• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102113867
  • خبرنگار : 50160

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

پایداری شبکه گاز نیاز به همراهی مردم دارد

پایداری شبکه گاز نیاز به همراهی مردم دارد

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به برودت هوا در کشور اشاره کرد و گفت: برای پایداری شبکه گاز باید مردم و ارگان‌ها در کنار یکدیگر با مصرف بهینه شرایط را برای ارائه خدمت مستمر فراهم کنند.

رحیم سلیمانی‌نژاد صبح امروز (۲۱ دی‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با ورود سامانه هوای سرد به کشور شاهد افزایش مصرف گاز هستیم و در این راستا برای پایداری شبکه و قطع نشدن گاز در برخی نقاط کشور، همه باید در کنار یکدیگر با رعایت اگوی مصرف شرایطی فراهم کنند تا همه مصرف‌کنندگان در این روزهای سرد از نعمت گاز برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: در همین راستا به همه ارگان‌ها و صاحبان واحدهای تجاری اعلام شده است که باید دمای ۱۸ درجه را در محل کار رعایت کنند که در همین راستا نظارت‌های مستمر انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: براین اساس توصیه می‌شود مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود. در ارگان‌ها و مراکز تجاری همچون پاسازها نیز دمای ۱۸ درجه دمای مطلوب به‌حساب می‌آید که این نکات باید رعایت شود که در یان صورت شاهد صرفه‌جویی ۶ درصدی گاز در استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در خصوص رعایت نکات ایمنی گاز در روزهای سرد و برفی سال، اضافه کرد: شهروندان باید کلاهک و دودکش بخاری‌ها را هر چند وقت یک‌بار بررسی کرده و اکسیژن داخل منزل را تامین کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در تامین گاز شهری موردنیاز منازل وجود ندارد اما عموم مردم باید در روزهای سرد سال که نیاز به وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، در مصرف این انرژی صرفه‌جویی کنند.

سلیمانی‌نژاد بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و افزود: در حال حاضر نیروگاه‌های استان از مدار مصرف گاز خارج شده و عمده مصرف در استان مربوط به بخش خانگی است.

این مسئول  با بیان اینکه صنایع تولیدکننده لوازم گازسوز باید در تولید محصولات با کیفیت تلاش کنند، خاطرنشان کرد: با رعایت قواعد در ساخت‌وسازها و توجه مردم در کاهش مصرف می‌توان مانع قطعی گاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha