت حقوقی شهر قدس ادامه خواهد داد و شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی را ملزم خواهد کرد به مسؤولیت‌ خود در ایجاد حمایت بین‌المللی از شهر قدس و مقدسات آن و نیز فلسطینی‌ها عمل کنند.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای محاکمه رژیم اشغالگر و استعمارگر اسرائیلی بابت جنایات مستمر و برنامه‌ریزی‌شده‌اش در شهر قدس و مقدسات آن و تمامی فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود از تمامی کشورها و نهادهای دولتی بین‌المللی خواست به وضعیت حقوقی و تاریخی موجود در شهر قدس پایبند بوده و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و با ایجاد حمایت بین‌المللی لازم و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در حق آنها، به مسؤولیت‌های خود در برابر این شهر و مقدسات آن عمل کنند تا حق تعیین سرنوشت و استقلال ملی فلسطینی‌ها محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha