• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102113906
  • خبرنگار : 50463

آخرین وضعیت استان یزد در پی بارش برف/از امداد رسانی تا رفع مسدودی محورها

آخرین وضعیت استان یزد در پی بارش برف/از امداد رسانی تا رفع مسدودی محورها

ایسنا/یزد از بامداد روز سه شنبه ۲۰ دی ماه مردم استان یزد همانند اغلب شهر های کشور شاهد بارش برف و باران در کلیه نقاط استان بودند که این بارش‌ها در برخی از محور ها باعث مسدودی و تداخل در عبور مرور و گاها باعث گیرافتادن خودرو ها در میان برف و کولاک شد.

با آغاز بارش سنگین برف و کولاک در جاده‌های مواصلاتی استان، طی ۲۴ ساعت گذشته کلیه محور های مواصلاتی ییلاقی استان مسدود شد، هرچند بنابر گفته روابط عمومی سازمان اورژانس یزد تاکنون تصادفی در محور های مواصلاتی استان در پی بارش برف که منجر به مصدومیت شده باشه گزارش نشده؛ اما تعدادی از روستاییان و مسافرین در این مسیرهای مسدود شده در میان برف و کولاک، زمین ‌گیر شدند که با تلاش دستگاه‌های امداد رسان از گرفتاری در برف و کولاک رهایی یافتند و خوشبختانه هم‌اکنون نیز کلیه محور های مواصلاتی استان باز است.

امداد رسانی جمعیت هلال احمر به ۱۰۰ نفر

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی تیم های امداد و نجات این جمعیت طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۰ خودروی گرفتار شده در برف در محور های مواصلاتی استان خبر داد.

همچنین هلال احمر استان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۲۰ امدادگرو نجاتگر در قالب ۶ تیم عملیاتی با استفاده از ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو کمک‌دار در محورهای مواصلاتی استان به امدادرسانی به ۱۰۶ نفر حادثه دیده از برف و باران پرداختند و از نخستین ساعات آغاز بارش ها امدادگران و نجات‌گران این جمعیت به حالت آماده‌باش و اقدام به امدادرسانی به متاثران از بارش‌ها در محورهای مواصلاتی و امدادرسانی به استان درآمدند.

«مهدی اقبالی» مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گفت: همچنین با آب گرفتگی در روستای شمس آباد ابرکوه و آب گرفتگی در یکی از مدارس شهرستان بهاباد امدادگران و نجاتگران هلال احمر با استفاده از موتور پمپ و کف کش مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل شدند.

آخرین وضعیت استان یزد در پی بارش برف/از امداد رسانی تا رفع مسدودی محورها

تردد فقط با زنجیر چرخ در محورهای روستایی

«سید محمد رستگاری» مدیر کل راه و حمل نقل جاده ای استان یزد نیز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی روستایی و شریانی استان گفت: کلیه محورهای شریانی و روستایی استان با تلاش عوامل راهداری و همکاری پلیس راه استان رفع مسدودی شده است اما در پی کاهش دما برخی از محور های روستایی با یخ زدگی شدید همراه است که هم اکنون عوامل راهداری در حال تیغ زنی این محورها هستند.

رستگاری با بیان اینکه بارش ها از اوخر شب گذشته در محور های استان کاهش یافته است، افزود: به شهروندان توصیه میشود برای تماشای برف و انجام کارهای غیرر ضرور به سمت مسیرهای ییلاقی و روستایی استان تردد نداشته و در صورت لزوم حتما از تجهیزات زمستان به خصوص زنجیر چرخ استفاده کنند.

آخرین وضعیت استان یزد در پی بارش برف/از امداد رسانی تا رفع مسدودی محورها

به گزارش ایسنا شهروندان شهروندان در صورت بروز مشکل در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی میتوانند مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی گزارش کنند و از وضعیت راه‌ها نیز مطلع شوند همچنین در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha